2021-03-13, 12:44
Medlem
Beatriceaurores avatar
Om jag som kvinna i vuxen ålder (är hon alltså 30?) gått hem till en gubbe med hög samhällsställning, en gubbe som skulle kunna ge mig en skjuts framåt i karriären, och supit mig full tillsammans med honom så skulle jag skämmas. Inte anmäla honom för våldtäkt.
Får man vara hur dum som helst bara för att man är kvinna? Tydligen. Jämför t ex med Anna Ardin som förstörde livet för Assange.
Något säger mig att detta stackars lilla våldtäktsoffer är invandrare. Häftigt att få skadestånd för att man själv burit sig åt som en idiot.
Citera
2021-03-13, 12:45
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vänta här nu. 21 år? Jag har missat något. Har vi en ny kvinna vi tror att det handlar om?
Hoppsan, fy fault! Hon var hur som helst fyrtio år yngre och ville sannolikt inte ligga med det före detta justitierådet.
Citera
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Det beror på vad vinningen är. I Stockholm är nog frestelsen större en på Västgötaslätten och möjligheterna antagligen betydligt större, så även vinningen.
På Västgötaslätten är vinningen mat o husrum, i Stockholm det samma, fast då inte u-form av ett Torp vid sidan av åkern och egenstekt radhusbiff utan lite finare och än mer lockande.

Om jag skulle ha sex för fräscht eget boende, fina resor, skumpa, rödtjut och sen inte behöva jobba 7-16. Absolut om den andre partnern inte är allt för vidrig.
Vem väljer knäckemacka med aromat före Friterad pilgrimsmussla på vit bönkräm med brynt sojasmör och nötter en sketen Onsdag, om man kan välja.
Men nu var allt hypotetiskt eftersom jag ej får dricka
Det säger mycket om dig personligen och inte om människor i allmänhet.
Citera
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Han är häktad, har du missat det?
Och män döms på den här nivån av bevisning om kvinnan ser trovärdig ut.

Det har jag inte missat och jag kan garantera att hennes story inte har varit så vag som den du presenterade. Nu vet vi inte vilken bevisning som finns så det är ett märkligt påstående. Hur kvinnan ser ut är inte det relevanta utan om berättelsen framstår som trovärdig, det finns ett HD avgörande som går igenom hur bedömningen ska göras.
Citera
2021-03-13, 12:46
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vad tror du t.ex. alla unga kvinnor som åker till Dubai gör?
Ja du det kan man verkligen undra. Tragiskt.
Citera
2021-03-13, 12:48
Medlem
Avengerssons avatar
Ja du lille G.L, dags att bekänna dina sjuka lustar. I cellen har du nu tid att betrakta resultatet av det du själv varit med och skapat genom åren i ditt ämbete som JK. Många "skyldiga" och "oskyldiga" har fått plikta med ytterligare fängelsetid eller frikännande domar. Lambertz hävdade bestämt att den gamla våldtäktslagen var för sträng och ändrade på den under 2000-talet, sedan kom en ytterligare ändring genom "samtyckeskravet", nu får du med andra ord smaka på den nya lagen som inte gällde när Lindberg (en annan ful gubbe" åkte land och rike runt för att knulla sönder flickor. Straffet för Lindberg var löjligt lågt och du var med att se till att det skulle vara så.

Nu är det dags för dig själv att själv smaka på "tvålen" i duschen

Lambertz har själv skrivit följande:
"Att bli oskyldigt anklagad och dömd är en upplevelse så svår att den kan förstöra en människas liv. Detta bör man tänka på ibland. Och man kan gärna föreställa sig att man själv drabbas, eller sonen eller dottern. Man behöver göra klart för sig att det är människors liv och öden man diskuterar. Om en person döms oskyldig till ett långvarigt fängelsestraff är det en katastrof. Det räcker inte med att förklara att man naturligtvis förstår detta, man måste låta det sjunka in. Och katastrofrisken måste finnas med i diskussionen hela tiden."
http://goranlambertz.se/articles/belagg-for-felaktigt-domda/
Citera
2021-03-13, 12:50
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Första stycket så håller jag med dig, kvinnor har blivit utsatta och inte fått upprättning för det. Både förr i tiden och i nutid. Säkerligen i framtiden också. Det är inget tu tal om det.

