2021-03-29, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Alternativt kan han ju hinta genom att benämna EA "Ellinor" och "EP". Han får väl komma in i diskussionen här

GL är väl sannolikt redan med och bidrar till victimblaiming.
Citera
2021-03-29, 18:41
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorrevalross
Det övergår mitt förstånd hur vissa användare här, ex amatoll, kan försvara målsägande i hovrättsdomen 2018 där hon manipulerat ljudfiler etc, efter att faktiskt ha läst domen. Hur är det ens möjligt? Vad mer utöver det som framkommit i målet hade krävts för att ni ska ändra er uppfattning och fördöma en sådan individs handlande? Eller finns det ens några sådana omständigheter?

Alla här som försvarar Lambertz tycker givetvis att en våldtäktsman ska dömas, men ni måste ju kunna se på saken med ett objektivt synsätt även fast det är ett känsligt ämne, bara för att Lambertz har agerat olämpligt ur moraliskt synsätt betyder inte det att en våldtäkt har skett enkom för att han lagt armen om henne och agerat någorlunda klandervärt.
Vidare begriper jag inte resonemangen som framförs att det föreligger en beroendeställning, snälla genom sådan argumentföring målar ni upp en bild av att kvinnan är något slags viljelöst får när vi faktiskt talar om en vuxen kvinna på 30 år.
Hon och övriga feminister är drivna av The Jezebel Spirit, som fö hela Sverige är drabbat utav; mord, förbrytelser och promiskuitet!
Citera
2021-03-29, 18:42
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Detta väl dokumenterade fall av påhittad våldtäkt utgjorde ett uppfriskande uppvaknande efter me2 masspsykosen.
Vi måste som samhälle gå hårdare efter samvetslösa individer som för egen vinning missbrukar rättssystemet och dess brister

Att sätta isystem att utnyttja sin fysiska attraktion till att locka män till sex och sedan utpressa dem eller på annat sätt nå ersättning är ett brottsligt bedrägligt beteende med många följdbrott som orsakar offren svårt lidande. Prostitution är inte olagligt i uppochnervända feministsverige.

En falsk anmälan om våldtäkt borde ge anmälaren minst dubbla det straff och bötesbelopp offret riskerade dömas till om bedrägeriet lyckats.

Dom flesta kvinnor som själva blivit våldtagna och kanske inte fått rättvisa borde känna extra avsky för denna bedragerska. Kvinnor som hon gör det extra svårt att döma i våldtäktsmål, för att dom bevisar att falskanmälda våldtäkter finns och bevisvärderingen måste anpassas efter dessa systematiska bedragare.
Väl uttryckt!
Citera
2021-03-29, 18:42
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
I fallet DU anser både tingsrätt och hovrätt att EA är trovärdig.
Nej, det stämmer inte. HR anser först och främst att hon klippt ljudfilen med flit, inte av en slump:

Det är enligt hovrätten tämligen osannolikt att klippet gjordes just där av en ren tillfällighet. Det ligger dock, i ljuset av vad som i övrigt kommit fram av filen, närmare till hands att anta A helt enkelt var mån om att ge polisen det material som hon ansåg vara relevant

Vidare har HR konstaterat på juristspråk att hon far med osanning om den första våldtäkten. De skriver:

”Av utredningen framgår, vilket parterna är överens om, att A, DU och AA
befann sig i en taxi vid Stureplan ca kl. 03:25 och att ljudinspelningen
i lägenheten startade kl. 03:46. Detta innebär att den åtalade gärningen ska ha ägt rum inom ett tidsspann på 21 minuter, vilket försvaret hävdat inte är praktiskt möjligt.
Det är enligt hovrättens mening tämligen osannolikt att de under denna begränsade tidsrymd ska ha hunnit med att åka taxi till A:s bostad, ta hissen upp till lägenheten och att A därefter ska ha somnat innan hon vaknade av att DU stoppat sina fingrar i hennes vagina. Det är dessutom så att det på ljudfilen, som enligt A startades strax efter denna händelse, inte sägs något som tyder på att det hänt något sådant vid det tillfället
.”

Det här ärendet har många mysterier. En av dem är varför du skriver 10 inlägg om dagen till försvar för en människa som EA och hävdar hon är trovärdig på något sätt. Det är däremot inte ett mysterium varför du inte kommer att svara på detta inlägg.
Citera
2021-03-29, 18:44
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Kalla mig inte för lögnare

Från hovrättens dom:

"Tingsrätten har i sin dom prövat DU:s påståenden om att den nyssnämnda ljudfilen skulle vara tekniskt manipulerad och att EA skulle ha iscensatt det som hände i lägenheten och funnit att så inte är fallet. Hovrätten delar tingsrättens bedömning i dessa delar."

""

Du ljuger ju på liknande vis som EA, genom att inte visa upp all information för att försöka styrka din story.

Detta är grunden till Hovrättens dom:

Citat:
När det gäller ljudfilen är det så att A startade en inspelning på sin mobil kl. 03.46 som pågår i en timme och 47 minuter. Den startades en liten stund efter att A, Alena Anderberg och D.U. hade kommit till A:s lägenhet och pågick i ca trekvartstimme efter att D.U. hade lämnat lägenheten.

