Citat:
Ursprungligen postat av
löl
En bekant till mig har en tumör i skallen.
Tar medic för att hålla den på plats. Kommer vara så resten av livet.
Hen har haft alla möjliga problem med sin kropp under åren.
Troligtvis pga tumören och medicinen.
Är stor och tung då hen inte rör på sig.
Men skyller vikten på sina sjukdomar.
Hemma finns det också chips och godis samt annat onyttigt.
Samt maten består inte allt för sällan av dålig mat.
Det är lätt att skylla på annat än att själv ta tag i problemen.
Har även en i min familj som skyllt på allt och andra för sina misslyckanden. Nu är hen i händerna på vårdare.
Trist att tjejen tråden handlar om lämnade jorden
Ööööh… fast Sara, som tråden handlar om, tränade hårt och tungt. Jag har inte följt henne, så har inte jättekoll på vilka vikter hon hade, men att hon var chefredaktör för en träningstidning och drev ett konto med fokus på styrketräning för kvinnor, talar väl för att hon faktiskt visst var väldigt aktiv?
Under uppväxten gick hon tydligen på danslinje och dansade aktivt tre olika danser, bland annat balett, och var enligt uppgift väldigt smal tills hon fick tumör i hypofysen och sen dess tvingats att varje dag äta 20 olika mediciner.
Trots att vikten började öka stadigt och hon först var förtvivlad av det fortsatte hon att röra på sig men började fokusera på styrka i stället för kondition.
Alltså, det finns ju verkligen många överviktiga (typ de flesta) som är det av på grund av för mycket och felaktig mat och brist på rörelse, men Sara verkar onekligen höra till de undantag där det helt och hållet beror på medicinering och totalsabbade hormonnivåer i kroppen.
Edit: efter epilepsianfallet då hon inte vågade träna ordentligt utan skulle ta det lite lugnt arbetade hon med en 50 kilos boll, det tyder väl verkligen på att hon lyfte seriöst och tungt i vanliga fall.