Däremot så tror jag inte att bara för att det är en känd person eller en makthavare att dom per automatik är skyldiga för att män i maktpositioner har förgripit sig på människor historiskt sett.

Dessutom så finns det vad ska jag kalla det? en kutym? att peka ut folk för våldtäktsmän för absolut ingenting. Eller än värre, rena fantasier. Detta har jag hört glunkas om till och från dom senaste 20 åren. Och det blir värre och värre med tiden.
Nu har man till och med tillsatt en samtyckeslag som ger kvinnan i princip fria tyglar att sätta dit vilken man som helst för våldtäkt (utan att det har skett, hon kanske bara är sur på han). Kvinnans ord väger så mycket så man åsidosätter bevisningen.
Är detta ett problem tycker du?
Är du en kvinna? Eller har du blivit våldtagen av en äldre homosexuell herre (chef eller dylikt) och sedan blivit anklagad för att ljuga när du anmälde brottet? Om inte, så har du ej tolkningsföreträde att tro saker du inte varit med om. När du blir äldre så förstår du att kvinnor inte bara är ute efter att sätta dit män. Eller kanske inte det händer om du redan nu har bestämt dig efter att du har "hört glunkas om till och från dom senaste 20 åren".
Citera
2021-03-13, 12:52
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så av historiska skäl så måste han vara skyldig?
Sen tror jag det sagts att hon var 31, inte 21.
My mistake om åldern, men fortfarande osannolikt att hon ville ha ömsesidig sex med sin (Lambertz ord) extrapappa.
Citera
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Vad är det fiffiga?
Att man i sådana fall i princip inte kan göra sig skyldig till falsk tillvitelse eftersom man fått uppgifterna sig tillhands. I fallet Assange upplevde sig polisen sig tvungen att göra anmälan.
Citera
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Om jag som kvinna i vuxen ålder (är hon alltså 30?) gått hem till en gubbe med hög samhällsställning, en gubbe som skulle kunna ge mig en skjuts framåt i karriären, och supit mig full tillsammans med honom så skulle jag skämmas. Inte anmäla honom för våldtäkt.
Antar du är uppväxt i en hederskultur med sådana osvenska värderingar.
Citera
2021-03-13, 12:54
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
My mistake om åldern, men fortfarande osannolikt att hon ville ha ömsesidig sex med sin (Lambertz ord) extrapappa.

Inte ett dugg osannolikt. Kvinnor har inte samma preferenser som män.
Citera
2021-03-13, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Är du en kvinna? Eller har du blivit våldtagen av en äldre homosexuell herre (chef eller dylikt) och sedan blivit anklagad för att ljuga när du anmälde brottet? Om inte, så har du ej tolkningsföreträde att tro saker du inte varit med om. När du blir äldre så förstår du att kvinnor inte bara är ute efter att sätta dit män. Eller kanske inte det händer om du redan nu har bestämt dig efter att du har "hört glunkas om till och från dom senaste 20 åren".

Precis som att du inte har tolkningsföreträde. Du vet inte ett skit om vad jag har varit med om än mindre ska du sia om det. Eller diktera för mig vad jag har rätt att tro eller inte.

Jag nämnt att jag inte drar alla över en kam, du påstår ju nu att jag gör det ändå genom din lilla uppläxning om hur kvinnor inte är ute efter att sätta dit alla män.

Sedan tror jag att du missuppfattar saker och ting, jag pratar om ett beteende som breder ut sig i samhället och jag belyser detta. Tycker du att det är problematiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in