2021-03-30, 00:31
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
EA behöver medicineras. Har hon inte fått hjälp från hemkommunen?

Det finns ingen fungerande vård för detta. Inspärrning när de är ett hot för andra eller sig själva är det enda som är effektivt.
Citera
2021-03-30, 00:31
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det intressanta med den här tråden är att i princip alla gängse motvallspostare, som vanligtvis ser sig som en motvikt till "Flashback i allmänhet", verkar ha insett att detta är ett slag som redan är förlorat.

Enbart en handfull personer, som sannolikt lider av samma störning som EA, härdar ut & gör allt för att, oklart varför, störa ut tråden. Men det går faktiskt inte så väldigt bra. Dårarna verkar inte ens anstränga sig längre, utan det är mest renodlade vansinnigheter & "men DU då" som återstår.

Slaget är över. Kropparna ligger utsprida över slagfältet. Likplundrare & asgamar hackar lite i kropparna, en del nådaskott delas ut.

Det är över för den här gången. Ni får packa in er i clownbilen igen & köra hem från den inbillade fronten i det inbillade könskriget.

Tillbaka till ritbordet & drömmen om ett avgörande supervapen som skall vända krigslyckan.

- Bringen Sie mir Fegelein! FEGELEIN!!

Det sorgliga är att man aldrig kan nå dessa- du kan varken vinna ett argument intellektuellt eller känslomässigt eftersom de är förblindade av tro/ideologi. De talar alltid svävande- även om de klipper en nyhetsartikel till en instapost där Lambertz är nya Hagamannen, visade det sig sedan att de hade fel - så handlar det alltid om kategorin "män" ändå; "Vad pratar du om, vi skiter i Lambertz, det var bara ett exempel på hur män beter sig i allmänhet, vi vänder oss i alla fall emot hur han talar. Det bevisar att han är en potentiell våldtäktsman ".

De talar faktiskt om strukturella problem!

De flesta av dem har aldrig läst en filosofisk skrift, och om de har gjort det har de vantolkat skriften.

Sedan finns det väl inte så många filosofiska praktiska skrifter idag som inte är rena beställningsverk - kanske inte rent medvetet, men man måste positionera sig på den "goda sidan".
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2021-03-30 kl. 00:39.
Citera
2021-03-30, 00:33
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hon kan ju ha blivit tvångsvårdad under tiden hon var gift. Det kan ju vara så att det var hennes man som hjälpte henne till psyk.

Det är omöjligt, om hon inte varit intagen någon vecka här och någon vecka där. Det stämmer inte alls in med bilderna.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hon ser ju rätt galen ut på de sista bilderna, vilka förövrigt är jultid. Nästa är några få bilder från augusti (?), och kräftor....permis?

Du måste sortera alla bilderna på kronologin i när de tagits. De är helt felsorterade på hemsidan.

Två av åren de var tillsammans (2012 och 2014) åkte de för övrigt på månadslånga semestrar till värmen tillsammans. Kan tänkas att EA, som saknar underhudsfett, hatar kyla och att det framkallar viss olust runt jul.
Citera
2021-03-30, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert-Arsleberg
Bra sammanfattning! Har du möjlighet att uppge källa till informationen?
Oroade kollegor, vänner och lite annat. Med ett (1) inlägg har man förstås inte mycket till förtroende på Flashback. Vad jag förstår så tillåts inte dokument om EA och hennes identitet(er) att postas i forumet. PM får man väl inte skicka eller ta emot som ny medlem?

Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det stämmer inte att det skulle vara mycket svårt att bli tvångsvårdad i Sverige. Det är tvärtom vanligt inom den psykiatriska slutenvården. Du vet inte vad du pratar om.

