2021-03-13, 07:38
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
För mig framstår detta som en åklagare som svävat med i en fabulerande kvinnas berättelse lite för mycket. En mer kompetent åklagare hade aldrig drivit detta ärende vidare.

Det finns ingenting i GLs historik som tyder på liknande beteenden. GL har konsekvent agerat hedersamt genom hela livet och nu tror ni alla att han blivit en ondskefull våldtäktsman bara för att en människa anklagar honom för det.

Vi vet ingenting om bakgrunden till dessa anklagelser. Men när saker kommer ut i ljuset och GL fått möjlighet att berätta sin historia kommer det stå klart vem som är ett offer i denna historia.

Hans historier är av skönlitterär sort.
Citera
2021-03-13, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Vad är straffet för falskeligen anklaga någon för våldtäkt?

Sträcker sig från böter till fängelse i två år. Men vanligtvis blir det böter och villkorlig dom. Här vore det motiverat med en påföljdsskärpning.
Citera
2021-03-13, 07:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Då är det bekräftat att ingen mer än G.L och BO var i bostaden under den aktuella kvällen.

-Ingen utöver Göran Lambertz och den unga studentskan, som är 40 år yngre än det tidigare justitierådet, var i bostaden under julafton, enligt Clea Sangborn.

https://stoppapressarna.se/svenskt/unga-kvinnans-egna-ord-om-natten-med-goran-lambertz
Oavsett vad som är sant eller inte i det här fallet undrar jag varför hon kallas för "ung" student?
För att vara student är hon väl inte så ung?
Är det för att få det att låta ännu "hemskare" om ni förstår vad jag menar?
Citera
2021-03-13, 08:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Oavsett vad som är sant eller inte i det här fallet undrar jag varför hon kallas för "ung" student?
För att vara student är hon väl inte så ung?
Är det för att få det att låta ännu "hemskare" om ni förstår vad jag menar?

Klart det är. Säljer mer tidningar. Ung student är man om man är 18-19 år. Inte 29-30 år gammal.
Citera
2021-03-13, 08:02
Medlem
Fakta: Juldrama med känd frispråkig ärad och utsatt man i mogen ålder bl.a vs okänd vuxen kvinna ca 30 år hemma hos mannen under julafton. Kontakt togs av kvinnan via soc media och mannen var en mentor vid uni Uppsala. Mannen är häktad för misstänkt våldtäckt.

Anmälan gjord av okänd, bekannt till kvinnan och åklagaren väntade minst två månader innan anhållan för att samla info. Det finns elektronisk kommunikation från tiden efter händelsen sparad hos åklagaren.

Kvinnan säger att hon blev berusad av alkohol, somnat och vaknade upp av mannens beröring. Sa åt mannen att sluta men mannen fortsatte röra på sig.

Slasken: Ung studentska, advokat, sexgalen, pedofil, lycksökande kvinna, me too, pervers man, drogad, mannen lider i cellen. Kuken eller fingrar i kroppen eller handen varligt på kroppen vet vi inte. Tiden efter kvinnans anhållan till mannen om att sluta beröringen oklart. 2 röda sekunder, minuter eller timmar?

Mina tankar: Han trivs som fisken i vattnet med ny uppmärksamhet efter att Q-dramat sinat. Jag välkomnar mer info så att PK-träsket kan belysas mer. Jag vill veta vem kvinnan är och vem som gjort anmälan, viktigt för att se trovärdigheten i detta förbjudna träsk som kallas våldtäckt idag.

Är jag förvånad vad som händer i Sverige bland svenskarnas idoler. Inte alls då idioter inte kan tänka själva så att den som ljuger bäst bestämmer.

Upplägget i anmälan mycket smart med annan anmälare än offret. Berättelsen lika smart formulerad då alla frågor kan besvaras med att hon sov.

Luktar Assange gropie copy samt kock damen som satte på mobilen efter en rökpaus i våldtäckten med Elit fotbollsspelaren som fick 3 år. Fru och son sov i rummen bredvid men inte ett ljud hördes förutom viskningar till mobilen.

Om det enbart var någon finger som slunkit in under julglädjen blir nog ersättningen enligt praxis in och ut 2 x 37,5 k dvs 75 k. Hur det kommer att beräknas vid flera in och ut är okännt och om det blir extra pga julafton samt en eller två våldtäckter vid det förhatliga in och ut beteendet.

