2021-03-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Hovrätten resonerar så här.

Med andra ord att hon bara ville lämna den del som undanhöll att det var frivilligt sex. Ingen tillfällighet alltså utan medvetet. Hovrätten är snällare i sina ord med hårdare i sitt friande domslut.

Tack, jag får av någon anledning bara upp Tingsrättens dom.

Det behöver inte vara så märkligt att hon bara sänder in den del där hon säger ifrån. Det är den som är relevant. Och att hon som många kvinnor skäms för att hon var med på en del. Så kan det nämligen vara.
Sexualbrottsmål är ofta svåra. Jag har ingen lust att diskutera med misogynerna här, de har enormt mycket fritid och hatar kvinnor lika enormt, kanske för att de varit ihop med behandlar deras kroppar som skräp. Men vill påpeka att det inte stämmer att kvinnan är överbevisad som lögnerska.
Citera
2021-03-17, 23:54
Medlem
Denna lenn4rt sj0berg verkar vara en riktigt lustig filur. Läs bloggen. Påstår sig ha varit gift med EA. Påstår sig ha träffat jimmie Åkesson. Ter sig som en tvättäkta narcissist. Vet någon mer om honom? Kan han påverka EA fortfarande?
Citera
2021-03-17, 23:55
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Men är du full? Lös hovrättens dom!

Det har jag gjort. Vad har det med tingsrättens användning av ordet manipulation att göra? Som jag skrev så skiljer tingsrätten på manipulation och att klippa ur en delmängd. Sedan gör tingsrätten en bedömning av båda delarna.

I frågan om manipulation menar tingsrätten att det skulle krävas expertis som kvinnan inte hade. Den bedömning har jag inget att invända mot.

I frågan om att klippa ur en delmängd tycker tingsrätten att hennes förklaring, att hon "valt ut den sekvens hon uppfattat som relevant för polisanmälan", framstår som "rimlig". Den bedömningen är enligt mig helt uppåt väggarna.

Förstår du vad jag menar nu?
Citera
2021-03-17, 23:56
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
https://lennartmsjoberg.se/Fan/Elvira/1.html

Någon nämnde att EA var vittne för/åt denne Sj¤berg (ö) i ett upphovsrättsmål? De ska ha förlorat.

Undrar om det går att få fram den domen?
Citera
2021-03-17, 23:56
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Enligt åklagaren

Så du menar att åklagaren var närvarande under kvällen?
Citera
2021-03-17, 23:58
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Denna lenn4rt sj0berg verkar vara en riktigt lustig filur. Läs bloggen. Påstår sig ha varit gift med EA. Påstår sig ha träffat jimmie Åkesson. Ter sig som en tvättäkta narcissist. Vet någon mer om honom? Kan han påverka EA fortfarande?

Vem på bilderna är EA då? Fan tiotals nakna brudar på hans blogg.
Citera
2021-03-17, 23:59
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Rätt komiskt att han fortfarande har alla bilder ute på henne.
Rätt sjukt...fick obehagskänslor. Sån jävla tragik i allt kring detta.
Citera
2021-03-18, 00:02
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det har jag gjort. Vad har det med tingsrättens användning av ordet manipulation att göra? Som jag skrev så skiljer tingsrätten på manipulation och att klippa ur en delmängd. Sedan gör tingsrätten en bedömning av båda delarna.

I frågan om manipulation menar tingsrätten att det skulle krävas expertis som kvinnan inte hade. Den bedömning har jag inget att invända mot.

I frågan om att klippa ur en delmängd tycker tingsrätten att hennes förklaring, att hon "valt ut den sekvens hon uppfattat som relevant för polisanmälan", framstår som "rimlig". Den bedömningen är enligt mig helt uppåt väggarna.

Förstår du vad jag menar nu?

Tingsrättens dom blev upphävd av hovrätten just därför att de gjorde en annan bedömning av ljudfilen. Originalfilen visade att det inte var en våldtäkt.
Citera
2021-03-18, 00:03
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5

https://lennartmsjoberg.se/Fan/Elvira/1.html
Citera
2021-03-18, 00:06
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Rätt sjukt...fick obehagskänslor. Sån jävla tragik i allt kring detta.

Japp han ger ett jävligt obehagligt intryck. Stalker? Det han skriver om sitt ex borde väl vara förtal.
Citera
2021-03-18, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5

Om du läser bloggen skriver han ju ut namnet. Sen finns det en länk med bilder där hon nämns med förnamn.

Denna typen verkar lura till sig typ 20 åringar på ett eller annat sätt. Det gick nog tidigt snett för EA. Van att ty sig till äldre män. Kanske gav GL signaler. Men ändå inte ville när det kom till kritan. Förvirrat.. Tror inte man ska frikänna GL för snabbt om detta är BO
Citera
2021-03-18, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Jag tror det stämmer, han skriver en hel del om henne under årens lopp och har en jävla massa bilder på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in