2021-03-11, 18:42
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Håll truten om du inte har något att komma med. Gav tom exempel (KÄLLOR) men du tramsar fortsatt. Svara mig inte igen med ditt käbbel.

Det är ju du som inte har något stöd för dina löjliga påståenden att andra juristkvinnor som anmäler GL skulle få sina karriärer förstörda av det. Någon hollywood-tjej som du name-droppar är förstås inget stöd för detta ens om hon skulle ha drabbats på något sätt vilket du heller inte styrkte.
Citera
2021-03-11, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är nog du som ska sluta klandra mig för vad media skriver. Och inse att du inte begriper dig ett smack på hur den akademiska värld, som du så föraktar, fungerar

Det är du som klandrar och beskriver mig som en person med låg fattningsförmåga när jag framför enligt mig och många andra relevant kritik mot media när dom använder begreppet "ung student" om en vuxen kvinna som är 30år.

Eftersom du både har synpunkter på det och vet så mycket mer än mig kan du då för att få slut på den här diskussionen förklara för mig vid vilken ålder man blir: Enbart "studerande" och när man sedan övergår till att bli "äldre studerande"?

För finns begreppet "ung studerande" bör rimligen även begreppen "studerande" och äldre studerande" vara relevanta!?

Eller är man "ung studerande" ända upp i pensionsåldern om man fortsätter studera resten av livet?
Citera
2021-03-11, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Antagligen fick han först i samband med anhållandet reda på att han var misstänkt för brott. Om han skulle släppas på fri fot kan han ju kontakta kvinnan och försöka tubba henne till att återta anmälan.

Råder obligatorisk häktning på denna typ av brott, d v s då mer än 2 års fängelse kan förväntas
Citera
2021-03-11, 18:45
Avslutad
Lite komiskt att nyhetsblaskorna och media håller låg profil och nämner bara toppjurist.
Medans halva landet vet vem det är.
Citera
2021-03-11, 18:46
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamaZotero
Nej hon åker inte hem till Göran Lambertz för att snacka juridik på julafton har du rätt i. Hon åker till han för att knulla eller rättare sagt sätta dit honom för våldtäkt.

Vad är annars syftet?

Utifrån det som framkommit (och utifrån åldersskillnaden) såg hon nog honom som en "extrapappa" och inte som ett potentiellt ligg. Syftet var nog helt enkelt att ha någon att "fira jul" med vilket i sig inte är konstigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Kan någon påminna mig om varför jag skall ha något emot våldtäktsmannen Göran Lambertz? (seriös fråga)

SAP Politruk i rättsväsendet. Drivit flera rättsärenden typ Qvickfallet värdigt en fullfjädrad rättshaverist. Gissar av sosseideologiska skäl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Detta var intressant. Mönstret känns igen från andra uppmärksammade metoo-fall, Weinstein bl.a. där "offret" umgås med sin våldtäktsman efteråt. Om jag skulle bli våldtagen hade jag knappast suttit en månad senare och skrivit en artikel med denne. Detta framstår som ett karriärsdrag.

Vad är så svårt att förstå? Det är inte hon som är MÄ
Citera
2021-03-11, 18:48
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är du som klandrar och beskriver mig som en person med låg fattningsförmåga när jag framför enligt mig och många andra relevant kritik mot media när dom använder begreppet "ung student" om en vuxen kvinna som är 30år.

Eftersom du både har synpunkter på det och vet så mycket mer än mig kan du då för att få slut på den här diskussionen förklara för mig vid vilken ålder man blir: Enbart "studerande" och när man sedan övergår till att bli "äldre studerande"?

För finns begreppet "ung studerande" bör rimligen även begreppen "studerande" och äldre studerande" vara relevanta!?

Eller är man "ung studerande" ända upp i pensionsåldern om man fortsätter studera resten av livet?

Hittills har du tillbringat flera år på Flashback med att ondgöra dig över folk som är akademiker. Nu blir du vansinnig för att en kvinna i 30-årsåldrn kallas ung student. Din skolgång måste ha varit svårt traumatiserande.
Citera
2021-03-11, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nej.
Hon är sedan 2019 advokat, tog examen 2016.

