2021-03-30, 00:05
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarokkr
Där ser man. Jag har inte läst hela tråden, den är enorm. Har läst om hennes tidigare ljudmanipulationer dock. Sjuk människa, dags att låsa in henne.

Jag har väldigt svårt för Lambertz, det är inte en bra människa heller.

Tycker lite synd om gubben faktiskt. Enda bruden han kunde hitta och doppa i är svårt psykiskt skadad.
Citera
2021-03-30, 00:06
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Fast det står ju att hon blev utskriven i Maj 2013, det betyder ju att hon blev intagen ett bra tag innan?

Kan väl ha blivit intagen början av månaden och utsläppt vid slutet
Citera
2021-03-30, 00:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
...

Jag tror att även hennes manipulation av "bevisen" också är en tvångshandling....pga att de är så lika och över tid.....

...

Tveksamt. Nu ska man väl aldrig säga aldrig och vi vet inte vad EA:s psykiska besvär består/bestod i men blev jag tvungen att gissa så skulle inte tvångssyndrom vara mitt första val, utan snarare någon form av personlighetsstörning. Däremot är jag ingen psykolog och att försöka ställa diagnoser på människor man aldrig träffat och egentligen vet ganska lite om är väl ganska vanskligt.

Så visst skulle kunna vara tvångsmässigt, men det skulle även kunna vara helt frivilligt och utstuderat.
Citera
2021-03-30, 00:14
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Hon var gift under de åren med Lennart, Eller hur var det?

Citat:
Fast det står ju att hon blev utskriven i Maj 2013, det betyder ju att hon blev intagen ett bra tag innan?

Hon kan ju ha blivit tvångsvårdad under tiden hon var gift. Det kan ju vara så att det var hennes man som hjälpte henne till psyk.

Hon ser ju rätt galen ut på de sista bilderna, vilka förövrigt är jultid. Nästa är några få bilder från augusti (?), och kräftor....permis?

Spekulation.
Citera
2021-03-30, 00:15
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det kan ju vara så att den rättsliga vägen är det enda sättet att göra förundersökningsuppgifterna offentliga & få dom ordentligt belysta.

Ja, det kanske är den enda vägen att få tyst på alla som tror att GL våldtagit EA.

För oss som följt denna tråd och tagit del av alla uppgifter allteftersom de grävts fram; alltifrån namn på EA till hennes kontakter med psykvården, är det uppenbart vad detta handlar om.

Min ofullständiga sammanfattning följer:

1) GL kontaktas av EA, som byggt upp ett mycket stort kontaktnät på Facebook med välsituerade män och folk inom media.

2) EA ville ha hjälp med sitt kommande åtal i april angående hennes förtal av krogprofilen PA.

3) GL skrev ett rättsintyg till EA och de träffades en gång före julafton (enligt GL). GL kontrollerade inte EAs bakgrund och hennes tidigare rättsfall förutom det aktuella med PA. I så fall hade han förmodligen dragit öronen åt sig.

4) EA framförde till GL att hon var ensam och hade ingenstans att vara på julafton. De kom gemensamt fram till att fira julafton ihop hemma hos GL.

5) På julafton åts det och dracks det gott. GL blev berusad och "kladdig". EA stötte bort GLs kladdande. EA var i själva verket inte så ensam, hon kontaktade sina vänner och sitt ex i långa telefonsamtal och sms, där hon skrev bland annat i sms att: "Göran är stupfull". Hon spelade även in med telefonen alla samtal under julaftonen och juldagen.

6) EA säger att hon blivit våldtagen av GL under julaftonen. Hon påstår att hon var mycket berusad och hade slocknat och att hon vaknade till av att GL hade sex med henne. Senare har det kommit fram att detta skulle ha skett under den tid som hon pratade i telefon med sina vänner.

7) EAs väninna (AA? eller någon i kvinnogänget i kring PA?) anmälde våldtäkten till polisen i mellandagarna.

8) EA sägs enligt egen uppgift i media ha åkt ambulans till sjukhus (psyket?) i mellandagarna.

9) Polisen "utreder" i minst 2 månader och GL häktas i början av mars.

10) På Flashback kommer det snabbt ut att den häktade juristen är GL. Intresset inriktar sig även mot brottsoffret. Flera namn diskuteras, men slutligen slås fast att det är EA det handlar om.

11) EAs liv börjar granskas. Snabbt hittas hennes tidigare två anmälningar om våldtäkter de senaste fyra åren, bland annat ett fall med EA och en oskyldig man som liknar detta fall med redigerade telefoninspelningar och en fabriksåterställd telefon, som till och med används i polisundervisningen. Det dyker också upp massor med bilder på EA, som har varit en lättklädd modell för bilder till herr-tidningar. En p-rulle där aktören ser ut som EA dyker också upp. I ett urinprov på EA har tidigare även hittats kokain-rester. EAs ekonomi granskas och hon har dyra utgifter men inga större inkomster eller ett känt arbete. Hon har även förlorat en hyrestvist och är skyldig ett bostadsbolag 25 000 kronor. All information om EA gör att bilden över vad som hände på julafton förändras.

