2021-03-23, 15:29
Medlem
Citat:
Jag fattade i dag beslut om att häva häktningen och lägga ned förundersökningen med motiveringen att brott inte kan styrkas. Under tiden mannen varit häktad har vi hållit förhör med inblandade och vittnen och vi har gått igenom de beslag som gjorts. Den samlade bedömningen som jag gör nu är att bevisningen inte räcker för en fällande dom, säger kammaråklagare Annika Bokefors, som är förundersökningsledare.
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2021/mars/forundersokning-om-misstankt-valdtakt-i-uppsala-nedlagd/

Så nu kan åklagaren packa ihop. Vilket jävla rättsövergrepp att häkta på sannolika skäl för att sedan lägga ner. Domstolar häktar på ingenting tydligen vilket är en skamfläck.
Citera
2021-03-23, 15:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Hoppas han går rakryggad ur det här och börjar kika på frågan " män som låses in på lösa grunder" - han är ju envis som få, gubbtjyven...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latinasisthebest
Så alltså , en 70plus äckelgubbe och en kvinna 30årsåldern (var det väl?) som är i någon sorts beroende ställning
Han kallar henne dotter
Han super henne full
Har sex med henne

Det är alltså lagligt , hm
Du tramsar.
Eller så är du djupt okunnig?

Ingen har sagt någonting om att det som hänt skulle vara "lagligt".
Det har däremot nu av åkl inte kunnat tänkas bli bedömt som brottsligt om det skulle hamnat i en domstol för prövning.
Därför har åkl Annika Bokefors inte rätt att väcka åtal, detta eftersom hon redan nu inser att det knappast kan bli en fällande dom.

Kanske har åkl AB nu lärt sig en läxa?
Kanske har även GL lärt sig en läxa?
Synd bara att han inte fick sitta 7 månader som DU, ett tidigare offer(?) för EA:s härjningar fick göra innan han frigavs i hovrätten.
GL kom därför alldeles för lindrigt undan.
Min mening.
Citera
Medlem
Citat:
Så alltså , en 70plus äckelgubbe och en kvinna 30årsåldern (var det väl?) som är i någon sorts beroende ställning
Han kallar henne dotter
Han super henne full
Har sex med henne

Uppenbarligen var det inte så.

Hon super ner en gubbe
Hon får honom att sätta på henne
Hon spelar in det
Hon vill ha 125.000 kr
Hon försökt göra det tidigare
Hon misslyckades
Svensk rättsväsende fungerar!
Citera
Medlem
Larasofts avatar
I mina ögon är han inte någon toppjurist. Dels hans närmast tvångsmässiga försvar av quickdomarna dels att han hade sex med en berusad och förmodligen inte psykologiskt frisk kvinna vilket var uppenbart för honom.
Citera
2021-03-23, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Coronan blir hans frälsare: med munskydd och gubbkeps på så kan han vandra på stadens gator som en vanlig man.

Vet flera av er vem målsägaren är? Hur får man reda på det...? Jag vill också vet, någon som vill ge ett tips om det?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Han kallar henne dotter
Han super henne full
Har sex med henne

Bara för att jag säger "Who's Your Daddy?" när jag sätter på dig i tvåan så blir det inte ett brott.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
"Brott kan inte styrkas" är en småtaskig cover your ass-skrivning. Hon skulle ha kunnat skriva "det finns inte anledning anta att något brott har begåtts" om hon istället menade det. Men det lär vi inte få veta.

Det hon borde sagt var att hon hade fel när hon sa att det fanns sannolika skäl.
Citera
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Har det klarlagts att gubben Lambertz hade sex med EA?

Nej! Tvärt om.. E.A hade sex med Lambertz...
Citera
2021-03-23, 15:32
Medlem
En sopa till åklagare som inte vågade hålla i!
Uselt
Citera
2021-03-23, 15:32
Medlem
Ksenia74s avatar
Här är nog den springande punkten till att han blev släppt..

– När en kvinna berättar att hon varit för berusad för att ge samtycke eller för att minnas så blir det ett otroligt knepigt bevisläge.
Citera
2021-03-23, 15:33
Medlem
Göran kommer anmäla EA. Hon är körd och Marianne Östlund kommer inte hjälpa henne. Marianne har nog blockerat EA:s nummer 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in