2021-03-13, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Man behöver inte vända ut och in på karln. Det har han klarar av alldeles utmärkt själv. Även utan våldtäktsanklagelsen så borde det väl vara uppenbart för alla insatta att det är något fel på människan efter de rättshaveristiska klavertrampen i Quick-fallet.
Kanske är det så.
Men dock finns det massvis med möjliggörare i Absurdistan.
Inte bara GL var ansvarig för rättshaveriet mot Bergwall. Och INGE N ...har hittills inskridit mot GL.s förtalande av Bergwall= under de senaste fem åren.
Jag vidhåller; sverige är helt proppfullt, med stolliga Dödsmobbare!!
Citera
2021-03-13, 10:18
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Ställde en fråga tidigare i tråden gällande att det skrivs om att man förhört vittnen i målet. Jag fick till svar att det kan vara vad som helst. Det kan ju iofsg vara rätt. Vittnen kan ju finnas var som helst.

Men om vi nu vet att G.L och B.O har varit ensamma i bostaden då får man väl utgå ifrån att i eller ikring bostaden har inga vittnen befunnit sig. Då borde dessa vittnen ha tillkommit efter att hon lämnat bostaden. Frågan hur mycket som ska till för att fällas vid ett våldtäkts mål har varit uppe tidigare och det är här jag vill sätta in vittnena. Högst troligt har B.O berättat vad hon upplevt för sina vänner. Och detta räcker för att dom ska vara godkända vittnen i domstolen. Här kan vi dra en paralell till domen när det gäller Arnault. I domen står följande:

"Hennes berättelse får även i centrala delar starkt stöd av vad flera vittnen uppgett att målsäganden berättat för dem. Hovrätten bedömer att målsägandens och vittnenas uppgifter är tillförlitliga och att bevisningen sammantaget är tillräcklig för en fällande dom."

Det är inte alldeles lätt att sitta på de anklagades bänk.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/ny-dom-mot-kulturprofilen-jean-claude-arnault/

B.O?
Citera
2021-03-13, 10:18
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Vet du att dom haft sex tidigare?
Givetvis är det en otroligt viktig omständighet.
Självklart har hon knullat och sugit av honom. De träffas bara inte så där på julafton.
Citera
2021-03-13, 10:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Självklart har hon knullat och sugit av honom. De träffas bara inte så där på julafton.
Ja det känns lite osannolikt att man skulle välja just julafton för att träffas första gången.
Citera
2021-03-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Kanske är det så.
Men dock finns det massvis med möjliggörare i Absurdistan.
Inte bara GL var ansvarig för rättshaveriet mot Bergwall. Och INGE N ...har hittills inskridit mot GL.s förtalande av Bergwall= under de senaste fem åren.
Jag vidhåller; sverige är helt proppfullt, med stolliga Dödsmobbare!!
Det finns naturligtvis också de som var direkt ansvariga för domarna. Men det är ren whataboutism här som inte på något sätt förminskar Lambertz dårskap i frågan.
Citera
2021-03-13, 10:27
Medlem
belfs avatar
Citat:
Borderline?
Citera
2021-03-13, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Han ligger nog i cellsängen och gråtrunkar nu och när kåtheten lägger sig får han till ett ondskefullt flin och tänker "Så skönt att den äkta Lolitan aldrig skulle sätta dit mig i alla fall".

Det gör han nog alldeles inte. Han planerar en kraftig, lång och förkrossande hämnd.
Citera
2021-03-13, 10:28
Medlem
cerns avatar
Lambertz är redan "dömd" så det spelar ingen roll om han släpps. Minns ni drevet mot Assagne? Det räcker med att en svensk kvinna gör en polisanmälan så var hela världens ögon på honom i 10 år efter.
Citera
2021-03-13, 10:30
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Borderline?
Jag tänker att hon inte kände för sex på julafton och vet sina rättigheter. Lamberts har knullat henne tidigare och trodde att han kunde göra det igen på julafton.
Citera
2021-03-13, 10:31
Medlem
Citat:
Jag tänker att hon inte kände för sex på julafton och vet sina rättigheter. Lamberts har knullat henne tidigare och trodde att han kunde göra det igen på julafton.

Men vafan gjorde hon där då? Snyltåt skinka?
Citera
2021-03-13, 10:32
Medlem
samtron12s avatar
Vart kommer åldern 31 på BO ifrån? Har inte hennes advokat endast sagt att GL är MINST 40 år äldre? Kan väl vara alltifrån 31 ner till nästan 25, eller har jag missat något?
Citera
2021-03-13, 10:35
Medlem
den-kristnes avatar
Lambertz: vit man med god ställning = dömd i samhällets ögon i vilket fall som helst. Kanske är han faktiskt skyldig ändå? Eller ej?

Jag blir f ö inte klok på detta med Quick-fallet. Vad ville han åstadkomma? Hade han rätt ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in