11) Efter 12 dagars häktning släpps GL. Samma eftermiddag ber media GL om att få ställa frågor på en presskonferens. Vid konferensen kallar GL EA för "en bedragerska och lögnare".

12) Landets samlade me-too aktivister och före-dettingar i media börjar nu aktivt ta parti för "den stackars kvinnan EA" som kränkts av "gubbslemmet" GL, som de väljer att kalla honom.
Citera
2021-03-30, 00:15
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert-Arsleberg
Tänkte att jag skulle försöka mig på en sammanfattning av EAs ekonomiska situation

Taxerad inkomst
Inkomstår 2018 (deklarationsår 2019): 91 400 kr
Inkomstår 2019 (deklarationsår 2020): 123 342 kr
Inkomstår 2020 (deklarationsår 2021): Okänt

Varifrån kommer pengarna?
Eftersom hon har inkomster långt under vad man kan leva på i Sverige måste man väl anta att hon har andra inkomstkällor, som inte syns på deklarationen?

Flera i tråden har gissat på och en del har påstått sig ha kännedom om att hon verkat som eskort. Jag har dock inte sett någon definitiv bekräftelse på detta. T.ex. i form av kundreferenser.

Porrvideon från xhamster har varit uppe många gånger. Jag är tveksam om det är EA på viden men måste erkänna att kvinnan på porrvideon är mycket lik EA. Om det inte handlar om sex mot betalning så kan en sådan video knappast ge några inkomster att tala om.

Vi vet att kokain finns med i bilden när det gäller EA. Vid prov efter anmälan av våldtäkt mot PA hade hon kokain i urinen. Om det är en återkommande vana, att ta kokain, så är den svår att finansiera med en inkomst som knappast räcker till hyra och mat.

Att vara skriven i London, som hon periodvis varit, och att ha bilder som tyder på ett vidlyftigt leverne i samband med ett frekvent resande, låter ju också som om det medför kostnader. Var kommer pengarna från?

Citera
2021-03-30, 00:16
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Väldigt korkat att använda ordet kladda som alla tolkar som tafsar när det var så oskyldigt som att lägga armen om och pussa på kinden. Han borde sagt fysisk kontakt eller kramig.
Nu tolkas det som tafsande på fittan, brösten eller rumpan.

Varför är det korkat? Jag gissar att det är väldigt medvetet från GL.
Han bygger myten o legenden.
Ja, han är knullkungen.
Citera
2021-03-30, 00:20
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
GL sågs på Södermalm i lördags i sällskap med en brunett ca 35-40.

/Provokatör
Det finns en skvallertråd om Göran.
Citera
2021-03-30, 00:27
Medlem
Mer.info.007s avatar
Om hon blir dömd till förtal eller vad nu står åtalad för kan man ju bara hoppas på att EA döms till vård. Om det funkar så i Sverige. Samt att hon gör en paragraf 7 undersökning innan rättegången. Kanske man får svar på vad som ligger bakom
Citera
2021-03-30, 00:27
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
4) EA framförde till GL att hon var ensam och hade ingenstans att vara på julafton. De kom gemensamt fram till att fira julafton ihop hemma hos GL.

Ensam på julaftonen eller "honeytrap"?
Detta är en av många detaljer som jag undrat över. GL säger att han låtit EA komma hem till honom för att hon uttryckt att hon var helt ensam på julaftonen och inte visste var hon skulle ta vägen.

Senare har vi fått veta att hon har en vännina som hon hade kontakt med under julaftonen.

Vi har också fått veta att hon har en sambo som hon har haft kontakt med under julaftonen.

Om hon inte var så ensam som hon uppgivit, vad var hennes syfte med att be att få komma hem till GL på julaftonen?

Citera
2021-03-30, 00:28
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Försöker du vara rolig? Borderline är väldigt påfrestande för omgivningen. Det kan vara ett helvete.

Precis, personer som inte levt med en borderline-tjej bör inte uttala sig om hur det är för detta är så mycket mer extremt än vad en oinsatt ens kan föreställa sig. Det tar dock längre tid att upptäcka än vad folk kan föreställa sig också.
Citera
2021-03-30, 00:28
Medlem
bergsturks avatar
Citat:

Ja, men den som påstod sig veta att hon suttit inspärrad i ett helt år har fel. Det är bevisligen inte sant. Det kan ha varit länge (månader), men det kan omöjligt ha varit SÅ länge. Det går att följa EAs och Lektyrfotografens resor över världen med god precision, till exempel, under hela deras samvaro. Och allt hänger ihop i den storyn. Man ser när fotografen köpte nya kameror, och vilka kameror som har använts vid vilka photoshoots. Man får faktiskt en fascinerande bild över två människors liv över tid, jag borde kanske göra en liten story av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in