Edit. Du vet väl att det är brottsligt att olovligen läsa någons journal? Gör inte det.
Det stämmer inte. Det är mycket svårt att bli tvångsvårdad i Sverige. Har mycket att göra med de enorma resurser som krävs för att tvångsvårda någon 24/7/365. Det kostar även som ni kan förstå enorma summor. Ett nyligt exempel är den vidriga Afghanen i Vetlanda. Mådde psykiskt dåligt men trots att han blev körd till akuten innan dådet så skickades han ut i samhället. Ska man vara ärlig, och det ska man, så är det förstås svårt att bedöma hur psykiskt störd en person är när detta ska bestämmas under en begränsad tid.

Ett annat exempel är, eller var, min vän brottaren Mikael Ljungberg. Thomas var världens snällaste och skulle förstås aldrig skada någon annan. Han mådde extremt dåligt på slutet men det var inte möjligt att få tvångsvård. Eller, jag räknar inte sista dagarna. Det finns många andra exempel men tvångsvård är svårt att "få". Och det är väl naturligt att det är på det sättet.

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det är inte tvångsvård om patienten accepterar inläggning.
Ursäkta om jag var otydlig. EA blev intagen för tvångsvård. Inte frivilligt. Efter en tid på psyket så beslutades det om fortsatt tvångsvård och EA motsatte sig inte detta.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Är du säker på årtalen?
Det finns nämligen bilder på EA från modelljobb 2012, dessutom var hon väl ihop med blivande maken LS 2013-2015?

Rejäl första-post oavsett! Välkommen.

Jag är säker på årtalen. Vad jag vet var hon hela tiden på psykavdelningen i Farsta. Jag har ingen info om permissioner men det låter inte sannolikt i hennes dåvarande tillstånd. EA blev intagen för tvångsvård i januari 2012. Då beslutades om tvångsvård under sex månader, eller så var det möjligtvis fyra månader. Efter denna bestämdes att tvångsvård skulle fortsätta eftersom hennes psykiska störning var väldigt allvarlig. Sedan förlängdes det ytterligare. Under början eller mitten av 2013 upphörde tvångsvården. Och det var då helvetet började för LS, DU och sedan GL.

Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Enligt handlingar som jag läst har hon även haft ett annat efternamn, kan någon dra sig till minnes om hon tog Lektyrfotografens efternamn under giftermålet med honom?

/Provokatör
Jag har inte undersökt detta men det är möjligt. Jag tyckte det var konstigt att hon ändrade sina förnamn men jag har inte forskat mer i detta.

För mig är det självklart att EA är svårt psykiskt sjuk och behöver hjälp asap. Hon ska inte vistas i samhället. Har man en gång varit svårt psykiskt sjuk är det svårt att blir frisk igen. Viss förståelse finns för EA hur konstigt det än kan låta. Om man är svårt psykiskt sjuk så kan man ha en annan verklighet. EA kan möjligtvis var övertygad om att allt hon gör är helt korrekt och berättigat pga av sitt svåra psykiska tillstånd.
Senast redigerad av bottenfruset 2021-03-30 kl. 00:36.
Citera
2021-03-30, 00:36
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djangen
Kan diskuteras hur mycket somhelst men Lambertz blev frikänd och EA är åtalad för förtal och falskanmälningar gällande våldtäkt. Hon är psykiskt isntabil likt många diagnos och piller knapprande svenskor och det är fantastiskt att det äntligen belyses hur svenska kvinnor är svin av rang och att de nu får ta ansvar och straff. Feminismens tid är över och med intåget av araber lär det bli svårt för feminist diagnoserna att kunna raljera som de tidigare gjort. Ägda bitches!

Må gubben få knulla mycket nu efter detta innan han tuppar av!
Citera
2021-03-30, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Precis, personer som inte levt med en borderline-tjej bör inte uttala sig om hur det är för detta är så mycket mer extremt än vad en oinsatt ens kan föreställa sig. Det tar dock längre tid att upptäcka än vad folk kan föreställa sig också.
Du har helt rätt i detta. Jag vet hur det kan vara. Men jag tycker kladd Göran kan åka dit för våldtäkt på EA.
Citera
2021-03-30, 00:38
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Varifrån kommer pengarna?
Eftersom hon har inkomster långt under vad man kan leva på i Sverige måste man väl anta att hon har andra inkomstkällor, som inte syns på deklarationen?

