[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Det finns ingenting som säger att han måste ha blivit väldigt full för att han la armen om EA och pussade henne på kinden. Förmodligen var hon flirtig och lockade GL att "kladda". Planen: Sätt på inspelningen, flirta, säg nej, flirta, säg ja, ha sex, få erkännande dokumenterat att de haft sex, anmäl.
Enligt Lambertz egen uppgift var det inte så:
Citat:
Min berättelse är att, om vi nu ska ta precis det som hände. Vi blev ganska berusade. Och jag är lite kladdig av mig när jag blir berusad. Och jag hade sagt det till henne. Och hon hade avvisat mina kramar, så här som jag menar med kladdig. Inte tafsat, gör jag inte, men jag kladdar liksom sådär. Kramar om, pussar på kinden, och huvudet och sådär. Och det avvisade hon, på det sätt som man bör göra så att säga. Som man förväntar sig, helt adekvat.
Men så blev det framåt midnatt så att vi hamnade med en sista drink i kökssoffan. Och då så blev hon lite klängig och så där. Och jag upptäckte att, ja, hmm, hon kanske tydligen vill någonting som vi absolut inte borde. Men då var jag för svag i köttet och i anden och vi gick upp på övervåningen. Till sovrummet. Och hade samlag
(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)
Citat:
Uppgiften att GL skulle ha däckat? Nej du blandar nog ihop. EA och hennes kompis ljög för polisen om att EA hade däckat. EA skickade sms till sitt ex att GL var "aspackad".
Enligt Lambertz egen blogg:
Citat:
I ett av meddelandena stod det "Göran är aspackad".
Lambertz säger inte att det är lögn att han var aspackad. Han säger ingenting om sanningshalten.
http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/