2021-03-29, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Lägg upp vilken bild du menar.

nr. 150 i modell-kollaget
Citera
2021-03-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Exakt. Vem fortsätter hålla på med någon som är redigt berusad? Hmm, ska jag fortsätta hålla på eller ska jag hjälpa henne till en säng, stoppa om henne, ge henne vatten att dricka och låta henne sova ruset av sig och ge en huvudvärkstablett morgonen därpå? Hmm, ja vad är mänskligt och respektfullt att göra?

https://stoppapressarna.se/svenskt/goran-lambertz-nya-avslojanden-om-juridikstudenten
Citat:
Polisen hittade dock meddelanden som fanns kvar i Lambertz-kvinnans telefon.
– När Polisen samlade in dessa och lät skriva ut dem visade det sig att det saknades vissa viktiga meddelanden. Saknades gjorde bl.a. ett meddelande som visade att EP inte alls var redlöst berusad vid tidpunkten för ”våldtäkten”. Det hade hon annars själv hävdat. Och hon hade åberopat vittnesmål av en kamrat, LV, som sagt att EP vid ett videosamtal någon halvtimme tidigare var redlös och slocknade. Men nu visade det raderade meddelandet att hon talade med kamraten i telefon en halvtimme ungefär efter den påstådda redlösheten, och även skickade meddelanden till sin f.d. sambo (de raderade meddelandena hittades i hans telefon).I ett av meddelandena stod det "Göran är aspackad".

Du har fel med andra ord. Det var Göran som var den som var "packad". Det var därmed hon som var "in charge" och inte tvärtom som du hävdar.
Citera
2021-03-29, 19:07
Medlem
Bacterials avatar
Dejta men glöm inte att dra på inspelningen på mobilen så går det säkert bra i älskogen. Eller hur Göran?
Citera
2021-03-29, 19:15
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror Intenog droppad G.L.s namn rätt fort, och sedan häktningsframställan. Men jag kan ha fel.
Intenog skrev att det handlade om Lambertz först efter att flera andra användare skrivit ut Lambertz namn i tråden. Häktningsframställan kan vemsomhelst begära ut. Det borgar inte för någon som helst insiderkunskap.
Citera
2021-03-29, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coden-reborn
Jag gillar bild 1063 mest. Förmodligen den vy GL hade under akten. Lite avis blir man allt men don't stick your dick in crazy trumfar det mesta.

Eller 1585. Den blicken hon fick när han stoppade in den och den smakade sunkig kräfta
Citera
2021-03-29, 19:30
Medlem
Oavsett om Lambertz är skyldig eller ej, framstår han som en väldigt obehaglig människa
Citera
2021-03-29, 19:33
Medlem
Av bilderna att döma så ser hon ut att gilla äldre män... hon ser ut att vara 19 år och sitter och skrattar bedvid sin pappa. Tills nästa bild där den gråhåriga gubben har händerna på hennes pattar.

Tycker hon blir mer och mer olik tjejen på porrfilmen, om inte bilderna är väldigt gamla. Hon är mer rödlätt, ljus, blek hy, smalare haka och runda ögon långt ifrån varandra. I porrfilmen är tjejen mer exotisk, mörkare hår, mörkare hudton, mer överbett
Citera
2021-03-29, 19:44
Medlem
Houslers avatar
Stoppa pressarna. Fin källa.

Ja, GL drack. Han visste om att han blev "kladdig" när han dricker. Men han höll sig inte ifrån spriten. Det var dumt.

Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
https://stoppapressarna.se/svenskt/goran-lambertz-nya-avslojanden-om-juridikstudenten

Du har fel med andra ord. Det var Göran som var den som var "packad". Det var därmed hon som var "in charge" och inte tvärtom som du hävdar.
Citera
2021-03-29, 19:48
Medlem
Nu bekräftar Lina Stenberg i AB den bild jag har förmedlat här och därefter mötts med spott och spe av vissa idioter.

det spelar ingen roll om Lambertz är skyldig eller ej för de publika feministkvinnorna eller pöbelkvinnorna. Hela affären har blivit ett propagandainstrument för me too

Vi behöver fånga upp ilskan bland alla tusentals kvinnor som nu upplever att det egna traumat upprepar sig. Som upplever hur Lambertz karaktärsmord på den målsägande studenten blir ett övergrepp på dem själva.
Metoo tände en gnista bland landets kvinnor. Tack vare Lambertz-gate kan elden nu flamma upp, för Metoo har bara börjat.”

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/OQ7RXl/lambertz-gate-visar-att-metoo-bara-borjat

Eftersom det har varit känt länge att Lambertz är en vidrig idiot och dessutom sosse skrattar jag gott åt hans öde. Den svarta humorn i medielogiken är också enorm, i skitlandet Sverige.

Med en mer seriös vy är det naturligtvis förskräckligt att en sådan pöbelmentalitet från medeltida rättssystem lyfts fram som en förebild av Sveriges journalister.
Citera
2021-03-29, 19:51
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
I alla trådar som behandlar liknande händelser men där de inblandade är mindre kända drivs en betydligt mer konstruktiv diskussion. Då i avsaknad av alla drev som ses här.