Jag tycker gott vi kan låta MÄ vara anonym för allmänheten men det kan konstateras att det inte handlar om den kvinna som pekas ut i tråden.

Enligt hennes facebook läser hon just nu en master i internationell rätt inriktad på mänskliga rättigheter.
Citera
2021-03-11, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Jaha, det blev dopp i grytan för Lambertz på julafton.....

Men ska inte en toppjurist känna till samtyckeslagen? Bjuder jag hem en ung kvinna för lite tete a tete och heta lekar så skulle jag säkerställa att det finns bevis för samtycket. Kanske en kamera i garderoben eller en mikrofon som tar upp ljudet från: "Åh Göran, knulla mig hårdare...".

Det tyder på att gammel-Göran inte hade planerat våldtäkten utan blev lite kåt efter några snapsar. Kan ju vara en förmildrande omständighet att det inte var överlagt, och kanske att hon klädde sig utmanande.
Ja det doppet kan ju bli dyrt för Göran. Är han oskyldig så är ju ändå hans anseende förstört om det nu inte var det innan.
Citera
2021-03-11, 18:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Var sitter han häktad och hur länge får han sitta? Ett år? Och hur ser situationen ut vad gäller detta med bekvämlighet och trivsel? 15 kvm cell, porslinsskål för det intima, litet fönster i takkant, tillgång till dator, internet, kan vi heja på GL?
Han lär få sitta häktad 2 eller 4 veckor taget beroende på hur åklagaren kan styrka sin sak ända till förundersökningen är klar och åtal väcks
Citera
2021-03-11, 18:51
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Medhåll. Minns när jag såg diskussionen mellan GW och GL första gången och jag led med GW samtidigt som jag förstod att GL faktiskt trodde på det han sa. Och med ens förstod jag också stora delar av GL:s person och hur han fungerar, varför han blev jurist etc.

Utan att raljera så kan jag tänka mig att GL var socialt missanpassad som barn/ungdom och impopulär. Han lärde sig tidigt vikten av att ha rätten på sin sida i konflikter och anpassade sig till att i alla förehavanden i livet vara noga förtrogen med gällande regler och riktlinjer så att han sedan me bravur skulle kunna vinna vilken strid som helst genom sitt juridiska kunnande och resonemang därutav. Det är nog på den vägen GL blev jurist. Allt ifrån reglerna på skolrasten till paragrafer i Svea Rikes Lag lärde sig Göran för det var där han kunde vinna, till skillnad mot alla andra arenor där ungdomar mäter sig mot varandra. Populär kunde han aldrig bli men han kunde minsann se till att ha RÄTT!

Är man som GL både snuvad på livets konfekt vad gäller de sociala aspekterna (tror ni han fick knulla mycket under studietiden?), och numera över 70 år gammal så är det inte så konstigt att det börjar tummas på etiken när yppiga juridikstudenter ger en uppmärksamhet. Någon frågade "vad fan får jag (för skattepengarna) och GL har säkert frågat sig vad fan han fick för ett liv som "toppjurist" när han inte ens fått ett schysst ligg i hela sitt liv.

Det är åtminstone en fördom jag har när jag observerar människan; att ingen eller väldigt få kvinnor kan ha funnit honom så pass charmig/mysig/trevlig/sympatisk eller på annat sätt attraktiv att de faktiskt skulle idka samlag med honom.

Han är ju lika grå och dammig som paragraferna han läser som godnattsagor. Finns det verkligen kvinnor som kan förbise det för eventuella karriärmöjligheter? Torsk eller våldtäktsman var liksom givet så fort jag fick en uppfattning om GL. Fanns inte på kartan att nån kunde ligga med honom frivilligt, i min värld då men då tittar jag på personen. Dock är jag man och kommer aldrig förstå mig på hur kvinnor tänker och fungerar.

Lambertz uppsyn och aura utstrålar precis det du beskrev. Hatten av för det inlägget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in