2021-03-12, 14:36
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Vad jag har förstått var GL mycket välfungerande, knivskarp och kompetent fram till Quick.

Nja. Han tog ställning för Veija Borg medan han var JK, blev personlig vän med honom, pläderade för hans oskuld, och hjälpte honom till och med att hålla sig undan om jag inte minns fel (de pratade med varandra när VB hade rymt, så "hjälpte inte polisen" kanske är mer rätt).

Däremot var han ju alltid ovanligt medial.
Citera
2021-03-12, 14:36
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Han har sannolikt goda förbindelser med den Socialdemokratiska nomenklaturan. Det brukar räcka långt i sammanhanget.

Hans goda förbindelser med nomenklaturans tidigare hovadvokat Borgström är ett tecken på detta.

jag är inte så säker på att det är så enkelt i hans fall. och jag skulle nog påstå att hans polare (sex-polare?) borgström spelade i en lägre division rent intellektuellt.
Citera
2021-03-12, 14:37
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Var är förstasidorna? Varför uppmärksammas detta inte? Är det fake news?
Beror nog på att han är sosse. 2 sossar har mördat sista tiden men det är lika tyst om det. Så fungerar det i Rövens Sverige.
Citera
2021-03-12, 14:41
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Vad jag har förstått var GL mycket välfungerande, knivskarp och kompetent fram till Quick. Sen brakade det. Både GL och van der Kwast fick bita i gräset så det skrek om det när Quick friades för alla mord...

Detta klarade inte narci-gubbarna, att se objektivt på sörjan.

Kwast körde huvudet i sanden, tystnade. GL skrev en rättshaveristisk bok om att han ändå hade rätt.

(Undra varför GW får fnatt när GL kommer på tal...)

GL verkade urspårad redan när han lade sig i Veija Borg-fallet. Varken i det fallet eller i fallet med Bergwall/Quick så verkar GL själv ha gått igenom utredningarna för att försöka komma så nära sanningen som möjligt. Istället pratade han med folk från den ena sidan i vardera fall och bara litade på vad de sade.
Citera
2021-03-12, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
jag är inte så säker på att det är så enkelt i hans fall. och jag skulle nog påstå att hans polare (sex-polare?) borgström spelade i en lägre division rent intellektuellt.

Även Borgström var svår på fruntimmer. En riktig häradsbetäckare med partibok.
Citera
2021-03-12, 14:42
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Var Lambertz inblandad i Kevin grejen också? Eller minns jag fel
Nej. Men han avslog rensningsansökan i Johan Asplunds fallet.
Citera
2021-03-12, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Nja. Han tog ställning för Veija Borg medan han var JK, blev personlig vän med honom, pläderade för hans oskuld, och hjälpte honom till och med att hålla sig undan om jag inte minns fel (de pratade med varandra när VB hade rymt, så "hjälpte inte polisen" kanske är mer rätt).

Däremot var han ju alltid ovanligt medial.

Ovanligt medial? Bonniers släppte fram honom och gav honom plats i sina medier.
Citera
2021-03-12, 14:45
Medlem
Bananas avatar
Så....vad säger GW på söndag i Nyhetsmorgon om detta då? Om han nu kan hålla sig tills dess då och det inte kommer en krönika om saken

Jag gissar på att han i starka ordalag antyder vem det är, "karln måste ha tappat det totalt nu även om han redan gjort det innan - om det här nu stämmer dvs, han är trots allt inte dömd ännu - det ska man ha klart för sig" osv.
Citera
2021-03-12, 14:53
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ovanligt medial? Bonniers släppte fram honom och gav honom plats i sina medier.

Ja, jo, om en hög jurist vill sitta och lägga ut texten om diverse rättsfall i media, så nog fasen tar man och ger vederbörande plats. Felet är inte att han ges plats, felet är att han som tjänsteman ska ge fan i att vara partisk och aktiv i enskilda fall. Han borde fått en tillsägelse eller sparken.

Just i detta fall vill jag nog inte skylla på Bonniers alltför mycket, men jag är förstås öppen för ganska många andra Bonniersförsyndelser.
Citera
2021-03-12, 14:53
Medlem
Läser i media att Lambertz fortsatt innehar ”position i tung rättslig institution”. Väldigt svårt att hitta något sådant engagemang via google. Menar SVT att hans engagemang för UU via alumniförening är positionen i fråga eller rör det sig om något där även en ickejournalist hade kunnat beskriva positionen som ovan citerat? Någon aning?
Senast redigerad av ConnyfranA 2021-03-12 kl. 14:55. Anledning: Fel tempus
Citera
2021-03-12, 14:58
Medlem
NirvanAs avatar
Målsägaren brukar inte fira jul... kan BO vara muslim/jude tro?
Citera
2021-03-12, 14:58
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Läser i media att Lambertz fortsatt innehar ”position i tung rättslig institution”. Väldigt svårt att hitta något sådant engagemang via google. Menar SVT att hans engagemang för UU via alumniförening är positionen i fråga eller rör det sig om något där även en ickejournalist hade kunnat beskriva positionen som ovan citerat? Någon aning?

Ledamot i lagrådet är tungt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in