A skickade en del av ljudfilen, 19 minuter, till polisen i samband med polisanmälan. Först vid ett senare tillfälle fick polisen del av den fullständiga inspelningen. Den korta versionen börjar direkt efter ett avsnitt där A ger uttryck för något som inte kan förstås på annat sätt än att det här varit fråga om frivilliga sexuella handlingar eftersom hon säger "Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är"

A har hävdat att hon lämnade ifrån sig en kortare version av praktiska skäl eftersom den fullständiga filen var för stor för att mejla och att det var en slump att det nyss nämnda uttalandet inte kom med.

Det är enligt hovrätten tämligen osannolikt att klippet gjordes just där av en ren tillfällighet. Det ligger dock, i ljuset av vad som i övrigt kommit fram av filen, närmare till hands att anta A helt enkelt var mån om att ge polisen det material som hon ansåg vara relevant.

Jag tror de flesta här inne har förstått din agenda vid det här laget. Så du får inga mer svar nu.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-29 kl. 18:46.
Citera
2021-03-29, 18:45
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Tror att Lambertz hintar med initialerna - alltså Lina H, men är AA borta från spekulationerna?

Helt. Hon faller bort eftersom hon inte var med 2017 när "krogprofilen" PA anmäldes. Det var däremot båda två ovanstående.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag skulle vilja att vi återvänder till själva fallet.

Vem tror ni väninnan var som EA face timeade med i 30 minuter under julaftonen när hon samtidigt skulle vara "däckad"?

Tror ni att det är

1) Lina H ; 26 år gammal (med samma initial som den kvinna som Lambertz kallar "Lotta")

eller

2) Pim N; 26 år (med sex fall listade på MrKoll)?

Jag tror också att G.L. hintar, så nr 1.

Fast nr 2 är ju också intressant, vad är det för kriminellt tjej-gäng, liksom. Var och varannan av E.A.s "vänninor" verkar ha ett brottsregister.
Citera
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
GL är väl sannolikt redan med och bidrar till victimblaiming.
Tror jag inte, men han borde i så fall regga sig som sitt namn för att få lite drag under galoscherna.
( kom ihåg 1.06 )
Citera
2021-03-29, 18:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det pågår en överprövning av beslutet att lägga ned förundersökningen. Det betyder att ännu så länge är det möjligt att förundersökningen återupptas, även om det är mycket osannolikt. Jag tror inte att förundersökningen återupptas.

Det finns också en möjlighet att det kommer fler anmälningar i den här soppan både från Lambertz och från MÄ.
Detta är långtifrån utagerat.

Intenog har väl inte presenterat ett enda bevis för alla hens påståenden i tråden? Hen har presenterat en fantasieggande konspirationsteori. Det är allt.

Jag tror Intenog droppad G.L.s namn rätt fort, och sedan häktningsframställan. Men jag kan ha fel.
Citera
2021-03-29, 18:47
Medlem
Citat:
Jag framför fakta och alternativa, fullt möjliga teorier, inget annat
Du framför ju enbart fantasier/sånt som lämpar sig för linjen du bestämt dig för. Har inte ens fått ett svar på om du tror det skett en våldtäkt...
Citera
2021-03-29, 18:48
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorrevalross
...
Vidare begriper jag inte resonemangen som framförs att det föreligger en beroendeställning, snälla genom sådan argumentföring målar ni upp en bild av att kvinnan är något slags viljelöst får när vi faktiskt talar om en vuxen kvinna på 30 år.

I alla trådar som behandlar liknande händelser men där de inblandade är mindre kända drivs en betydligt mer konstruktiv diskussion. Då i avsaknad av alla drev som ses här.

Att några har ansett att EA stod i beroendeställning och även kallat henne klient har väl förhastat att göra med att hon vände sig till GL för rådgivning. Han har i något svagt ögonblick kallat sig bonuspappa men att han sett henne som en bonusdotter ser jag som uteslutet. Han försakar henne på ett par timmar efter att han förstått vad hon har gjort. Det fanns alltså inget djupare dem emellan. Det fanns ingen beroendeställning.
Citera
2021-03-29, 18:54
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Från domen i hovrätten:

"I den nyssnämnda bedömningen ligger också att hovrätten, i likhet med tingsrätten, anser att A är trovärdig"

(A = EA)
Du trollar eller saknar förmåga att läsa mer än en mening i taget. Om du uppgraderar till en större text-buffer så ser du vad det står innan. Eller har du lärt dig klipp-och-klistra av EA?

Tingsrätten har i sin dom prövat DUs påståenden om att den nyssnämnda ljudfilen skulle vara tekniskt manipulerad och att A skulle ha iscensatt det som hände i lägenheten och funnit att så inte är fallet. Hovrätten delar tingsrättens bedömning i dessa delar.

I den nyssnämnda bedömningen ligger också att hovrätten, i likhet med tingsrätten, anser att A är trovärdig. En delvis annan fråga, som hovrätten återkommer till, är om hennes uppgifter är tillförlitliga och kan ligga till grund för en fällande dom
.

Vad HR refererar till är alltså att EA är trovärdig vad avser att ljudfilen inte är tekniskt manipulerad (obs: den är fortfarande klippt). Som jag skrev i ett tidigare inlägg är hon inte bedömd som tillförlitlig vad gäller andra uppgifter, te.x. varför hon klippte filen och rörande den första våldtäkten. Det är detta som HR ”återkommer till”.

Att du ständigt plockar lösryckta ord och meningar från HR och advokat Massi är lika patetiskt som obegripligt. Hoppas du att ingen skall läsa på? Eller missar du att göra det själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in