Flera i tråden har gissat på och en del har påstått sig ha kännedom om att hon verkat som eskort. Jag har dock inte sett någon definitiv bekräftelse på detta. T.ex. i form av kundreferenser.

Porrvideon från xhamster har varit uppe många gånger. Jag är tveksam om det är EA på viden men måste erkänna att kvinnan på porrvideon är mycket lik EA. Om det inte handlar om sex mot betalning så kan en sådan video knappast ge några inkomster att tala om.

Vi vet att kokain finns med i bilden när det gäller EA. Vid prov efter anmälan av våldtäkt mot PA hade hon kokain i urinen. Om det är en återkommande vana, att ta kokain, så är den svår att finansiera med en inkomst som knappast räcker till hyra och mat.

Att vara skriven i London, som hon periodvis varit, och att ha bilder som tyder på ett vidlyftigt leverne i samband med ett frekvent resande, låter ju också som om det medför kostnader. Var kommer pengarna från?

Med tanke på att hon knarkar har hon rimligen högre kostnader än en vanlig person också men hon har säkert lyckats med att utpressa ett antal män efter hot om en våldtäktsanmälan. Det skulle vara osannolikt att alla hennes offer låter det gå till anmälan och polisutredning.
Citera
2021-03-30, 00:40
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Må gubben få knulla mycket nu efter detta innan han tuppar av!
Han lär ju få hjärtatck i sängen. Det kanske det EA var ute efter att han skulle få en hjärtattack och att han hade druckit
Citera
2021-03-30, 00:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarokkr
Där ser man. Jag har inte läst hela tråden, den är enorm. Har läst om hennes tidigare ljudmanipulationer dock. Sjuk människa, dags att låsa in henne.

Jag har väldigt svårt för Lambertz, det är inte en bra människa heller.
Lugnt, hördu, vi är nog rätt många i tråden som, trots att vi misstror MÄ/EA, inte anser att GL är en hyvens helyllekille direkt.
Citera
2021-03-30, 00:44
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Lugnt, hördu, vi är nog rätt många i tråden som, trots att vi misstror MÄ/EA, inte anser att GL är en hyvens helyllekille direkt.

Ja 95% av alla svenskar tycker väl att GL är en idiot efter TQ-affären men att vara en idiot innebär inte att man är skyldig till våldtäkt när en serieförbryterska påstår det.
Citera
2021-03-30, 00:46
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenfruset
Jag är säker på årtalen. Vad jag vet var hon hela tiden på psykavdelningen i Farsta. Jag har ingen info om permissioner men det låter inte sannolikt i hennes dåvarande tillstånd. EA blev intagen för tvångsvård i januari 2012. Då beslutades om tvångsvård under sex månader, eller så var det möjligtvis fyra månader. Efter denna bestämdes att tvångsvård skulle fortsätta eftersom hennes psykiska störning var väldigt allvarlig. Sedan förlängdes det ytterligare. Under början eller mitten av 2013 upphörde tvångsvården.

LS var tillsammans med EA åtminstone 2012-05 till 2015-09 och för detta finns det bildbevis (med vissa luckor, dock ej så långa så man kan få in det du påstår).

Citat:
Ursprungligen postat av bottenfruset
Och det var då helvetet började för LS, DU och sedan GL.

Trams. LS friade 2014 så då hade nog inget helvete hunnit börja. Första anmälan, mot nöjesprofilen PA, var i december 2017. Andra anmälan, DU, var efter nyår 2018. Och GL är bekant. Du överdriver och kommer med felaktiga uppgifter. Varför?
Citera
2021-03-30, 00:47
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Precis. Det säger en hel del om EA när just Lambertz, av alla, framstår som trovärdig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in