2021-03-18, 16:41
Medlem
Enligt dagboksbladet fick EA ett biträde den 4 Januari. Dvs 11 dagar efter Julafton. Kopia skickas till förhörsledaren för att EA ska höras. Under dessa 11 dagar har EA på uppmaning spelat in samtal med GL och haft sms kontakt. GL har inte haft någon aning om att hon planerar att anmäla honom.
Citera
2021-03-18, 16:48
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Glöm inte professorn inom kriminologi. Inte GW.
Du kan inte mena J*rzy?
Citera
2021-03-18, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Vem är detta ex tro: "mycket känd musiker från Mellansverige som spelar i ett band som genom åren haft flera stora hits och som är kända för sitt lite vilda turnéliv"?

Här framkommer det en hel del skvaller om den aktuella målsägande.
https://stoppapressarna.se/svenskt/allt-om-lambertz-kvinnan-som-anmalde-valdtakten

Citat:
Kvinnan har genom åren varit inblandad i flera rättsprocesser. Hon har tidigare varit gift med en 28 år äldre man, men äktenskapet gick snett och mannen belades med kontaktförbud på hennes uppmaning.

Den frånskilde mannen ansökte även han om att ex-hustrun skulle beläggas med kontaktförbud gentemot honom, men tingsrätten avvisade hans begäran då man menade på att det inte fanns någon anledning till ”korsvisa kontaktförbud”. Det har även varit andra rättsprocesser mellan det forna äkta paret där kvinnan förlorat.

Hon har även varit i en civilrättslig tvist med sin dåvarande hyresvärd Svenska Bostäder. Tvisten löstes efter att hon gick med på att betala uteblivna månadshyror på sammanlagt 24 985 kronor till bostadsbolaget. De kom även överens om att vardera parten svarade för sina rättegångskostnader.

Efter skilsmässan från mannen, som bor i Kalmar län, flyttade kvinnan till Stockholm. Den 29-åriga studenten är anslående vacker och har arbetat som fotomodell både i Sverige och utomlands.

Kalmar Tingsrätt då som har tvisterna.
Senast redigerad av Browser 2021-03-18 kl. 16:53.
Citera
2021-03-18, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Du kan inte mena J*rzy?

Jo
Citera
2021-03-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
https://lennartmsjoberg.se/Fan/Elvira/1.html
Läs i länk

Exif i bilderna säger att dom (jag tittade på) är från 2012 till 2014. Det var ett tag sedan med andra ord.
Citera
2021-03-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dartvejder
Exif i bilderna säger att dom (jag tittade på) är från 2012 till 2014. Det var ett tag sedan med andra ord.

Hon är rätt sliten nu. Kostar att sälja sig och dessutom gilla kokain.
Citera
2021-03-18, 16:56
Medlem
Daikokus avatar
Helt otroligt absurd information som kommer fram.Det här har stora möjligheter att bli en tv-serie. Lite halvnakna tjejer, My Little Pony, kokain, tortyrsex och kanske Lassgård i rollen som GL. Missförstå mig rätt, jag gillar Lassgård men tror att han - frånsett viss "rondör" - kan få fram GL:s självsäkert förvirrade framtoning.
Tror jag skall försöka köpa filmrättigheterna........
Citera
2021-03-18, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag skrev insikten i handlandet, alltså insikt i att det handlande han utförde var olagligt, om det gått till på det sätter han är anklagad för.
Det finns nu inga kända bevis på det som GL har anmälts för.
Han kan lika gärna svara med en motanmälan, där han hävdar muntligt avtal om en Eskorttjänst. En tjänst som EA kan anklagas ha skött på ett bristfälligt sätt.

