Vem är denna AA ? Hon finns på Mr koll. Bor på Lidingö. Larsbergsvägen.
Hon agerade som "vittne" i målet mot DU som blev dömd i tingsrätten men friad i hovrätten.
Hon A.A. och E.A. låg "däckade" båda två när E.A. blev våldtagen enligt anmälan. Ändå agerade A.A. vittne, eftersom de båda lyssnade på inspelningen i efterhand och insåg vad som hade hänt under tiden när de "låg däckade".
Sen efteråt insåg hovrätten att detta inte var sant. MÄ hade klippt inspelningen så att den bäst passade hennes syften.
Båda är troligtvis knarkare. A.A. förekommer redan i belastningsregistret och hotat att döda sitt barn inför sin exman.
Jag förstår inte om den mamman fortfarande får träffa sin unge..
Hon har inga vita inkomster och inget yrke - om man nu inte räknar med världens äldsta bland yrken.
Så någon banklån är det inte tal om.
Att bo på skyddat boende är tydligen enda sättet hur hon kan "skaffa sig en bostad". Nu gäller det att vara "rejält hotad" - men inte ens där kan man stanna för evigt.
Att förekomma i belastningsregistret bådar inte gott om hon skulle vilja söka jobb som städerska.
Så enda sättet att sörja sig och skaffa boende för natten lär vara flera gubbslem att suga av även i framtiden.
Härlig framtid hon skaffat sig! Det blir långa år fram till pension med andra ord. Och många liter.
Nej rättsligt sett har hennes förflutna inget med den aktuella händelsen att göra. Varje handling skall bedömas för sej själv oavsett vad som tidigare hänt.
Som jag skrev är det sanningsfrågan som är det intressanta. Även rättsligt spelar dock det förflutna en viktig roll (det är därför man bedömer trovärdighet). Man får väl hoppas att vårt rättssystem tar hänsyn till sanningen, annars är vi verkligen illa ute. Om en viss faktor ökar chansen att hitta sanningen ska man naturligtvis ta hänsyn till den. Om du skulle satsa pengar på om EA försökt sätta dit GL på falska grunder (eller tvärtom), skulle du då bortse från information om EA:s förflutna? Det vore uppenbarligen väldigt korkat. Det finns ett uttryck som lyder "past behavior is the best predictor of future behavior". På samma sätt. Om vi gått kännedom om att GL våldtagit flera personer tidigare hade det naturligtvis ökat misstanken mot honom även obeaktat övriga omständigheter.
För mig är det dock helt ointressant hur du väljer att laborera med var som är "rättsligt", det intressanta är vad som faktiskt hände.
Det är han själv som definierat och gjort ordvalet. Det är han själv som lyfter det här kladdandet, antagligt i syfte att trivialisera och låta påskina att det hela var något missförstånd.
Kan man kräva mer av omdöme av en person som vid tidpunkten har uppdrag i Lagrådet jämfört med en person som tydligen varit föremål för LPT ingripanden bland annat?
Självklart.
Ja jag håller med om att ordvalet var olämpligt. Det säger han även själv på sin blogg. Även beteendet i sig är olämpligt. Det allra viktigaste här är dock att han slutade vid ett nej. Och framförallt, det är ju inte det som är stora frågan här: Han har blivit anklagad, antagligen felaktigt, för våldtäkt. Men att han la armen om en kvinna och kallade det för att kladda blev en väldigt mycket större grej. Och presskonferensen blev också en grej men det var ju medias ansvar. Sverige är en ankdamm.
Hon agerade som "vittne" i målet mot DU som blev dömd i tingsrätten men friad i hovrätten.
Hon A.A. och E.A. låg "däckade" båda två när E.A. blev våldtagen enligt anmälan. Ändå agerade A.A. vittne, eftersom de båda lyssnade på inspelningen i efterhand och insåg vad som hade hänt under tiden när de "låg däckade".
Sen efteråt insåg hovrätten att detta inte var sant. MÄ hade klippt inspelningen så att den bäst passade hennes syften.
Båda är troligtvis knarkare. A.A. förekommer redan i belastningsregistret och hotat att döda sitt barn inför sin exman.
