2021-03-08, 21:16
Medlem
Heilons avatar
Vad vet vi om denna "fitness" PT:n som "driver ett av Sveriges största träningskonton"?

Nyligen blev hon lanserad som profil till aftonbladets magasin "Wellness". Första gången jag fick reda på vem hon är. Från vad jag ser så har hon varit chefredaktör för diverse "hälsotidningar" samtidigt som hon är en licensierad PT på gymmet "Rosa skrot" på (inte så skräll) Södermalm. Ett "endast tjejer" gym.

Så vad vet vi om henne? Är hon ett bra ansikte ut för fitness?

https://www.wellness.se/om-wellness/...r-wellness-har

Hennes Instagram
Senast redigerad av Heilon 2021-03-08 kl. 21:20.
Citera
2021-03-08, 21:25
Medlem
franges avatar
Eh. Är det den där feta regnbågshårfärgade grisen med grisring i trynet, på sajten du länkar till?
"Fitness" är väl det sista man tänker på när man ser det härket
Citera
2021-03-08, 21:26
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Märkligt att hon kan räknas som "fitness/atlet".

En atletiskt byggd person som jag tänker (och de flesta antar jag) är i allmänt bra form. Låg fettprocentz klarar av att springa någon mil, göra ett gäng chins med sin kroppsvikt och vara allmänt trimmad i kroppen.
Klara av div. millitär-träningar osv.

Hur fan är hon fitness? Antar att tyvärr är tråden till för att "kasta skit" hon är säkert skithärlig person o allt men fitness, mjaa..

Hon är troligtvis i sämre form än vad jag är och jag är inte i trim direkt.
Ibland är saker svart på vitt.
Senast redigerad av VissenBuske1987 2021-03-08 kl. 21:31.
Citera
2021-03-08, 21:32
Medlem
TheJackets avatar
Feminism = mental sjukdom och Sara är ett bra bevis för det.
Citera
2021-03-08, 21:33
Medlem
vemsfels avatar
Ser ut som Ebba i ”Ebba och Didrik”, eller??
Citera
2021-03-08, 21:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Extremt roligt:
Fitnessfeministen är bloggen där du får läsa om allt från tunga lyft och roliga kettlebellpass till feminism och kroppspositivism - målet är att sprida träningsglädje och självkärlek (och att krossa patriarkatet såklart)
https://fitnessfeministen.sporthalsa...g-information/
Citera
2021-03-08, 21:42
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Nu är väl övervikt inte alltid en motsägelse till att vara vältränad.

Sumobrottare är väl ett riktigt bra exempel som inte heller verkar lida av dom negativa bieffekter fetma ger. Åtminstone inte förrän den dagen de lägger av med träningen. Så allt hänger väl på hur man (eller hon då) tränar.

Fitnesstrenden har ju funnits länge och man undrar ju när vågskålen slår över och övervikt blir status igen. Det har ju tidigare varit hög status att vara tjock och det är en lågoddsare att vi hamnar där igen i sinom tid.
Citera
2021-03-08, 21:57
Medlem
Vad i helvete?
Citera
2021-03-08, 22:02
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag tror jag har sett henne i nåt sammanhang, hon verkar faktiskt vara stark som en hel karl.

Om det nu är hon jag tänker på är kanske just prefixet 'fitness' lite missvisande, 'kraft' hade varit mer passande.

Det är lättare att bygga råstyrka om man bulkar och ligger på kaloriöverskott...
Citera
2021-03-08, 23:17
Medlem
auruns avatar
Jag skulle inte anlitat henne som PT i alla fall...
Citera
2021-03-08, 23:20
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Ger hon kostråd?
Citera
2021-03-09, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Märkligt att hon kan räknas som "fitness/atlet".

En atletiskt byggd person som jag tänker (och de flesta antar jag) är i allmänt bra form. Låg fettprocentz klarar av att springa någon mil, göra ett gäng chins med sin kroppsvikt och vara allmänt trimmad i kroppen.
Klara av div. millitär-träningar osv.

Hur fan är hon fitness? Antar att tyvärr är tråden till för att "kasta skit" hon är säkert skithärlig person o allt men fitness, mjaa..

Hon är troligtvis i sämre form än vad jag är och jag är inte i trim direkt.
Ibland är saker svart på vitt.
Just nu är hon off season för att bygga massa, när deffen är klar till sommaren kommer hon se ut som vilken fitness tjej som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in