2021-03-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jisses. Nu blir det hela ännu mer märkligt. Sannolikheten för att Lambertz är oskyldig stiger kraftigt.
Sannolikheten för att han är extrem jävla dum i huvudet (eller autist) stiger i också kraftigt.

Nu borde kvinnan dessutom vara enkel att identifiera.

solna tingsrätt målnr: B2985-19

är det nån som har denna?
Citera
2021-03-16, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Håll käften din jävla betahane.

Klart det är anmärkningsvärt när hon anklagat tre andra män som gått fria och där hon står inför en rättegång om förtal.

Jag tror Lambertz är oskyldig. Han kan inte vara så dum att han våldtar en tjej och förstör hela sin karriär. Skulle han vilja knulla så hade han kunnat göra det på någon bordell i asien.
Ni vet ju inte ens vem detta är!
Citera
2021-03-16, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hur vore det om du använde hjärnan en sekund:

Använd hjärnan själv, vem har bekräftat att detta är tjejen?
Ingen förutom någon som gissar det här!
Citera
2021-03-16, 11:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
-"Här har jag en kvinna som tre gånger falskanmält andra för våldtäkt & därefter blivit åtalad för förtal"-
-"hm..."-
-"Jag tror jag bjuder hem henne på julafton, utan vittnen & knullar lite"-
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Ni vet ju inte ens vem detta är!
Oavsett så stinker allting skit.

Dessa metoo-häxor är fan farligare än en 100 kg psykopat-sadist man.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
GL borde hört talas om en sådan kvinna som seriemässigt anmält andra män. Hur fan in han, som varandes en av svenskt rättsväsendes 12-taggare, vara så dum att han har med henne att göra, speciellt privat?

Han kanske ville ta lite risker på gamla dar, vem vet.

Han kan ju också ha blivit smickrad av hennes intresse för honom. Vi alla har nog några svaga ögonblick i livet. Han blev ju änkling för inte så länge sedan, kanske känt sig lite ensam....Och lite rädd för döden, det kanske inte är såå långt kvar av livet när man är 70 år.....
Citera
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benke62p
solna tingsrätt målnr: B2985-19

är det nån som har denna?

https://www.coursehero.com/file/51671645/Solna-TR-B-2985-19-Aktbil-7-Forundersokningsprotokoll-23-pdf/

Är det ens hon?

update: googlade doc, var bara några sidor för fler behövde man regga sig, men borde ju ligga i nån tråd här på fb
Citera
2021-03-16, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Läste du inte Expressenlänken som släpptes alldeles nyss??

https://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-som-anmalde-topp--juristen-star-atalad-for-fortal/
Detta är otroligt! Man ska aldrig bli förvånad men nu känns det som att GL fick bättre läge. Gillar inte honom men är det som man kan tro så kanske han bara är en skitstövel och inte en våldtäktsman.
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Använd hjärnan själv, vem har bekräftat att detta är tjejen?
Ingen förutom någon som gissar det här!
Läs tidningen och vad Cissi W skriver på IG
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Bortsätt från att detta börjar utveckla sig till ett episkt drama så undrar jag hur länge man är en "ung kvinna", enligt Expressen så är man det ännu när man är 30+ som i dethär fallet.

*"...som misstänkt för att ha våldtagit en ung kvinna som under lång tid sett honom som en slags..."

Antingen är han skyldig men det kan lika gärna vara hon som är kaninkokerska déluxe!

Och vad utfallet av en rättegång faktiskt blir i detta fall behöver inte ha någon koppling till vad som faktiskt hände där på julafton.

Men alldeles oavsett Lambertz skuld så kan idioten Lambertz gott ha det!

Samtidigt så har 12-åriga tjejer som blivit våldtagna av flyktingar som unga kvinnor. Deras mognad avgörs alltså av den misstänktes hudfärg..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Jag trodde vi var överens om att det INTE var Sunita som var BO?

Kan du förklara begreppet otillräckliga bevisKRAV?
Min hjärna klarar inte att reda ut det.
Min kan hjälpa din att reda ut det.

"Professor Christian Dahlman och tingsnotarie Andreas Korths Aspegren har följdriktigt i en artikel i Svensk juristtidning vid namn “Varför är bevisning som uppfyller beviskravet i våldtäktsmål inte tillräcklig i mål om olaga hot?” (SvJT 2018 s.327) använt sig av just empiri för att söka svaret på frågan. Författarna valde ut ett stort antal domar i våldtäktsmål respektive mål om olaga hot där bevislägena var likartade, och sedan jämförde de hur stor andel som ledde till fällande dom för respektive måltyp.

- Resultatet av studien är häpnadsväckande. Bevisning som räckte för en fällande dom i mål om olaga hot i 18 procent av fallen, var tillräcklig i 90 procent för våldtäktsmålen. Risken att bli fälld i ett våldtäktsmål var alltså nästan lika stor som chansen att bli frikänd i ett mål om olaga hot, trots att bevisläget var detsamma."
https://www.dagensjuridik.se/debatt/risken-att-oskyldiga-falls-i-valdtaktsmal-inte-forsumbar/

"Det är inte tillräckligt att värdera en persons utsaga mot en annan för fällande dom. För att fälla någon för våldtäkt krävs också teknisk eller annan bevisning som styrker målsägandens berättelse, vilket saknas i de aktuella fallen, enligt HD.

De två domarna väckte en omfattande medial uppmärksamhet och debatt. De som är kritiska till HD:s domar menar att nu blir det alltför svårt att få en fällande dom i denna typ av mål. Andra har välkomnat HD:s avgöranden.

Domsluten har redan fått en prejudicerande effekt säger advokat Per E Samuelson, som längre kritiserat våldtäktsmålen för bristande rättssäkerhet.

– Det här är HD:s svar på den debatt som har gått sedan 2005 när justitiekansler Göran Lambertz och Hans-Gunnar Axberger presenterade rapporten ”Felaktigt dömda”. Vi har väntat på de här prejudikaten, säger Per E Samuelson och tillägger:

– Nu ser man att HD har gett oss kritiker rätt. Här har HD vänt på två mål och friat. Signalen till tingsrätter och hovrätter är att det har varit för lätt att bli fälld för sexualbrottsmål tidigare. Nu ska det bli svårare. För oss som har varit kritiska är det ett bra besked"
https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2009/Nr-7-2009-Argang-75/Ord-mot-ord-inte-tillrackligt-i-sexualbrottsmal-enligt-HD/
Senast redigerad av 90510 2021-03-16 kl. 12:00.
Citera
2021-03-16, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Läste du inte Expressenlänken som släpptes alldeles nyss??

https://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-som-anmalde-topp--juristen-star-atalad-for-fortal/
Efter att ha läst artikeln tvivlar jag på att GL kommer bli fälld. Jag tror inte det blir en rättegång utan det hela kommer läggas ner. Det som e frågan e varför GL omger sej med personer som menar att alla som anklagas för ett brott e skyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in