Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Jag håller fullständigt med dig, och det är bl.a. därför jag INTE är en s.k. "feminist", fast jag är en numera "äldre" kvinna.
För dessa s.k. feminister ser bara, och ENDAST till de sina, borgarklassens "stackars" kvinnor, "kvävda" under äktenskapets mycket "tunga" ok. (Faan ta Ingemar Bergman, faktiskt, feminisms förkämpe).
Jag känner rätt väl en av Kapten Klännings offer, som aldrig repat sig. Socialtjänsten (handläggaren) tyckte att "hon var ju såå söööt och ung......så det finns säkert någon kille du kan bo hos". När hon blivit bostadslös.
Sedan behöver dessa tjejer mer stöd (mycket långvarigt) än bara en lgh, men det är en annan tråd.
Kapten Klänning ,vilken vidrig jävel.Fick för kort straff enligt mig men det är det som är problemet med juridik.
I detta fallet, om nu det som skrivs om "BO" är sant ,är en annan typ av kvinna, än en trasig tonåring som är lättmanipulerad.
Den här kvinnan vet vad hon pysslar med.
Hennes trovärdighet ,blir med hennes historia, låg vill jag påstå.
Det som spökar för mig är att detta händer på julafton frågan är om inte GL har köpt en tjänst av denna donna.(trots corona)
Han kommer bestrida köp av tjänst och då står ord mot ord.
Jag tror att GL blir friad i detta men han är brännmärkt.
Kvinnan kommer få det hett under fötterna under rättegången och åker dit på mened och förtal.
Karma.....hon har förstört livet för en annan man innan GL.
Han verkar vara naiv kollar man inte upp sk studenter innan man blir mentor? är det bara jag som har ett säkerhetstänk!