Kanske la hon sig i fyllan och villan påklädd med skor och allt i hans säng. Göran hade gjort ren kroppen och i mörkret tog han hennes kjol för en handduk och började gnugga sig torr, man vet ju aldrig! Hur mycket kostar detta då, min pension sinar hörru!
Citera
2021-03-13, 08:09
Medlem
irishrages avatar
Fråga? Vem fan vill knulla någon full brutta som sover?
Citera
2021-03-13, 08:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Fråga? Vem fan vill knulla någon full brutta som sover?

En minst lika full +70 årig gubbe som betalade för spriten och inte har så många år kvar. Dålig idé var det ju oavsett.
Citera
2021-03-13, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Klart det är. Säljer mer tidningar. Ung student är man om man är 18-19 år. Inte 29-30 år gammal.

30 är väl ingen hög ålder, särskilt inte i jämförelse med 70. Naiv och omdömeslös kan man nog vara i alla åldrar så åldern hör nog inte riktigt till saken i detta fall annat än i tidningsrubrikerna. Jag tror inte det är första gången han varit i farten med yngre kvinnor, men denna gång blev det rättssak av det hela. Oavsett om han fälls eller inte så måste det förstås svida ordentligt för honom att figurera i ett sådant sammanhang. Den eventuella gloria han hade lär hamna på sned om man säger så. Men det är säkert hög mysfaktor hos GW och andra nu.
Senast redigerad av Tedrom 2021-03-13 kl. 08:44.
Citera
2021-03-13, 08:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
30 är väl ingen hög ålder, särskilt inte i jämförelse med 70. Naiv och omdömeslös kan man nog vara i alla åldrar så åldern hör nog inte riktigt till saken annat än i tidningsrubrikerna. Jag tror inte det är första gången han varit i farten med yngre kvinnor, men denna gång blev det rättssak av det hela. Oavsett om han fälls eller inte så måste det förstås svida ordentligt för honom att figurera i ett sådant sammanhang. Den eventuella gloria han hade lär hamna på sned om man säger så. Men det är säkert hög mysfaktor hos GW och andra nu.

Nej klart inte. Men man är ju ingen ung studentska vid 30! Det är ju mer bara för att det ska låta värre. Folk klickar in mer då bara. Sant det borde inte vara första gången. Förr kanske då mer de här "unga" studentskorna accepterade det. Få lite extra plus av Göran som referens och man glömde det här obehagliga.
Citera
2021-03-13, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Ligger nog mycket i det du antyder.

Ja men det drunknar medvetet i den här tråden då det finns krafter som inte vill att detta ska undersökas på djupet. Man får inte heller glömma bort att nivån hos media är så låg så journalisterna kan se den stora bilden utan grottar ner sig i det enskilda fallet. Vi som vet och ser förstår att detta kommer han dömas för eftersom det är ett ofarligt fall. Därmed kommer alla andra saker han gjort inte utredas inte heller de andra männen. Men Göran Lindberg offrades för de andra och han måste känna en viss skadeglädje just nu på sin hästgård.

Den största förrädare i detta är Jonas Trolle som inte ville eller vågade utreda Göran Lindbergs nätverk.
Senast redigerad av intenog 2021-03-13 kl. 08:41.
Citera
2021-03-13, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
1, husransakan visar troligen sperma och spår från bo i soffan eller där våldtäkten skett.
2. polisen har kollat sms mellan bo och gl.där gl förklarar sig och ber om ursäkt för det inträffade.
3. telefonavlyssning. som styrker vad bo säger i sin anmälan.
4. med mera
5. bandade samtal i mobilen.

Punkten 1 kan bli tämligen meningslös eftersom G.L gjort gällande att ingenting gjorts mot målsägandes vilja. Med andra ord medger han att sex (eller liknande) har förekommit och det är därför ostridigt att G.L:s sperma finns i soffan.
Citera
2021-03-13, 08:56
Medlem
Tarrous avatar
Alltid lätt att vara efterklok, men en man med GLs erfarenhet borde förstått riskerna med hela upplägget - alldeles oavsett vad som hände efter att Piff & Puff busat med Musse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in