2021-03-11, 17:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
En del hakar upp sig så mycket på ålder! Vet flertalet fall där 30-åriga kvinnor har haft givande sexuella relationer med äldre män 65-70. Även åt andra hållet. Att fastslå att det är en våldtäkt pga ålderskillnad är ju absurt då båda är vuxna. Däremot kan det ju spekuleras i om kvinnan blivit drogad och utnyttjad eller om hon hittar på

Ja Katharine McPhee t.ex gifte sig ju med en 70-årig gubbe. Så det händer. Nu har det alltså varit "julfest" och druckits en hel del, sedan har hon vaknat från dimman med han över sig. Han hävdar att det var ömsesidigt, hon var med på sexet. Klassiskt dilemma således.
Citera
2021-03-11, 17:06
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Sedan några år tillbaka, av politiska skäl och helt i strid med alla föreställningar om rättssäkerhet och bortom all sans och balans. Numera kan det till och med vara straffbart att sprida vidare vem målsäganden är också. Råttorna dansar på bordet i svenskt rättsväsende numera. Opportunister utan varje form av moral styr och har i praktiken upphävt den offentliga rättegången som är en förutsättning för rättvisa.

Tyvärr finns ju samma mentalitet och praxis här – åtminstone sist jag kollade.
Citera
2021-03-11, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Om det handlat om verklig ömsesidig attraktion bli historien ännu märkligare. Varför ha sex med henne när hon är utslagen om båda är intresserade? Sa hon nej efter hans närmande?

Det troliga är väl att Lambertz valde att i berusat tillstånd inte lägga band på sig och sina sexuella impulser inför åsynen av henne utslagen av alkohol.

Ömsesidig attraktion? Hon har ju anmält gubben för våldtäkt. Det är knappast fråga om någon "attraktion" till den 40 år äldre gubben från hennes sida (som hon dessutom sett som en fadersfigur).
Jag skulle gissa att han har drogat henne och i vilket fall har hon blivit redlöst berusad hemma hos honom och han tog tillfället i akt, snuskpappa Göran.
Citera
2021-03-11, 17:08
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Målsägare i sexualmål brukar få sekretess.

Yup, och det är förstås självklart för alla – även här. Finns NOLL logik i detta.
Citera
2021-03-11, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Ööö?? Varför skulle man inte kunna anmäla åt någon annan? Sker hela tiden. Även i detta fall

Nej, då skulle jag till exempel kunna ringa och anmäla Ebba Busch för förtal av Esbjörns dömda pedofilsläkting. Det kan jag inte. För jag har inte med saken att göra. Lika lite som den vuxna kvinnans väninna har med den eventuella våldtäktssaken att göra.

Skillnad så klart att ringa om pågående brott eller brott mot personer som inte själva kan anmäla.
Citera
Medlem
over9ks avatar
lol vad är det för liten hora som tror att hon kan knulla sig upp till toppen utan att knulla?
Citera
Medlem
Kersers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Det låter ju helt normalt i mina öron, fast man ska kanske inte penetrera en sovande kvinna, om det är det det handlar om...

Helt normalt..? Att fortsätta våldta någon trots att de säger stop?

Låt mig gissa, du är MENA?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Ömsesidig attraktion? Hon har ju anmält gubben för våldtäkt. Det är knappast fråga om någon "attraktion" till den 40 år äldre gubben från hennes sida (som hon dessutom sett som en fadersfigur).
Jag skulle gissa att han har drogat henne och i vilket fall har hon blivit redlöst berusad hemma hos honom och han tog tillfället i akt, snuskpappa Göran.
Det var hennes väninna som anmälde. Inte hon. Du får bli mer noga när du uttrycker dig.
Citera
2021-03-11, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamaZotero
Bra för karriären för kvinnan att fälla en högre uppsatt jurist än henne som också var jurist.

Nu kommer många kvinnor vilja anställa henne, plus många män bli rädda för henne, samt 100 000 kr i skadestånd som plåster på såren för vad jag antar är en bidragstagande student

Många skäl att ljuga för kvinnan

Glöm heller inte bort försäkringsersättningen som hon får oavsett om GL fälls eller inte. Om hon har en hemförsäkring, men det har ju de flesta.
Citera
2021-03-11, 17:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF

Jo det är ju litet förvånande det här med julfest och dricka en massa. Helt givet eftersom han erkänner sexakten så var det hans plan från första början, medan hon alltså trodde det var inget sexuellt alls trots julfest med allt vad det innebär. Får se vad Cissi säger om det där. Verkar mycket gå efter hennes erfarenhet. Hon ville bara dricka med en man och vaknade sedan med honom över sig.
Citera
2021-03-11, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Nu har det varit så många turer om datum att jag avvaktar tills reella fakta dyker upp i skriftlig form. Först var det två månader, sedan var det mellan jul och slutet av januari, sedan mellan juldagen och den 4 januari, och nu mellan jul och början av januari som anmälan gjordes.

Har den vuxna kvinna som söp sig full hemma hos GL några skador att visa upp? Blåmärken? Skadat underliv/anal? Spermier? Har hon kanske sparat graverande saker i frysen, som kvinnor gjort i flera andra kända fall?

Eller är det bara - återigen - ord mot ord? Och även om det skulle finnas spermier i hennes vuxna fitta, så vet ju ingen utomstående hur de kom dit.

Det svenska rättsväsendet bygger på att man är oskyldig tills motsatsen bevisats - men i ett sådant här fall - vuxen kvinna, frivilligt berusad, anmäler VÄLDIGT sent, inga skador, ingen övrig fysisk bevisning - så är det ju helt orimligt att mannen skulle kunna dömas för detta.

Häktningsframställan anger 24-25 december.
Citera
2021-03-11, 17:12
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Risken att han skall förstöra bevis och/eller på annat sätt förstöra utredningen.

Fanskapet har ju sabbat ganska så mycket han kommit i kontakt med, så det låter som en högst rimlig farhåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in