2024-04-11, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnjozefsson
My bad!
Men hon förespråkade dålig kost och intog stora mängder skräpmat har jag hört.

Men snälla nån, man dör inte av skräpmat i hennes ålder. Skulle ju krävas mer nivåer av My 600-pound life för att det skulle va dödsorsaken, inte mediciner och regelbundet med träning. Och oavsett så är det supertragiskt att en så ung person dör.

Vila i frid Sara
Citera
2024-04-11, 23:33
Medlem
Citat:
My bad!

Nej, det gjorde hon inte.

Pinsamt många som inte haft koll på hennes sjukdomshistorik trots att de kollat in henne och kallat henne lat och fet. Ja, okunskap skapar visserligen idioter men det är ju bara pinsamt när folk spyr ur sig hat, fettfobi och okunskap sådär.

Jag tror nog mer tyvärr på självmord för att hon inte orkade den extrema tröttheten och att inte kunna träna som vanligt. Säkert fanns en rädsla och depression kvar av att ha varit nära döden, kanske svåra biverkningar från alla mediciner.
Det är tufft att bli allvarligt sjuk i ung ålder och få livet förändrat både med sjukdom och mediciner. Men risken för plötslig död eller allvarligt anfall fanns ju också där.

Hon var iallafall snäll och omtänksam. Det är det som spelar roll, inte hur man ser ut.
Citera
2024-04-12, 00:12
Medlem
farlings avatar
Citat:
Låt mig skratta... HAHAHAHAHAAAAA!

Ja, att hon skulle dö i förtid var ju rätt förväntat.. "Man behöver inte vara smal för att vara vältränad"... Näe, men att ha svår fetma och träna är ingen bra kombo heller.
Epilepsi, jo tjena!

Fy fan vilken vidrig kommentar.
Tjejen har precis dött, antagligen i sviterna av svår sjukdom - och du hånar henne.

Smuts.
Citera
2024-04-12, 00:23
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Läste något om sjukdom som gjorde henne överviktig.
Kan man verkligen bli överviktig utan att äta?
Jag menar att undviker man intag så nog fan så lär man tappa kilon..

Ja om man undviker föda så tappar man nog ett par kilon, men man dör ju också efter ett tag, så vet inte om det är särskilt smart alternativ till viktnedgång.

Hennes hypofys skadades av en tidigare hjärntumör så hon var tvungen att behandlas med hormoner som tillskott. När hon inte längre har en intern återkoppling på hormonnivå och produktion så leder hormonbehandlingen ofta till att man får väldigt höga koncentrationer. Dessa höga koncentrationer av hormon reglerar fettinlagring på så vis att detta prioriteras. Alltså vid intag av föda --> först inlagring som fett --> sen upptag av näringsämnen.

Så tyvärr, i hennes fall var det helt enkelt att lägga på sig några kilon av fett eller lida näringsbrist.
Citera
2024-04-12, 00:25
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:

Ja, att hon skulle dö i förtid var ju rätt förväntat.. "Man behöver inte vara smal för att vara vältränad"... Näe, men att ha svår fetma och träna är ingen bra kombo heller.
Epilepsi, jo tjena!

Men din sorgliga lilla tönt. Gå tillbaka till ditt trista liv istället för att spy galla på ett anonymt diskussionsforum.
Citera
2024-04-12, 09:47
Medlem
Citat:
My bad!

Det gjorde hon inte. Mediciner har biverkningar din idiot.
Citera
2024-04-12, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Läste något om sjukdom som gjorde henne överviktig.
Kan man verkligen bli överviktig utan att äta?
Jag menar att undviker man intag så nog fan så lär man tappa kilon..

Nej, det går inte att bli överviktig utan att äta.
Citera
2024-04-12, 10:25
Medlem
Positivt att hon dog iaf. Slipper lura unga tjejer att det är hälsosamt att vara fet.
Citera
2024-04-12, 10:30
Medlem
Citat:

Epilepsi, jo tjena!
Du måste ha haft syrebrist när du föddes.
Citera
2024-04-12, 11:20
Medlem
Första gången hör talas om henne.
Mycket mycket tråkigt att hon avlidit. Man kan sörja människan och avsky feminismen.
Ser glad ut på bilderna. Hjärtligt leende. Säkert en trevlig ung kvinna. Stackars mor och far som förlorat en dotter. Mycket sorgligt.

Det finns en del människor som är stora och verkligen kämpar med det. Alla har inte samma förbränning.
Hon gjorde sitt bästa. Återigen, mycket sorgligt. Menar det verkligen.

I artikeln står det att hon fick en hjärntumör och epilepsi.
Mycket tråkigt. Beklagar sorgen.
Senast redigerad av SimpCuck2000 2024-04-12 kl. 11:38.
Citera
2024-04-12, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flensifittan
Nej, det går inte att bli överviktig utan att äta.

Det är inte sant.
Olika människor har olika förbränning, det vet man.
Det finns både sjukdomar och mediciner som skapar övervikt.
Dessa människor har det mycket svårare än oss som har normal ämnesomsättning.
Citera
2024-04-12, 14:20
Citat:
Ursprungligen postat av Flensifittan
Positivt att hon dog iaf. Slipper lura unga tjejer att det är hälsosamt att vara fet.

Ja så nu kan tonårstjejerna återgå till anorexi och bulimi som vi vet är rena hälsokurerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in