- EA är ett BPD-psykfall som försöker snärja män genom att systematiskt falskeligen anklaga dem för våldtäkt.
- EA's motiv är ekonomisk vinning då hon är pank och har 150.000 i skulder för tillfället. EA har även blivit stämd för att inte ha betalat sin hyra i flera månader på rak.
Förstår du nu? Eller vill du inte förstå? Jag lutar mot sistnämnda.
Oavsett anledningar eller bakgrund så är det ett faktum att EA bör spärras in för allas bästa. EA behöver stark medicinering. Det är okänt om EA någonsin kan komma på fötter igen, personligen tror jag inte det. Kill it before it lays eggs.
EA hade 150 000 kr i skulder 2019-04-11, sedan dömdes hon 2020-07-21 att betala 24 985 kr till sin hyresvärd (som du nämnde), vilket gör att hon borde ha 174 985 kr i skulder i dagsläget.
Citat:
Ursprungligen postat av Robert-Arsleberg
Tänkte att jag skulle försöka mig på en sammanfattning av EAs ekonomiska situation
Skulder
I FUPen under "Personalia och dagsbotsuppgift" från 2019-04-11 inför kommande förtalsmål framgår det att EA har 150 000 kr i skulder.
2020-07-21 dömer Stockholms tingsrätt EA till att betala 24 985 kr till sin hyresvärd Svenska Bostäder.
Under förutsättning att EA inte har betalat av på sin skuld (med tanke på att EA har en väldigt låg inkomst) så bör den totala skulden i dagsläget uppgå till 174 985 kr.
Rättegång gällande förtal
Efter rättegången gällande förtal så kommer EA troligtvis dömas till böter och skadestånd, och får således en ytterligare skuld (enligt FUPen så ser bevisningen mot EA ut att vara väldigt stark).
Då Wallin för sitt förtal dömdes till 100 dagsböter + 90 000 kr i skadestånd till Virtanen så blir väll gissningsvis eventuella böter och skadestånd för EA lägre än detta.
Efter rättegången är det väll åtminstone inte helt osannolikt att EA då har en total skuld på åtminstone 200 000 kr.
Hon får ju hjälp från Polisen med skyddat boende och sånt om inte annat..
Hon kanske planerade detta så Hon kunde få skyddat boende så hon kan flytta utomlands gratis. Man vet ju inte vad denna människa har i kikaren. Hon har nog bra som får gratis boende nu
Fy fan, att ha anmält våldtäkt betyder inte att man är psykiskt sjuk.
Enligt denna sida är kvinnan psykisk störd och har varit tvångsintagen ett par gånger:
Citat:
Lambertz-kvinnan tvångsintagen på psyket
Den så kallade Lambertz-kvinnan har dömts till psykiatrisk tvångsvård vid två tillfällen.
I en av domarna står att kvinnan ”lider av en allvarlig psykisk störning” och att hon har ett ”oundgängligt behov av psykiatrisk vård”. Det var chefsöverläkaren vid en socialpsykiatrisk enhet som slog larm och begärde tvångsvård av kvinnan.
I domen från Förvaltningsrätten i Stockholm kommer man fram till att det inte räcker med öppenvård utan kvinnan blir tvångsintagen. Senast hon skrevs ut från tvångsvård var i maj 2013.
Hur menar du att det "förefaller uppenbart" att MÄ falskanmäler män för våldtäkt?
Så vitt jag vet bygger den tanken på åtalet mot UD. Han blev friad i hovrätten, men det står också i domen att hovrätten inte har funnit att ljudfilen skulle vara tekniskt manipulerad och att MÄ skulle ha iscensatt det som hände I lägenheten. Hovrätten skriver också att MÄ är trovärdig. Hovrätten slår också fast att MÄ inte kan ge en tydlig bild av det hon menar ska ha hänt och ljudupptagning ger inte heller någon ledning. Hovrätten kommer därför fram till att det inte finns tillräckliga belägg för att UD ska ha otillbörligt utnyttjat MÄ.
Vad är det i domen som visar att MÄ:s anmälan är falsk? Jag kan inte se det. Det hänvisas hela tiden i tråden till UD:s försvarare advokat Massi, men få tycks förstå att Massi inte är opartisk. Han lyfter fram det som gynnar hans klient och förtiger det som tala till dennes nackdel. Så vitt jag vet har inte Massi eller hans klient anmält MÄ för falsk tillvitelse. Varför?
På motsvarande sätt är det med Lambertz. Han är part i målet och för fram det som gynnar honom i media. Det vore ju väldigt konstigt om han förde fram något för honom själv graverade som i förlängningen får honom dömd för brott. Hans syfte är ju att rentvå sig själv, inte att få fram sanningen.
Vad finns det mer som visar att det förefaller uppenbart att MÄ falskanmäler män för våldtäkt?
EAs fälla
Det finns ett antal indicier och bevis på att EA gillrade en fälla. Både mot DU och mot GL. Här är några exempel.
– EA satte i god tid innan det var tid för sex igång ljudinspelning på sin iPhone.
– EA redigerade i inspelningen när hon kom hem och tog bort det som visade på samtycke och skickade det som tydde på våldtäkt till polisen.
– I fallet med GL så uppger han att hon förförde honom.
