2021-03-11, 19:56
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
En gissning är att det finns gott om bevisning eftersom han häktas så långt efter brottet skett. Jag gissar att det finns kommunikation mellan MÄ och Göran där han ber om ursäkt eller något liknande för det som hände efter hon snyftar lite om att hon var däckad eller något liknande. Skulle aldrig leda till åtal eller häktas om det bara var hennes ord om händelsen.

Precis min tanke. Han är häktad på högre graden. Sannolika skäl. Det här är förmodligen mer än ”ord mot ord”, t ex att det finns sån här kommunikation. Åklagaren uttryckte det som att det fanns gedigen bevisning.
”– Jag anser att det finns stödbevisning annars så skulle rätten inte ha funnit sannolika skäl, säger åklagare Annika Bokefors.
Beslag som har tagits har analyserats.
– Vi har målsägande utsaga och så har vi hållit flera vittnesförhör. Vi har även gått igenom en del beslag”
Citera
Medlem
Mr.Badgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du har inte nämnt en enda kvinnlig jurist som fått sin karriär förstörd pga att hon har anklagat en man för våldtäkt. Om du känner till en enda får du väl ange vem det är.

Kändisskapet som denna kvinna får kan mycket väl gynna hennes karriär.

På vilket sätt skulle det gynna hennes juridiska karriär?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Du har missat att i Sverige är domstolarna självständiga.

Regeringen har dock möjlighet att bevilja nåd vid en fällande dom.
Citera
2021-03-11, 19:58
Medlem
Tror definitivt att det är ziggiskan. Lambertz och ziggiskans artikel: "Det är en mänsklig rättighet att tigga."

Artikeln kan ju t ex ha varit skriven gemensamt under julhelgen, inte ovanligt att det dröjer veckor eller månader innan artiklar tas in i MSM.
Citera
2021-03-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
Precis min tanke. Han är häktad på högre graden. Sannolika skäl. Det här är förmodligen mer än ”ord mot ord”, t ex att det finns sån här kommunikation. Åklagaren uttryckte det som att det fanns gedigen bevisning.
”– Jag anser att det finns stödbevisning annars så skulle rätten inte ha funnit sannolika skäl, säger åklagare Annika Bokefors.
Beslag som har tagits har analyserats.
– Vi har målsägande utsaga och så har vi hållit flera vittnesförhör. Vi har även gått igenom en del beslag”

Stödbevisning är då en term som används för sådant som ger stöd till en muntlig utsago men inte utgör teknisk bevisning. Det kan exempelvis handla om att BO smsat en vän och berättat om övergreppet efter att det skett eller liknande.
Citera
2021-03-11, 19:59
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmastaren1
Hahaha, så jävla sant. Vem fan knullar med någon som Lambertz frivilligt? Finns inte, givetvis våldtäkt, grov dessutom eftersom hon var full o avdäckad.

Du förstår inte hur kvinnor fungerar.
Citera
2021-03-11, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Exakt. Vad har hon att vinna på att anklaga sin mentor som ju är den som kan öppna dörrar åt henne?

Ja exakt - det är ju en vinstlott för en ung jurist att få en fd HD-domare till mentor - att falskt anklaga honom verkar ju som det absolut minst troliga scenariot.

Men det är bara incelsgänget här på FB som går på autorepeat som tror det - För dem existerar inga våldtäkter utförda av vita män - det är alltid luder som ångrat ett dåligt ligg/snedsteg/ osv
Citera
2021-03-11, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja Katharine McPhee t.ex gifte sig ju med en 70-årig gubbe. Så det händer. Nu har det alltså varit "julfest" och druckits en hel del, sedan har hon vaknat från dimman med han över sig. Han hävdar att det var ömsesidigt, hon var med på sexet. Klassiskt dilemma således.

Känns som att det ofta är där som anmälningar för våldtäkt hamnar. Fylla, följt av ord mot ord. Inte fan ska man ge sig på personer som sover (om man inte fått tillstånd innan) men jag blir alltid skeptisk i sådana här fall.
Citera
2021-03-11, 20:02
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du förstår inte hur kvinnor fungerar.
Som kvinna kan jag intyga att det är ovanligt att 30-åriga kvinnor attraheras sexuellt av 70-åriga pensionärer.
Citera
2021-03-11, 20:03
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Stödbevisning är då en term som används för sådant som ger stöd till en muntlig utsago men inte utgör teknisk bevisning. Det kan exempelvis handla om att BO smsat en vän och berättat om övergreppet efter att det skett eller liknande.

Ok. Så inte teknisk bevisning men t ex digital kommunikation? Och när det står att ”beslag har gjorts”. Vad innebär det tror du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Regeringen har dock möjlighet att bevilja nåd vid en fällande dom.

Precis. Där e vi inte på långa dar. Och jag tror nog regeringen aldrig ens skulle komma på tanken att så göra om han fälls.
Citera
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Hon var väl bjuden på mat av s.k. Bonuspappan, inget konstigt med det, sen fyllde Bonuspappan sin Bonusdotter med alkohol, vilken då tuppade av i soffan, han tar då av henne kläderna och börjar att idka sexlek med henne, hon vaknar av att Bonupappan bestiger henne, dvs våldtar henne (även Bonusincest).

Inget konstigt? Det är väl extremt konstigt om det förhåller sig på det sättet. Men visst kan det vara sant, det återstår att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in