Att några har ansett att EA stod i beroendeställning och även kallat henne klient har väl förhastat att göra med att hon vände sig till GL för rådgivning. Han har i något svagt ögonblick kallat sig bonuspappa men att han sett henne som en bonusdotter ser jag som uteslutet. Han försakar henne på ett par timmar efter att han förstått vad hon har gjort. Det fanns alltså inget djupare dem emellan. Det fanns ingen beroendeställning.
Jag välkomnar en konstruktiv och saklig diskussion 🙂
Till att börja med kan vi titta på Lambertz egna ord om deras relation:

Citat:
Jag skäms för att jag var otrogen mot min kvinna och jag skäms för att jag blev så berusad så att jag inte kunde stå emot den frestelse som det innebar när hon var här på julafton. De här tjejen som jag hade tagit hand om och försökt hjälpa. Hon var så ensam i världen. Jag kanske inte ska prata alltför mycket om henne. Det kan bli lite integritets-jobbigt kanske.
----
Men, jag skämdes som sjutton för att jag hade haft sex med henne. Som var en preson som jag var lite av fadersfigur för, va. Jag skämdes som sjutton för det. Nu gör jag det inte längre, för nu ser jag henne som skurken i dramat, så att säga, va. Men jag tyckte att det kändes jättejobbigt att jag hade gjort något så tokigt.
------
Och, jag hade den relationen till henne. Jag tänkte att hon är en av dom personer som jag hjälper. Jag har ett antal sådana personer som jag hjälper lite grann. Och, hon kom hem här till mig på julaftonen. För hon hade ingen annan stans att vara. Och då borde jag absolut ha avstått från det här som vi gjorde till slut.
(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)
Lambertz kallar sig själv "lite av fadersfigur" och han "skämdes som sjutton "för att ha haft sex med henne för den sakens skull. Han skäms också för att han varit otrogen. Han säger att han tagit hand om henne och försökt hjälpa. "Hon var så ensam I världen".
Jag rekommenderar alla som är intresserade att läsa hela transkriptionen i länken.

Det fanns ingen beroendeställning mellan dem i juridisk mening, men det är fel att säga att det inte fanns något djupare mellan dem. Det är uppenbart både av Lambertz ord och hennes att de hade en rätt nära relation till varandra. Lambertz kallar sig lite av en fadersfigur, vilket jag tolkar som att han inte tyckte att de var jämbördiga. Därav hans känslor av skam. Innerst inne vet han ju med sig att han gjorde ett övertramp som hade sex med MÄ. Inte ett juridiskt övertramp utan ett psykologiskt och mänskligt övertramp.

MÄ har sagt att hon litade fullständigt på Lambertz. Vet inte om hon sagt något om att hon såg honom som en fadersfigur, men hon hade oaktat det ett stort förtroende för honom. Hon kanske såg honom som en snäll och harmlös äldre man. Kanske kände hon sig djupt sviken av att han ville ha sex med henne. Därav det som hände sedan. (nej, jag tror inte att MÄ är särskilt beräknande utan tvärtom rätt klantig i sina försök att styrka våldtäkten)

Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage

Det är inte Lambertz egen uppfattning. Han kan inte ha varit packad eftersom han minns kvällen väldigt väldigt klart:
Citat:
Och min berättelse är gudskelov väldigt, väldig, väldigt klar och i mitt minne. Jag har ett antal väldigt tydliga minnen om hur det var. Och jag antar att det fällde utslaget till slut.
Någon av dem ljuger om berusningsnivån. Kanske gör båda det. Kanske bara en av dem. Det är ännu så länge inte klarlagt.
Citera
2021-03-29, 19:54
Medlem
Mer.info.007s avatar
Tydligen så drack båda så mycket att ingen har minne.
Citera
2021-03-29, 19:58
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
MÄ har sagt att hon litade fullständigt på Lambertz. Vet inte om hon sagt något om att hon såg honom som en fadersfigur, men hon hade oaktat det ett stort förtroende för honom. Hon kanske såg honom som en snäll och harmlös äldre man. Kanske kände hon sig djupt sviken av att han ville ha sex med henne. Därav det som hände sedan. (nej, jag tror inte att MÄ är särskilt beräknande utan tvärtom rätt klantig i sina försök att styrka våldtäkten)

Det är inte Lambertz egen uppfattning. Han kan inte ha varit packad eftersom han minns kvällen väldigt väldigt klart:

Någon av dem ljuger om berusningsnivån. Kanske gör båda det. Kanske bara en av dem. Det är ännu så länge inte klarlagt.

Ja, jag får inte ihop Lambertz egna ord från presskonferansen i trädgården där han uppger att han minns många detaljer från deras samlag och därför vet att det inte var en våldtäkt utan frivilligt. Samtidigt har ju EA skickat ett SMS till väninnan "Göran är aspackad". När i förhållande på kvällen detta var framkommer inte. Man undrar vad som hörs på ljudfilen från hennes inspelning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in