– EA har lämnat en rad felaktiga uppgifter i båda fallen, som framgår av rättegångsprotokoll och av uppgifter som GL lämnat och som kan kontrolleras om tidpunkter, berusning, m.m.
Fallet där EA och två andra anmälde PA vet vi mindre om. Kanske får vi veta mer under rättegången mot EA i april?
Hovrätten var oerhört skonsamma mot EA när det framkom tydligt att EA manipulerat "bevis" för att det som varit sex under samtycke och en fälla som EA gillrat, skulle se ut som en våldtäkt.
Jag rekommenderar att du tar till dig videon med David Massi där han beskriver hur EA med sitt manipulerande av bevis var nära att få PA dömd för våldtäkt.
För vad? Att ha anmält våldtäkt? Du borde verkligen läsa artikeln i Expressen, många våldtäktsoffer har blivit utsatta flera gånger. Många män lockas till kvinnor som är ”skadade” och lätta att kontrollera.
Just den här kvinnan verkar vara fast i någon form av tvångsbeteende. Jag tror att alla hennes våldäktsanmälningar gäller just jultid (2 stycken med säkerhet), och troligen exakt samma tillvägagångssätt.
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Så kvinnor som anmäler våldtäkt är psykiskt sjuka? Har inte metoo kommit till din lilla inavelsby?
Nej, alla kvinnor som anmäler våldtäkt är inte psyksjuka, men dom finns......och/eller hämndlystna!
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som sagt, ingen har påstått att "kvinnor som anmäler våldtäkt är psykiskt sjuka". Du har uppenbarligen inte alla kaninerna i grytan.
Håller med dig!
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Förstår jag tråden rätt att Lambertz är ett gubbslem av rang?
Välj sida!
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Din tes om att EA "känner sig våldtagen" skulle jag kunna köpa om det inte vore för hennes utstuderade manipulation av bevisning. Eftersom hon tycks vara noga med att dölja vissa utvalda delar som kan tala mot hennes version i dessa ärenden tror jag att hon är fullt medveten om vad hon sysslar med.
Jag tror att även hennes manipulation av "bevisen" också är en tvångshandling....pga att de är så lika och över tid.....
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Ja, det är vanligt. Jag tänker inte outa mig för att bevisa något för dig.
Har inte du skrivit att du bor utomlands?
Jag förstår att saken ser annorlunda ur ett anhörigpersperpektiv. Vissa kriterier måste vara uppfyllda och det är inte alltid som de är det fastän de anhöriga inget hellre vill än att den anhörige ska få vård. Ibland måste det gå väldigt långt innan en person får den vård som behövs om den själv inte vill ha vård. Systemet är långt ifrån perfekt.
Det du beskriver håller inte om patienten överklagar sitt LPT. Det måste också finnas ett oundgängligt behov av psykiatrisk vård som bara kan tillgodoses inom slutenvården.
Japp, jag bor utomlands, numera.....sedan en cirka 15 år tillbaka. Men det betyder ju inte att jag inte har anhöriga kvar i Svedala, som mår/mått dåligt...
Det intressanta med den här tråden är att i princip alla gängse motvallspostare, som vanligtvis ser sig som en motvikt till "Flashback i allmänhet", verkar ha insett att detta är ett slag som redan är förlorat.
Enbart en handfull personer, som sannolikt lider av samma störning som EA, härdar ut & gör allt för att, oklart varför, störa ut tråden. Men det går faktiskt inte så väldigt bra. Dårarna verkar inte ens anstränga sig längre, utan det är mest renodlade vansinnigheter & "men DU då" som återstår.
Slaget är över. Kropparna ligger utsprida över slagfältet. Likplundrare & asgamar hackar lite i kropparna, en del nådaskott delas ut.
Det är över för den här gången. Ni får packa in er i clownbilen igen & köra hem från den inbillade fronten i det inbillade könskriget.
Tillbaka till ritbordet & drömmen om ett avgörande supervapen som skall vända krigslyckan.
Det intressanta med den här tråden är att i princip alla gängse motvallspostare, som vanligtvis ser sig som en motvikt till "Flashback i allmänhet", verkar ha insett att detta är ett slag som redan är förlorat.
Enbart en handfull personer, som sannolikt lider av samma störning som EA, härdar ut & gör allt för att, oklart varför, störa ut tråden. Men det går faktiskt inte så väldigt bra. Dårarna verkar inte ens anstränga sig längre, utan det är mest renodlade vansinnigheter & "men DU då" som återstår.
Slaget är över. Kropparna ligger utsprida över slagfältet. Likplundrare & asgamar hackar lite i kropparna, en del nådaskott delas ut.
Det är över för den här gången. Ni får packa in er i clownbilen igen & köra hem från den inbillade fronten i det inbillade könskriget.
Tillbaka till ritbordet & drömmen om ett avgörande supervapen som skall vända krigslyckan.
Varför ta risken med en psykiskt sjuk kvinna med en historia av flera falskanmälningar, vem chansar med de förutsättningarna. Dessutom så tyder ju manipulerade ljudfiler och sms till en väninna att det hela var en plan att sätta ditt Lambertz.
En kvinna som blir våldtagen agerar inte så.
Där ser man. Jag har inte läst hela tråden, den är enorm. Har läst om hennes tidigare ljudmanipulationer dock. Sjuk människa, dags att låsa in henne.
Jag har väldigt svårt för Lambertz, det är inte en bra människa heller.