2021-03-17, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Har du målnr från det caset?

B 5915-18. Svea hovrätt
Citera
2021-03-17, 16:07
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Jag anser; det vi nu åser är svensk politisk rättsaktivism, där GL ligger i vågskålen.
Han kan mkt väl välja att lämna en total walk over, då det gäller anklagelser från m.ä.

Och istället - in i kaklet - hävda att allt bara handlade om ett helt banalt sexköp.
Vem ska klara att motbevisa honom?
Kallas för försök till skademinimering, kanske.
Men framförallt skulle det minnas som den GL.ska Installationen. Lång näsa till landets rättsaktivister mm mm !
Fattar, men även om han hävdar sexköp kan han ju ha våldtagit. Säger inte att det ÄR så, men sexköp utesluter ju inte det som är kärnfrågan här
Citera
2021-03-17, 16:08
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Men hon uppfattade honom alltså som "mentor".
Hon verkar ha haft ekonomiska bekymmer och vem vet, kanske psykiska också.

Uppfattade som mentor, beroendeställning, extrapappa etc. Allt detta genererar högre på straffskalan. Detta är allmänt kunskap.

En 30-åring som adopterar en pappa... nä!!

En lärare som har extralektioner med en 15-åring... JA.

Det finns rimligheter i det här.
Citera
2021-03-17, 16:12
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Snääla du!! Hon kan inte lägga ner utredningen men ta tillbaks eller ändra sig, det går alldeles utmärkt. Driv ärendet utan det viktigaste vittnet så får vi se hur ofta det leder till framgång.

Anar nu att det är väldigt mycket feminism i ditt påstående.

Är det någon som vet varför tidigare anmälningar inte blev dom så är det bara att tala ur skägget för det avgör väldigt mycket av vad vi ska tro om detta.
Feminism, vad svamlar du om?
Du driver en tes som helt enkelt inte kommer att hända.
Citera
2021-03-17, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Fattar, men även om han hävdar sexköp kan han ju ha våldtagit. Säger inte att det ÄR så, men sexköp utesluter ju inte det som är kärnfrågan här
Kärnfrågan kan ju vara resp. parts trovärdighet.
Hur mkt väger då orden från en tillrest eskort- och sexsäljerska?? Som GL dessutom/för säkerhets skull kan tillvita, att hon i slutet av sitt besök ville få dubbelt betalt för "besöket".
Något som GL nobbade!!

På det hela taget vore det upplyftande, ifall GL valde att göra en show av detta case.
Citera
2021-03-17, 16:15
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Kärnfrågan kan ju vara resp. parts trovärdighet.
Hur mkt väger då orden från en tillrest eskort- och sexsäljerska?? Som GL dessutom/för säkerhets skull kan tillvita, att hon i slutet av sitt besök ville få dubbelt betalt för "besöket".
Något som GL nobbade!!

På det hela taget vore det upplyftande, ifall GL valde att göra en show av detta case.
Ja så kan du ju bli förstås. Men då borde han sagt det från början, annars påverkar det ju hans trovärdighet om han drar till med det först nu. Jag tror vi kommer få se en show oavsett 😁
Citera
2021-03-17, 16:15
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Verkligen! Jag själv ägnade flera timmar av gårdagen åt att helt fåfängt jaga mongoler, när jag faktiskt har varit vän med EA i flera år på Facebook. Helt sjukt.

Själv är jag inte vän med EA men noterade att vi hade 14 stycken gemensamma vänner av
mycket varierat slag, en del jag kände genom mitt yrkesliv, några jag känner genom
politiken och sådana jag studerat med.

Hur blev du vän med henne?
Citera
2021-03-17, 16:17
Medlem
EggBoxJuans avatar
Lamertz skrev i sin blogg kort efter vad som nu divideras att han tycker att en kvinna ska få namnge en förövare publikt utan att riskera att åtalas för förtal om en våldtäkt verkligen begåtts, men ingen lagförts.

Hur otroligt lagvidrigt är det?
Som exempel ger han fallet om Cissi Wallin.
Ska man fortfarande kunna vara skyldig när domstol sagt motsatsen?
Citera
2021-03-17, 16:19
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag gillar din kreativitet. Man har alltså inte juridiskt någon rätt att neka samlag inom äktenskapet.
Så var det i 1000 år, det fanns inte våldtäkt inom äktenskapet. Men kanske har detta ändrats med nya lagar de senaste 20-30 åren. Varför man nu skulle vilja vara gift men vägra sex, det finns inget logiskt svar på det bara känslomässigt. Om två vuxna personer bor under samma sak så kan det ibland hända att någon är emot något som den andre gör. Världen och människan är inte perfekt.
Citera
2021-03-17, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
B 5915-18. Svea hovrätt

Här är aktuell dom:

https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf
Citera
2021-03-17, 16:21
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
B 5915-18. Svea hovrätt
Om målsägande i detta mål faktiskt är målsägande i fallet med GL tillförs ytterligare en pikant detalj: tilltalad i det målet är också jurist...
Citera
2021-03-17, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-the-heck
"...jag såg det inte komma, men jag kände det på mig...."
"Skam den som ger sig" och "Julafton är barnens gåvo dag" kan vi väl ana oss till blir grunden i försvarstalet inspiretat av närheten till de historiska ärorika Uppsala högar. Här finns mycket att orda om.

Skam är att Boström övergav parhästen GL och kom undan så lätt med att pränta in vad våldtäckt var hos de oskyldiga "barnen" i Assange fallet som bara oroade sig för egen hälsa på polisstationen.

Stackars kvinna i målet suckas det belåtet på ett forum just nu inför upplösningen. GL har nämligen övergivit sin namnlösa smygare taktik och kopplat en öppen halvnelson i eget namn på sin motståndare MÄ, anser jag i skrivande stund. Öppet mål kan det tyckas men svensk lagstiftning har överaskat förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in