2021-03-13, 15:02
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Nej, men den andra personen kan ju göra sig skyldig till brott. Men visst, det försvårar ju bevisningen för att kunna dömas för falsk tillvitelse.

Man begår brottet falsk tillvitelse om man i förhör med Polismyndigheten hävdar att en oskyldig har begått brott oavsett vem som har anmält brottet.

Det försvårar alltså inte saken överhuvudtaget om man bekräftar händelsen senare (vilket rimligtvis har skett här då GL är häktad).
Citera
2021-03-13, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det har stått någonstans att tjejen tidigare hade kommit med meeto-anklagelser & att det vår så dom fick kontakt, när Lambertz ville stötta henne.

Inlägg 248 tror jag det var.

” "Lambertz ställer gärna sin kompetens till förfogande, fast numera bara i samband med det som för tillfället väcker hans intresse. För närvarande hjälper han en kvinna som har åtalats för förtal i samband med metoo. Hon kontaktade honom efter att han skrivit på sin blogg om en annan förtalsåtalad kvinna, Cissi Wallin, och uttryckt kritik mot resonemanget i domen mot henne.”
Citera
2021-03-13, 15:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar

” "Lambertz ställer gärna sin kompetens till förfogande, fast numera bara i samband med det som för tillfället väcker hans intresse. För närvarande hjälper han en kvinna som har åtalats för förtal i samband med metoo. Hon kontaktade honom efter att han skrivit på sin blogg om en annan förtalsåtalad kvinna, Cissi Wallin, och uttryckt kritik mot resonemanget i domen mot henne.”
Tack. Det var det inlägget jag tänkte på.
Citera
2021-03-13, 15:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar

Jag kan tycka att det nog borde finnas en tråd om det där fallet redan, om det nu har uppmärksammats i media.
Åtal för förtal är väl inte så extremt vanliga.
Citera
2021-03-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Fy fan vilken tråkigt historia. Stackars kille.

Nu tog han förvisso livet av sig, även om staten och folkdomstol torde ses som mördare i sammanhanget, MEN, det som är riktigt allvarlig här är ju att han var väldigt nära på att dömas 100% oskyldig.
Citera
2021-03-13, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag kan inte tiga längre. GL har kallat henne sin ”bonusdotter” och för henne var han ”extrapappa”. Under de förutsättningarna är det väl inte konstigt att han bjöd henne hem att fira jul. Och naturligtvis inget sånt som han sen gjorde lämpligt. Om han nu bjöd henne på alkohol så var det väl som ”bonuspappa”. Våldtar man sin bonusdotter ????

Har du hört GL berätta att han ser henne som bonusdotter och extrapappa??? Du påstår att GL kallat henne det. Den ENDA som påstår detta är vad MÄ målsägandebiträde säger utifrån hörsägen. Det är inte långt ifrån detsamma som en sanning eller fakta.
Citera
2021-03-13, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
,

det fetade, har MÄ gjort detta förut?

Förövrigt håller jag med dig, det borde vara högre krav på bevis än kvinnans och deras vänninors berättelser (såtillvida att de inte är riktiga ögonvittnen).

Hela Assange-affären var/är extremt olustig tycker jag, just ur bevisaspekt.

Jag vill inte outa mig. Men det kommer väl visa sig när utredningen blir klar. Hon tog kontakt med GL för att han på sätt och vis stöttade Cissi Wallin avseende att få berätta om sin våldtäktsman. Hon har själv hängt ut en man tidigare som våldtäktsman. För detta har hon åtalats. Hon tog kontakt med GL för att få stöd och hjälp med bl a förtalsmålet. OBS! Ta det för vad det är. Självklart behöver ni inte lita på vad jag skriver. Allt kommer förr eller senare att komma fram. Men åter igen, det ligger inte en valp begraven här. Det ligger en hel kennel.
Citera
2021-03-13, 15:20
Medlem
Citat:
Jag kan tycka att det nog borde finnas en tråd om det där fallet redan, om det nu har uppmärksammats i media.
Åtal för förtal är väl inte så extremt vanliga.

Det tycker jag med. Men det är nog som med det 100 tal som sitter falskt anklagade var år för våldtäkt på landets häkten. Det tystas gärna ner.
Det gynnar inte den feministiska vridningen i samhället att belysa detta problem.
Oftast startar inte ens förtalsmålet då det inte gynnar den ursprunget anklagade att älta målet ytterligare en runda i tinget för småpengar.
Den dagen straffet blir det samma som för det anklagade kommer målen att öka.
Citera
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Nu tog han förvisso livet av sig, även om staten och folkdomstol torde ses som mördare i sammanhanget, MEN, det som är riktigt allvarlig här är ju att han var väldigt nära på att dömas 100% oskyldig.
Fattar hur du menar. Känns mycket rättsosäkert för oss män.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det här är Flashback! Vet du vem MÄ är så kläm fram det, det är högst intressant för diskussionen att veta vilka de inblandade är.
Nu har ju du din ståndpunkt klar låt oss andra också bilda oss en uppfattning.
Vill du inte outa så berätta åtminstone lite mer så vi får kött på benen.

Självklart behöver du inte tro på vad jag skriver. Jag kanske ljuger.
Citera
2021-03-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Det där är dock lite motstridigt i min bok. Du känner MÄ? Du hade även en historia om en kille som vart oskyldigt anklagad för våldtäkt som sedan tog sitt liv. Det sistnämnda har jag en större benägenhet att tro på, det första känns långsökt?
Varför skulle du känna MÄ? Och varför har du "anknytningar" till två våldtäktsfall? Varav ena involverar en känd profil?

Vem fan är du liksom

Nej jag känner inte MÄ. Men jag vet mycket väl vem det är. Och jag känner folk som känner henne väl. Du får anse det vara hur motstridigt du vill. Du behöver inte tro mig.
Citera
2021-03-13, 15:22
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det har stått någonstans att tjejen tidigare hade kommit med meeto-anklagelser & att det vår så dom fick kontakt, när Lambertz ville stötta henne.
Jag har också för mig att det någonstans påståtts att M.Ä. och G.L. även har träffats efter jul!!?? Är det någon som vet något om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in