2021-03-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Läs detta från sid 5:
https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf#page=14

Jag kan domen. Och det är precis därför jag frågar.
Så därför undrar jag igen på vilket sätt hon har ljugit?
Citera
2021-03-17, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Ingen här inne vet vad som har hänt. Man kan gissa och spekulera, men likväl - ingen vet.

Vad som däremot står helt klart är:

Ärendet har utretts i två månader innan GL grips
Utredare har full tillgång till MÄ:s tidigare anmälningar.
Åklagaren väljer att begära GL häktad.
Uppsala tingsrätt häktar GL trots att
Svea hovrätt avslår överklagandet redan på fredagen.

Inget av ovanstående behöver betyda att GL är skyldig. Men det är rent osmakligt att se hur ovanstående bara bortses ifrån när det öses skit över kvinnan.
Inget ovanligt i våldtäktsmål tyvärr. Tingsrättsförhandling och där på fri fot efter 40 minuter. Inget ovanligt som sagt.
Citera
2021-03-17, 22:48
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Ja, det känns igen. En liknande sak hände mig (inte våldtäkt, men tyck synd om mig grejjen). Jag var 15 år och varit på en fest. Dagen efter så dyker en tjej i samma umgänge upp på stranden med en blåtira. Hon säger att jag har slagit henne på kvällen. Som tur var så försvann blåtiran när hon badade och efter det så hittade vi hennes "blåtira smink" i hennes väska när hon inte tittade. Jag hade tur, jag hade lika gärna kunnat bli känd som killen som prylar tjejer. Det sjuka är att de kom från ingenstans, jag hade inte ens pratat med henne kvällen innan. Kanske det var det som var problemet. Kanske det är så i fallet GL, han kanske inte gav henne nog med uppmärksamhet efter han satt på henne.
Förstår inte relevansen, var det GL som slagit henne?
Citera
2021-03-17, 22:50
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Försöker du resonera med mig här? Det var som attan! Men även om hon 'fläkt ut sig' och svankat och krupit på alla fyra för att hämta en drink så har Åkl bevis (sperma) och det kan GL inte bortförklara.
Sperma som bevis vet ingen något om såtillvida om någon inte känner åklagaren, MÅ eller advokaterna?
Med tanke på MÅ tidigare operandi är inget ett säkert bevis oavsett. Hoppas att alla läst domen här? Fanatiskt hur MÅ kan lyckas spela in vid rätt tillfälle. https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf#page=18
Senast redigerad av Pandalina4 2021-03-17 kl. 23:00.
Citera
2021-03-17, 22:50
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Åklagaren har ju bara kvinnans ord när häktningsförhandling sker allt som oftast.
Några vilsna korta förhör med mannen som inte ens fattar vad som pågår ger ju inget. Mannens svar i ett förhör han kastas in i efter att blivit hämtad, anklagad helt abrupt ger inte mycket. Sen chock, förundran så har anhållningstiden gott och häktningen kommer som ett brev på posten.
En sexualbrott misstänkt blir lika snabbt häktad som en falafel blir uppäten på savannen.
Menar du med det att man kan ta tillbaka en anmälan?
Citera
2021-03-17, 22:51
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Jag kan domen. Och det är precis därför jag frågar.
Så därför undrar jag igen på vilket sätt hon har ljugit?

Hur kan du undgå att se att hon ljugit i den berättelsen? Hur kunde hon hantera sin mobil när hon utsattes för strypgrepp t.ex.? Varför sa hon "Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är?" om hon utsattes för det hon påstod? Varför manipulerade hon ljudfilen för att ge en falsk bild av vad som hände?
Citera
2021-03-17, 22:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag vet inte om man skall vara avundsjuk på en kille som landar 10-15 tjejer av den kalibern, alla lika unga och fantastiskt snygga fast han blir äldre och äldre, eller tycka synd om honom när den han till slut gifter sig med enligt hans egen uppgift är helt galen. Vilket ju också visat sig senare (givet att det faktiskt är hon som är MÄ i våldtäktsåtalet mot Dil*n U).

Jag tror att det är hon. Vilka psykopatögon . Undrar vad hon gjorde? Han sa svartsjuka? Och något otroligt raseriutbrott?

MÄ verkar gilla att posera med vapen. Och skjuta.
Citera
2021-03-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
Menar du med det att man kan ta tillbaka en anmälan?

Hur du fick den uppfattningen vet jag inte.
Vilken anmälan? Den kvinnan gjort?
I citerat resonerade jag utifrån mannens sits.
Citera
2021-03-17, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Du tycker man ska anmäla våldtäkt men du skulle inte själv anmäla om du blev utsatt utan bara lite "manligt" putta bort henne. Korrekt tolkning?
Ja helt korrekt - Eftersom det då aldrig blir någon våldtäkt. Brottsförebyggande kan man kalla det.
Citera
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
På vilket sätt har hon ljugit i rätten?

Detta i domen mot U.H, det är med största sannolikhet samma kvinna som nu anklagar GL.

Det hon har ljugit om är bland annat: Hon har lämnat in en manipulerad ljudinspelning ifrån kvällen när den påstådda våldtäkt ska ha skett. Sedan precis innan hon lämnat in sin mobiltelefon till förundersökningen ska hon ha fabriksåterställt den, hon ska sedan redogjort ett tidsförlopp som teoretiskt inte går ihop, hon säger sig också blivit drogad med en drink i taxin men hennes blodprov visar motsatsen, hon säger sig vara medvetslös i perioder under övergreppet men hörs prata klart och tydligt på hennes egen inspelning och hela hennes redogörelse är inte i kronologisk ordning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naradon11
Hur fan kunde en sån ful gubbe ha så många snygga tjejer? Och varför lägger han ut bilderna på nätet? Tycker synd om tjejerna.

Håller med! Vad fasiken är det för fel på den här gubben?! Verkar riktigt gubbsjuk. Vidrigt. Han blir bara äldre och äldre men tjejerna fortsätter att vara lika gamla och verkar bytas ut konstant. Sjukt oklart vad någon ser i honom. Vem är han?!
Citera
2021-03-17, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Varför ska det inte ösas skit över kvinnan när hon har gjort det till en grej att falskanmäla män och manipulera bevis för att få den att åka in i fängelset?

Hur vet du att hon har falskanmält? Det enda som står klart är att bevisen inte räckt.

Hon valde absolut ut vilka 19 minuter hon skickade iväg, och tveklöst gjorde hon utval. Men hon berätta redan när hon skickade att det fanns mer. Och även om något tog emot så hade polisen HELA inspelningen långt innan åtalet kom. Och då även de 30 minuterna på slutet som hon också hade klippt bort trots att dessa talade till hennes fördel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in