2021-03-11, 18:57
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har redan gjort. Frågade om dina men det verkar ju icke förvånade inte komma några.

Du har inte nämnt en enda kvinnlig jurist som fått sin karriär förstörd pga att hon har anklagat en man för våldtäkt. Om du känner till en enda får du väl ange vem det är.

Kändisskapet som denna kvinna får kan mycket väl gynna hennes karriär.
Citera
2021-03-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du har inte nämnt en enda kvinnlig jurist som fått sin karriär förstörd pga att hon har anklagat en man för våldtäkt. Om du känner till en enda får du väl ange vem det är.

Kändisskapet som denna kvinna får kan mycket väl gynna hennes karriär.

De som anmält blir aldrig jurister, karriären är körd redan då
Citera
2021-03-11, 18:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Håll truten om du inte har något att komma med. Gav tom exempel (KÄLLOR) men du tramsar fortsatt. Svara mig inte igen med ditt käbbel.
Men varför nämner du en amerikansk skådespelerska? Vad är relevansen?
Citera
2021-03-11, 18:59
Avstängd
Merwinnas avatar
Det här KAN väl inte vara sant? Jag misstänker starkt att det är någon av GL:s många fiender sedan förr, som har hyrt in den här kvinnan att ställa sig in hos honom, och få komma hem till honom. Så att hon kunde ljuga ihop historien på ett trovärdigt sätt. Jag ser det som uteslutet, att en så erfaren jurist skulle ta en sådan risk. Han är ju ingen ungtupp heller - i ungdomen kan det "bara hända" saker på fyllan och villan, men inte när man är 70+...
Citera
2021-03-11, 19:00
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Kunde inte hända en trevligare kille. Lambertz har ju alltid gett ett så balanserat intryck, haha.
Såg själv upp mot han en gång i tiden men tappade helt förtroendet när han gick ut i media att han stödjer Tomas Quick-haveristerna. Föga förvånande att han nu även visat sig förfallen på andra håll.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
De som anmält blir aldrig jurister, karriären är körd redan då

Har inte du heller något exempel på det?
Citera
Medlem
Ynglingasagas avatar
Båda uppgifterna kan omöjligen vara korrekta.

Från SVT:
Citat:
De ska endast ha träffats några enstaka gånger innan mannen bjöd hem kvinnan under julhelgen. Enligt målsägandebiträdet uppger kvinnan att hon blev berusad och ”däckade”.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/hog-jurist-begars-haktad-for-misstankt-valdtakt

Från DN:
Citat:
– Eftersom hon inte hade några andra planer så tackade hon ja. De hade aldrig träffats tidigare utan bara haft kontakt via telefonen, säger Clea Sangborn.
https://www.dn.se/sverige/toppjurist-begard-haktad-for-valdtakt/
Citera
2021-03-11, 19:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Även om jag starkt ogillar den korrupta sossepolitruken Lambertz, så vete fan om jag tror på dessa anklagelser.

Han är nog mest korkad, vilket är uppenbart om han har sex med en metoo-hysterika, oavsett hur det gick till.
Konsekvensanalysen går ut när JK får stånd.
Citera
Medlem
Ni fyra som håller på och bråkar i tråden - gå över till direktmeddelanden eller ta det utomhus istället! Det blir bara fjantigt.

När det gäller ålder: En kvinna över trettio år är inte att anse som ”ung”. Med ung menar man väl upp til Max 25.

En kvinna som är över de trettio och som studerar är ännu mindre en ”ung student”. Det är helt missvisande - även sett i ljuset av GLs ålder.

Med ”ung student” får anses avse den lägre delen av åldersskalan en universitetsstudent normalt befinner sig i, dvs 19-22 år maximalt (de flesta 80% börjar studera samma år de tar studenten eller året efter).

Att det skrivs ”ung student” i tidningarna är för att föra tankarna till någon yngre så att det blir mer häpnadsväckande och fler klick och reklamintäkter. Det behöver inte vara för att tidningarna vill GL illa, utan snarare det förra.

Men för att göra en lång historia kort: det är alltså INTE en ung student det rör sig om utan en fullvuxen kvinna med egen hjärna, handlingskraft - myndig att ta egna beslut inklusive att anmäla detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det skulle förvåna mig om detta är första gången för Lambertz. Troligtvis har liknande saker skett tidigare, med tanke på att han hunnit bli 70 år gammal. En möjlighet är förstås att hans omdöme är grumlat av begynnande demens, men det är inte troligt.

Det är förmodligen inte en slump att det varit så oerhört svårt att få igenom en förändring av synen på sexualbrott inom domstolsväsendet trots flera lagändringar. Förändring kom först genom samtyckeslagen. Är det en slump att detta sammanfaller i tiden med att jurister som Lambertz pensioneras?

Ja, det är en ren slump. Jurister stiftar inte lagar.
Det utredning som låg till grunden för den nuvarande sexualbrottslagstiftningen var ganska dålig. Hade #metoo inte kommit hade proppen legat kvar på departementet i väntan på en ny utredning, Lagrådet avstryrkte lagen. Den forcerades igenom av politruckerna för att vinna politiska poäng. Det är en bedrövlig lagstiftningsprodukt. Dels för att praxis redan förutsatte frivillighet men också för att man införde straffbarhet för oaktsamhet (vilket normalt sett brott kräver) Om du läser proppen så kan den inte definiera hur samtycke skall komma till uttryck, den radar upp ett antal fall och lägger sedan till "eller på annat sätt". Det är inte minst problematiskt ur ett legalitetsperspektiv.
Citera
2021-03-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Har inte du heller något exempel på det?
Jodå, men då outar jag folk.
Citera
2021-03-11, 19:02
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Jag tycker det är bra att de inte publicerar namn i det här läget. Han är misstänkt. Inte dömd. Han kan vara oskyldig. Han är inte yrkesverksam. Det skulle vara en enorm publicitetsskada att hänga ut honom. Och inte bara han själv drabbas utan hans barn. Sedan undrar jag inte om de också är lite extra försiktiga. Han är fd JK. Det ämbetet är det enda som kan driva förtalsärenden mot tidingar. Det vore inte otänkbart att JK, skulle göra det gm kopplingen till Lambertz.

"Publicitetsskada", din djävla fåne. Även om han är oskyldig, ändrar det ju inte det faktum att han nu är föremål för en förundersökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in