Ok tack ! Hon är som jag skrev i mitt förra inlägg så finns hon på Mr koll. Lidingö. Larsbergsvägen.
Som jag skrev är det sanningsfrågan som är det intressanta. Även rättsligt spelar dock det förflutna en viktig roll (det är därför man bedömer trovärdighet). Man får väl hoppas att vårt rättssystem tar hänsyn till sanningen, annars är vi verkligen illa ute. Om en viss faktor ökar chansen att hitta sanningen ska man naturligtvis ta hänsyn till den. Om du skulle satsa pengar på om EA försökt sätta dit GL på falska grunder (eller tvärtom), skulle du då bortse från information om EA:s förflutna? Det vore uppenbarligen väldigt korkat. Det finns ett uttryck som lyder "past behavior is the best predictor of future behavior". På samma sätt. Om vi gått kännedom om att GL våldtagit flera personer tidigare hade det naturligtvis ökat misstanken mot honom även obeaktat övriga omständigheter.
För mig är det dock helt ointressant hur du väljer att laborera med var som är "rättsligt", det intressanta är vad som faktiskt hände.
Varje handling döms för sig - men i trovärdighetsfrågan spelar det roll huruvida MÄ ljugit tidigare - vilket också var helt avgörande i GL:s fall. När man kunde visa att hon hade satt detta i system sjönk hennes trovärdighet till noll och GL fick lämna häktet.
Problemet med sådana här seriebedragerskor är att systemet skyddar dem i och med att man ger dem möjlighet att agera bakom anonymitetsskynket. Då blir det svårt att veta vad vederbörande har gjort tidigare.
I sådana här fall spelar sidor som FB en STOR roll där folk kan skriva om tidigare domar anonymt. Det är också därför feministerna hatar FB in i benmärgen.
Men han väljer att beskriva ett beteende han har med ett negativt laddat ord, dvs han är medveten om att det ofta kan vara obehagligt för den han kladdar på.
Jämför att dra på sig en skitig stass från botten av tvättkorgen och gå på gasque och lukta skit. Det är inte heller förbjudet i lagens mening men åtskilliga kommer att rynka på näsan och några kommer att säga att personen stinker.
Din jämförelse är inte rimlig, eftersom det som GL syftar på med "kladda" kan uppfattas som något positivt, som skapar förtrolighet och känslomässig närhet – samtidigt som det också kan vara en välkommen signal om sexuellt intresse. Hon var ju inte helt sexuellt ointresserad av honom, så hon kan mycket väl ha uppfattat hans "kladdande" som positivt.
En rimligare jämförelse är istället med om en kvinna har en djup urringning. En sådan kan uppfattas och beskrivas med negativt laddade ord – t.ex. "utmanande". Men om det är något positivt eller negativt beror på inställningen hos den som ser urringningen eller för den delen tvingas se den.
Är mannen som kvinnan med den djupa urringningen bjudit hem på middag sexuellt intresserad, är urringningen en tydlig signal på likartade känslor. Är mannen inte intresserad blir urringningen bara irriterande och motbjudande.
Har hänt mig…
Att ha en djup urringning är inte förbjudet i lagens mening men åtskilliga kommer att rynka på näsan och några kommer att säga att kvinnan är en slampa eller liknande.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2021-03-28 kl. 19:13.
Det här tror jag kommer att ske....
EA kommer byta namn och skaffa hemlig adress efter ett högljutt, tårdrypande och påhittat martyrskap att hon blivit "hotad för att hon varit ett våldtäktsoffer "
Eventuellt ljuger hon till sig en bipolär diagnos för att ha alibi när hon genomskådas "varit manisk ibland "
Som 29 årig psykopat har hon flera år på sig att skada andra ordentligt (även kvinnor)
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Ok tack ! Hon är som jag skrev i mitt förra inlägg så finns hon på Mr koll. Lidingö. .
(Har tagit bort adressen.)
Ni är fan i mig inte kloka! Och uppenbarligen inte läskunniga heller.
