2021-03-12, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Verkligheten är dock rakt det motsatta mot vad du skriver.

Nja de kan bli så här i så fall.

Ordinarie domares rättsställning

[K11]7 § Den som har utnämnts till ordinarie domare får skiljas från anställningen endast om

han eller hon genom brott eller grovt eller upprepat åsidosättande av skyldigheterna i anställningen har visat sig uppenbart olämplig att inneha anställningen, eller
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Är det samma som den här Assange? Att det rörde sig om hor utanför äktenskapet eller dylikt? SÅ kvinnorna ångrade sig och begärde skadestånd? Det är vad jag tror. Fyfan, en kvinna måste vara väl kalkylerande för att hoppa i bingen med Lambertz och sedan kräva skadestånd, dvs anmäla våldtäkt.

Likaså ligga lågt på äckelskalan dvs godta vad (läs skiter i vilket) som även åsikter samt vara av bråkig karaktär. Vad är det för kvinna som hamnat i håven egentligen? Namn och bild på kvinnan i fråga så jag kan skärskåda objektet?

nej, så verkar det inte vara. i assanges fall var det aldrig tal om annat än att det fanns samtycke till sex. här verkar anklagelsen vara att det inte fanns samtycke, eftersom kvinnan var däckad. dvs våldtäkt även enligt den gamla lagstiftningen. personligen lutar jag mer åt cosby än assange, om det ska jämföras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Inte direkt överraskande. Den mannen lider av svår narcissistisk personlighetsstörning. Bara kolla på Quick-fallet hur han höll på där för att förstå vilken jävla clown han är.

GL kommer så här i inledningsskedet förhoppningsvis få genomgå en mindre psykundersökning och jag blir väldigt överraskad om man inte upptäcker psykisk sjukdom.

Jag kan tänka mig att man finner grundläggande mentala problem som förvärrrats av en åldrande hjärna och påfrestande livshändelser, som hustruns död 2018.
Senast redigerad av Ville815 2021-03-12 kl. 13:56.
Citera
2021-03-12, 13:56
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
GL kommer förhoppningsvis få genomgå en mindre psykundersökning och jag blir väldigt överraskad om man inte upptäcker psykisk sjukdom.

Jag kan tänka mig att man finner grundläggande mentala problem som förvärrrats av en åldrande hjärna och påfrestande livshändelser, som hustruns död 2018.
de

Kan bli så att han tar det spåret. Men, med risk få sitt öde avgjort av en läkare i framtiden.
Citera
2021-03-12, 13:58
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny-JanObama
Det där är säkert nåt din WT-mamma och WT-syster skulle kunna göra när de inte är i Ullared för att handla upp socialbidraget.

Att tro att en juridikstudent skulle välja att anmäla någon för våldtäkt och gå igenom en rättegång mot en mycket känd jurist för ett skadestånd på kanske 50-100tkr är så dumt så man baxnar.

Säg upp bekanstkapen med din WT-familj och börja umgås med normala människor!

Utifrån juriststudenter och praktiserande jurister jag träffat så har det varit en högst varierande skara människor med hög respektive låg moraliskt kompass. Hor utanför äktenskapet skulle inte förvåna mig.

Min "WT-familj" som du charmigt kallar dem för, har välfyllda bankkonton. Socialbidrag är inte aktuellt. Jag tror absolut i övrigt på det du nämner. En juriststudent som vill dryga ut studentkassan = Win For Lottery.
Citera
2021-03-12, 13:59
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schartau
Jag ser flera inlägg här med många exempel på hur inkompetenta Göran Lmbrtz, Dan Elssn, m fl politiskt tillsatta personer bevisligen är. Jag tror nästan alla här håller med om hur "vassa" de är. Hur kan då dessa oduglingar fått fortsätta, år efter år? Jo, de är kopplade till det rätta Partiet och hålls därför om ryggen.

var inte lambertz ganska vass, omvittnat intelligent och juridiskt kompetent, innan han spårade ur i quick-härvan? någon insatt får gärna skina lite ljus över detta.

för mig är han en komplett dåre, enkom pga quick-haveriet och hur han agerat sedan dess.
Citera
2021-03-12, 14:01
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
nej, så verkar det inte vara. i assanges fall var det aldrig tal om annat än att det fanns samtycke till sex. här verkar anklagelsen vara att det inte fanns samtycke, eftersom kvinnan var däckad. dvs våldtäkt även enligt den gamla lagstiftningen. personligen lutar jag mer åt cosby än assange, om det ska jämföras.

Ja, det kan också vara så, då jag iakttagit den här Lambertz och dragit slutsatsen han inte är så samarbetsvillig. Iaf inte utåt sett i det offentliga.
Citera
2021-03-12, 14:04
Medlem
Citat:
var inte lambertz ganska vass, omvittnat intelligent och juridiskt kompetent, innan han spårade ur i quick-härvan? någon insatt får gärna skina lite ljus över detta.

för mig är han en komplett dåre, enkom pga quick-haveriet och hur han agerat sedan dess.

Han har sannolikt goda förbindelser med den Socialdemokratiska nomenklaturan. Det brukar räcka långt i sammanhanget.

Hans goda förbindelser med nomenklaturans tidigare hovadvokat Borgström är ett tecken på detta.
Citera
2021-03-12, 14:08
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PTZic
Någon skrev tidigare om det inlägg GL skrev i sin blogg 3 dagar efter det misstänkta brottet. Det finns också ett annat väldigt intressant inlägg, som gör det extra intressant att det är skrivet exakt en månad efter det misstänkta brottet:

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-296/

Här gör han sig väldigt lik Kapten Klänning, och pratar om hur vidriga andra män är mot kvinnor.

I protokollet från Häktningsförhandlingen mot GL sägs också från GL:s advokat: "Ingenting har skett mot målsägandens vilja". Det förnekas alltså inte att sexuella handlingar skett. Vilket blir att likna väldigt mycket det fall han tar upp i sin blogg, mellan Cissi Wallin och Virtanen. Tycker han även i sitt fall att kvinnan äger sanningen?
Men det här är helt sanslöst! GL skriver alltså ett blogg-inlägg till stöd för Cissi Wallin när han själv anklagas för en närmast identisk handling? Han måste väl ha delgivits misstanke och förhörts vid det laget (1 månad efter anmälan).

Det är iofs berömvärt att vara objektiv, men GLs beteende tyder ju snarast på personlighetsklyvning eller åtminstone total brist på självinsikt.
Citera
2021-03-12, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Du har alltså en uppfattning om skuld baserat på några andrahandsuppgifter i media?

Menar du att kvinnan ljuger eller att det hon uppger sig varit utsatt för enligt målsägarbiträdet (sex när hon sov och försök att hindra honom) inte uppfyller rekvisiten för våldtäkt?

Eller går du på statistik, att majoriteten av de som häktas för våldtäkt inte döms för brottet?

Eller är det baserat enbart på misogyn grundinställning?

Vad har du själv för uppfattning? Menar du att Lambertz ljuger?
Citera
2021-03-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Tog det två månader för kvinnan att upptäcka att hon blev "våldtagen"?

Nej det tog åklagaren två månader att utreda...
Citera
2021-03-12, 14:18
Medlem
bergsturks avatar
Citat:

Han har blandat och gett kan man säga. Dan Josefsson skrev en artikel i Filter om honom för några år sedan som rekommenderas.

Karln framstår, som så många andra makthavare, som en relativt intelligent narcissist med stor karisma och som de flesta narcissister är viljan att övertyga andra om sin personliga världsbild helt ostoppbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in