Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Sweden
Jag ogillar GL av hela mitt hjärta men kommer ändå inte ifrån känslan att något fuffens försiggår här. Vilken sorts relation hade egentligen kvinnan till honom? Han var mentor, hon adept. Ok. Träffades de privat tidigare? För de skulle väl inte diskutera juridisk karriärutveckling mellan skinkan och sillen?
Att hon beger sig till GL på självaste julafton antyder antingen 1. att de har en intim relation sedan tidigare eller 2. att hon efter en yrkesmässig relation fördjupade kontakten genom att komma hem till honom, supa sig full och självmant hamna i säng, 3. att hon medverkar i en honungsfälla typ Assange.
Jag vet vad lagen säger om samtycke men inte i något av de tre alternativen finns någon moralisk grund för att döma våldtäkt. Något ansvar bör väl en 30 årig välutbildad kvinna ha. Eller bör hon inte det? I Sverige?
Absolut bör hon det. Och inte bara i Sverige. Hade hon utsatt sig för samma sak och bett sin vän ringa snuten i Dubai?
Jag tror inte det är antingen eller 1,2,3 osv.
1+2 kan säkerligen ligga till grund för att försöka med nr3.
Snabbt sätt att bli känd på o gräddfil i karriären, fallgroparna glömdes bort. Noll trovärdighet framöver om detta synas.