För övrigt så har GL.s familj diskuterats här.
NU är det hög tid för att det vänds ut och in, på EA hela släkt!
Pop corn fram...
Citera
2021-03-18, 16:58
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Du menar överklassens egen bordellmamman Marianne Östlund där polisen när de gjorde husrannsakan och tömde mobilerna när hennes son greps för droghandel, kidnappning och misshandel😆 och fick fram informationen om hur hon fått samman EA som sällskap till GL och hur EA är upprörd för att hon denna gången bara var bokad som sällskap men blev analknullad på fyllan. Det var inte vad det var överenskommet denna gång. Marianne insåg hur illa det hela blir när hennes verksamhet nu riskerar att hamna i offentligheten.
Citat:
Hennes vän som anmälde är inte vem som helst heller utan har god trovärdighet. Så EA drar ner 2 namn i fallet
Citat:
Dra inte in Cissi i detta i detta läge. EA kontaktade en känd jurist efter händelsen. Denne kontaktade sedan en känd kvinnlig polis som träffade EA. Hon fick rådet att spara allt GL skriver och säger. EA lockar GL att beklaga och bekräfta vissa saker och sedan lämnas det en anmälan av en vän till EA som spelar svårt traumatiserad när en ovetandes polise kontaktar henne har hon trots sitt tillstånd lyckats ha flera dagars sms och samtal med GL efter julen att lämna in.

Menar du att EA kontaktade AR av alla jurister i Sverige och att AE sedan kontaktade en polis som såg till att EA skaffade lite "dokumentation" för att EAs vän sedan skulle skicka detta till polisen.
Hur kommer bordellmammans mobiler in i bilden? Har polisen i efterhand hittat konversationer om bokningen av julaftonen?
Citera
2021-03-18, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Exets, bloggaren, fotografens blogg idag 16:16

https://www.bildtagg.se/bild/soxv5of5yqzlqpvd8hc0troi

Hahaha hon lusläser den här tråden.
Citera
2021-03-18, 17:02
Medlem
Citat:
Kriget fortsätter...
När en psykopat hör av sig om att mina gamla blogginlägg skulle förstöra hennes "karriär"/privatliv så är verkligheten mer absurd än fiction!
Att vara ökänd för att leka martyr och försöka driva in skadestånd från alla man möter är INTE ett yrke!
Kanske dags att se om sitt liv om nämndemän börjar nicka igenkännande?
Nuf said!
https://lennartmsjoberg.blogg.se/

I dag alltså.
Citera
2021-03-18, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller fullständigt med dig, och det är bl.a. därför jag INTE är en s.k. "feminist", fast jag är en numera "äldre" kvinna.

För dessa s.k. feminister ser bara, och ENDAST till de sina, borgarklassens "stackars" kvinnor, "kvävda" under äktenskapets mycket "tunga" ok. (Faan ta Ingemar Bergman, faktiskt, feminisms förkämpe).

Jag känner rätt väl en av Kapten Klännings offer, som aldrig repat sig. Socialtjänsten (handläggaren) tyckte att "hon var ju såå söööt och ung......så det finns säkert någon kille du kan bo hos". När hon blivit bostadslös.

Sedan behöver dessa tjejer mer stöd (mycket långvarigt) än bara en lgh, men det är en annan tråd.
Kapten Klänning ,vilken vidrig jävel.Fick för kort straff enligt mig men det är det som är problemet med juridik.
I detta fallet, om nu det som skrivs om "BO" är sant ,är en annan typ av kvinna, än en trasig tonåring som är lättmanipulerad.
Den här kvinnan vet vad hon pysslar med.
Hennes trovärdighet ,blir med hennes historia, låg vill jag påstå.
Det som spökar för mig är att detta händer på julafton frågan är om inte GL har köpt en tjänst av denna donna.(trots corona)
Han kommer bestrida köp av tjänst och då står ord mot ord.
Jag tror att GL blir friad i detta men han är brännmärkt.
Kvinnan kommer få det hett under fötterna under rättegången och åker dit på mened och förtal.
Karma.....hon har förstört livet för en annan man innan GL.
Han verkar vara naiv kollar man inte upp sk studenter innan man blir mentor? är det bara jag som har ett säkerhetstänk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in