2021-03-17, 15:36
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
I caset fr 2018 där en stackars oskyldig man först dömdes, men tack och lov sedan friades, hade ju EA också använt sig av ljudinspelningar. Det var tom så att hovrätten friade för att de ansåg att det var något skumt med inspelningarna som hon titt som tätt hade skickat till polisen i olika versioner.

Det verkar vara frökens modus att lura män och se till att spela in dem.

Hon klipper och klistrar för fullt nu
Citera
2021-03-17, 15:36
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Får man kyssa sin fru godnatt om hon redan sover? De flesta litar på sin partner så det är ju en ickefråga men en lag bör givetvis klara stresstest för att inte bli fullständigt godtycklig.
Ja såklart, men får man skriva ett avtal med sin fru om att man får ha sex med henne när hon är redlös eller väck av annan anledning? Sjuk eller annat. Skulle det avtalet vara giltigt? Nja... typ som proffsboxning då, man går med på att någon bankar hjärnceller ur skallen på en, på ett sätt som annars varit misshandel.
Citera
2021-03-17, 15:37
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Åldersskillnad är en del av problemet.
En mentor och gubbtjyv som skrivit intyg i ett rättsfall bjuder inte in en ung kvinna som står i beroende/tacksamhetsskuld till honom samt har allvarliga ekonomiska bekymmer och kanske psykiska, super henne full och ligger med henne.
Är detta inte olagligt i sig bör det bli det.

Hur menar du att åldersskillnad har betydelse? Allt frid å fröjd om hon varit 50 eller han 30?
Citera
2021-03-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Får man kyssa sin fru godnatt om hon redan sover? De flesta litar på sin partner så det är ju en ickefråga men en lag bör givetvis klara stresstest för att inte bli fullständigt godtycklig.
Nej, då kan hon anmäla dig för sexuellt övergrepp och i värsta fall kan den där kyssen klassas som en våldtäkt.
Citera
2021-03-17, 15:40
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Hur då , om den av svenska snurriga politiker påhittade "samtyckeslagen"?? Väck med den - här snackar jag om ett rent affärsavtal , mellan GL och det insinuerade brottsoffret.
Ett helt nytt case, alltså!!

GL tar i denna INSTALLATION implicit på sig ansvar för ett sexköp. Men inte för någon annan form av brott.
DÅ kan det bli lite bättre fart, ex.vis med massiva demonstrationer utanför aktuella domstolar. Rikets extremfeminister lär bli taggade och känna blodvittring, i det fall GL väljer att göra en Show av detta anmä.ärende!!

Jag förstod det, och min undran är alltjämt och man kan ingå ett civilrättsligt giltigt avtal som står i strid med straffrättsliga regler. Det finns andra regler om samtycke som friar från ansvar för brott, alltså inte det samtycket som man pratar om när det rör sexualbrott. Enligt praxis finns det gränser för vad man på förhand kan gå med på.
Citera
2021-03-17, 15:41
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Jag förstod det, och min undran är alltjämt och man kan ingå ett civilrättsligt giltigt avtal som står i strid med straffrättsliga regler. Det finns andra regler om samtycke som friar från ansvar för brott, alltså inte det samtycket som man pratar om när det rör sexualbrott. Enligt praxis finns det gränser för vad man på förhand kan gå med på.
Alltså, att i GLs skor hävda det du säker skulle möjligen innebära att han helt enkelt erkänner brott och att ansvarsfrigrund saknas
Citera
2021-03-17, 15:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
I caset fr 2018 där en stackars oskyldig man först dömdes, men tack och lov sedan friades, hade ju EA också använt sig av ljudinspelningar. Det var tom så att hovrätten friade för att de ansåg att det var något skumt med inspelningarna som hon titt som tätt hade skickat till polisen i olika versioner.

Jisses. Det här blir bara mer vansinnigt hela tiden. Jag har träffat på några borderlinehäxor, men så här förslagna har dom inte varit (tur för mig kanske). Detta är på en helt ny mardröms-nivå.

Det börjar bli mer & mer intressant att ta reda på vem väninnan är. Tänk att det finns TVÅ sådana galningar som samarbetar.
Citera
2021-03-17, 15:45
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi

Svaret är nej. Ta exempel som barmhärtighetsmord.

Brott som faller under allmänt åtal kan inte avtalas bort med avtal.
Citera
2021-03-17, 15:45
Medlem
Citat:

Har du målnr från det caset?
Citera
2021-03-17, 15:46
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Snälla nån. Det går inte att bara ta tillbaka en polisanmälan då polisen har en skyldighet att utreda brott oavsett. Det här har dessutom redan lett till häktning och sannolikt senare ett åtal.

Snääla du!! Hon kan inte lägga ner utredningen men ta tillbaks eller ändra sig, det går alldeles utmärkt. Driv ärendet utan det viktigaste vittnet så får vi se hur ofta det leder till framgång.

Anar nu att det är väldigt mycket feminism i ditt påstående.

Är det någon som vet varför tidigare anmälningar inte blev dom så är det bara att tala ur skägget för det avgör väldigt mycket av vad vi ska tro om detta.
Citera
2021-03-17, 15:46
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jisses. Det här blir bara mer vansinnigt hela tiden. Jag har träffat på några borderlinehäxor, men så här förslagna har dom inte varit (tur för mig kanske). Detta är på en helt ny mardröms-nivå.

Det börjar bli mer & mer intressant att ta reda på vem väninnan är. Tänk att det finns TVÅ sådana galningar som samarbetar.
Det är väl relativt vanligt?
Citera
2021-03-17, 15:47
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
En ljudfil som kan vara relevant är ett samtal från MÄ till GL någon/några dagar efter som kan tolkas som någon typ av bevisning.
Att GL skulle ringa upp "offret" några dagar sedan och säga "förlåt att jag våldtog dig" är naturligtvis helt omöjligt. Oavsett vad som hände så pratar vi om en av Sveriges mest erfarna jurister, han skulle aldrig outa sig självm han väger varje ord på guldvåg. Jag tror hon tog sig vatten över huvudet här, helt fel offer.

Den här tråden kommer att bli en miljon-besöks-tråd och fallet kommer att bli berömt och användas mot kvinnor i saknas-bevis-mål 10 år framåt. Min gissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in