2021-03-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Man begår brottet falsk tillvitelse om man i förhör med Polismyndigheten hävdar att en oskyldig har begått brott oavsett vem som har anmält brottet.

Det försvårar alltså inte saken överhuvudtaget om man bekräftar händelsen senare (vilket rimligtvis har skett här då GL är häktad).

Nja, det måste väl bygga på att man vet att en oskyldig är oskyldig. Alltså att det föreligger ett explicit uppsåt att sätta dit nån oskyldig?
Citera
2021-03-13, 15:26
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag kan tycka att det nog borde finnas en tråd om det där fallet redan, om det nu har uppmärksammats i media.
Åtal för förtal är väl inte så extremt vanliga.

Kan det mycket väl finnas. Finns väl 5-10 förtalsfall i alla fall. En del med hög profil, t. ex. hon som hängde ut Soran Ismail. Hon är väl den enda som automatiskt blir trodd här på FB som dräller av SD-boskap, så det skulle vara en rolig tvist om det var hon.
Citera
2021-03-13, 15:27
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nja, det måste väl bygga på att man vet att en oskyldig är oskyldig. Alltså att det föreligger ett explicit uppsåt att sätta dit nån oskyldig?

Jag syftade inte till att anmälaren ska ha begått ett brott utan att personen som anklagar en oskyldig för brott begår det även när denne i polisförhör hävdar att brottet har begåtts alldeles oavsett vem som är anmälaren.

Vill man sätta dit någon för ett brott denne inte har begått (uppenbart uppsåt) hjälper det alltså inte att låta en väninna göra anmälan (vilket var det som hävdades).
Citera
2021-03-13, 15:29
Medlem
Jofs avatar
Det hela kan vara en scam. Noga planerat av dom två. Som hon som låtsades vara galen. Sen i sista instans kommer dom att erkänna att det var hitte på. Ett sätt att testa hur juridiken fungerar.
Citera
2021-03-13, 15:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Kan det mycket väl finnas. Finns väl 5-10 förtalsfall i alla fall. En del med hög profil, t. ex. hon som hängde ut Soran Ismail. Hon är väl den enda som automatiskt blir trodd här på FB som dräller av SD-boskap, så det skulle vara en rolig tvist om det var hon.
Just det ja. Soran Ismail-fallet hade jag glömt. Det fick väl en del publicitet.
Citera
2021-03-13, 15:33
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Det där med att öppet kalla henne för bonusdotter och hon kallat Lambertz för bonuspappa kan mycket väl vara en rökridå utåt för att maska att dom hade någon slags sexuell relation.
En omskrivning för Sugardaddy / Sugarbabe?
Vilken inte MÅSTE innebära att sex ingår i relationen, men alla tror det.
Citera
2021-03-13, 15:40
Medlem
goofers avatar
Citat:
Jag kan tycka att det nog borde finnas en tråd om det där fallet redan, om det nu har uppmärksammats i media.
Åtal för förtal är väl inte så extremt vanliga.

Kan det vara någon av de tre kvinnorna som anklagade Zoran Ismail under metoo drevet?

De är alla tre anmälda för förtal.
Citera
2021-03-13, 15:41
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Självklart behöver du inte tro på vad jag skriver. Jag kanske ljuger.

Nu tvivlar jag inte på din ståndpunkt.

Men du sitter på matnyttig information och det är ju det Flashback handlar om, att dela och diskutera.
Citera
2021-03-13, 15:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Jag vill inte outa mig. Men det kommer väl visa sig när utredningen blir klar. Hon tog kontakt med GL för att han på sätt och vis stöttade Cissi Wallin avseende att få berätta om sin våldtäktsman. Hon har själv hängt ut en man tidigare som våldtäktsman. För detta har hon åtalats. Hon tog kontakt med GL för att få stöd och hjälp med bl a förtalsmålet. OBS! Ta det för vad det är. Självklart behöver ni inte lita på vad jag skriver. Allt kommer förr eller senare att komma fram. Men åter igen, det ligger inte en valp begraven här. Det ligger en hel kennel.

Märkligt att polisen direkt tror på henne i så fall......

Men jag håller med om att det är nog en hel hundkyrkogård här ja.

Det fanns någon kvinna i Solna som vägrar att betala skadeståndet.....
Citera
2021-03-13, 15:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Kan det vara någon av de tre kvinnorna som anklagade Zoran Ismail under metoo drevet?

De är alla tre anmälda för förtal.
Den enda som omnämns i Soran-tråden har initialerna JL , var någon slags elevrådsordförande. Men vad jag kan se så är hon bara 25, så det är nog inte hon.
Citera
2021-03-13, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
En omskrivning för Sugardaddy / Sugarbabe?
Vilken inte MÅSTE innebära att sex ingår i relationen, men alla tror det.
Nej.
Bara att man vill framstå som att skälet till att man umgås så ofta och mycket är på en paternal nivå utåt. Jag tror hela grejen handlar om ett ge och ta förhållande med inslag av sex och att kvinnan på något sätt blivit avfärdad av Lambertz efter sista träffen. Därför tog det också så lång tid för kvinnan att anmäla Lambertz.
Citera
2021-03-13, 15:46
Medlem
goofers avatar
Citat:
Den enda som omnämns i Soran-tråden har initialerna JL , var någon slags elevrådsordförande. Men vad jag kan se så är hon bara 25, så det är nog inte hon.

Hon var 25år då 2017? 29 idag?

Eller 25 idag. Zoran går tillbaka till 2017
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in