Det står ju klart och tydligt på MrKoll att hon INTE är åtalad för något brott.
Hon finns för övrigt inte i mer trovärdiga register heller.
Det ni ägnar er åt nu ÄR förtal fullt ut. Det enda som skyddar er är er anonymitet.
Ni är fan i mig inte kloka! Och uppenbarligen inte läskunniga heller.
Det står ju klart och tydligt på MrKoll att hon INTE är åtalad för något brott.
Hon finns för övrigt inte i mer trovärdiga register heller.
Det ni ägnar er åt nu ÄR förtal fullt ut. Det enda som skyddar er är er anonymitet.
Dom kanske är tjejer som varit med om något tragiskt? Ungefär som Görans kuksugerska?
Inget måste att få en fällande dom i en domstol för att få ersättning av försäkringsbolaget (åtminstone inte av Folksam eller IF). Det kan t o m vara så att domstolen inte dömer MGM - men försäkringsbolaget betalar ändå, "eftersom friande domen inte behöver betyda att våldtäkt inte har ägt rum".
100.000kr - 150.000kr bara för att man påstår något som sen även i domstolen konstateras inte hålla.
Så den här damen (så länge hon har en hemförsäkring) kan kvittera ut hundratusentals kronor på löpande band. SÄRSKILT när feministerna dessutom påstår att det är JÄTTE VANLIGT att samma kvinna drabbas gång efter annan.
Att dessa kvinnor arbetar som prostituerade glömmer man att nämna i sammanhanget. De tar alltså en OVANLIGT STOR RISK - vilket ju i försäkringssammanhanget borde leda till att man inte betalar ut någon ersättning, men eftersom vi lever i PK-landet Sverige törs väl ingen fatta ett så kontroversiellt beslut mot ett "starkars våldtäktsoffer"?
Den som får sitt butiksfönster demolerat av gängkriminella får däremot ingen ersättning.. De har ju själva valt att öppna sin butik just vid DEN gatan..
Mari Heidenborg, justitieråd i HD, tycks anse att detta är något som försäkringsbolagen måste sköta. Hon har ingen åsikt om saken..
Intressant också när hon undrar OM pengarna som betalas ut utan några krav verkligen leder till obefogade anmälningar.. Jaha. HUR ska man kunna kontrollera det när MÄ får förbli anonyma?
Pelle Svensson har tydligen visat ATT det gör det - men det var innan man anonymiserade MÄ:n. Nu är det fritt fram..
Sevärda vittnesmål om oskyldigt dömda för våldtäkt. Män som endast dömts efter anmälarens utsaga, utan stödbevisning, utan att försvaret har kunnat ställa frågor. Har inte sett den sedan --- men filmen passar utmärkt här och som vittnesmål om rättsosäkerheten i tiden nu och den tid som varit.
Vilket fel är värst?
– Ett antal kvinnor som våldtas vågar inte anmäla eller anmäler men det leder inte till åtal eller till fällande dom.
– Ett antal män döms oskyldiga till fängelse för våldtäkt därför att beviskraven är för låga. Det räcker i stort sett med en påhittad anklagelse.
I det här fallet är det ganska uppenbart att EA har gjort en falsk anmälan. Så som hon troligen gjort minst två gånger tidigare. Vad hon anmälde ex-maken för vet jag inte, men jag har för mig att någon i tråden skrivit om ofredande och besöksförbud.
Att hon spelar in sina möten på mobilen för att sedan gå hem och redigera ljudinspelningarna så att det som hon lämnar till polisen låter som att det stöder hennes påhittade våldtäktsanklagelse, är ett MO som rimligen borde vara straffbart.
Så är det mörkertalen. Hur många har EA förfört och sedan hotat med åtal för våldtäkt om dom inte betalar? Har hon agerat ensam eller ingår hon i en liga som satt detta i system? Med målet att pressa offret på pengar eller att få ett rejält skadestånd?
Kanske borde vi tacka EA för att hon satt ljuset på att vi har ett rättssytem som borde förändras, så att det inte är så lätt att anmäla en påstådd våldtäkt och få skadestånd och oskyldiga inlåsta i fängelse?