Citat:
Ursprungligen postat av
1psykfall
Det är väl ändå ett onaturligt fenomen att lämna sin fysiska kropp?
Citat:
Ursprungligen postat av
SolidSteel
Ja, onaturligt och omöjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
1psykfall
Jag var också skeptisk till den dagen jag upplevde detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
SolidSteel
Om du låter bli att krossa piller i en timma för att sedan vräka i dig så ska du se att det aldrig händer igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
1psykfall
jag vill att det ska hända igen, men jag kommer inte att vräka i mig piller för den sakens skull. För det ska gå att lämna den fysiska kroppen utan att ta massa piller eller droger. Läs lite om astral projection.
Där är det snarare så att kroppen måste vara "ren" från kemikalier för att man ska kunna lämna sin fysiska kropp och besöka andra dimensioner.
SolidSteel har helt rätt!
Hur fan kan du ens tro att det du tycker dig uppleva med en totalt drogmättad hjärna som inte kan fungera som den ska just p g a droger och skit, ska kunna presentera verkligheten för dig…?
Det räcker ju för fan med en vanlig fylla för att folk ska börja se i syne och babbla om nåt helt annat än vad som där och då faktiskt sker runt dem, eller har du aldrig sett på t ex polisdokumentärer på TV där de haffar folk som på fyllan ylar och skränar om allt möjligt annat men hävdar att det inte var de som körde bilen fast polisen filmade allt och plockade idioten från förarsätet. Ja det räcker t o m att bara vara lite yrvaken så kan vår hjärna spela oss märkligs spratt, som inte alls är verkligheten. Så hur fan tror du det blir med hjärnan när du proppar dig med mediciner droger och skit? Den får spel förstås och som du själv skrev, hallucinerar, alltså spelar upp rena fantasierna för dig….
Sen är det nog du själv som ska läsa på mer om astral projektion, och då på seriösa vetenskapssidor och inte flumsidor där troende (redan max bias….) svamlar.
T ex så lade USA ner en hel del resurser på att forska i detta för många år sedan, men lade ner hela klabbet för de fick aldrig fram några bevis på att det skulle funka, vilket ju är helt logiskt.
Alla seriösa vetenskapligt undersökningar eller kontrollerade tester visar entydigt att astral projektion, remote viewing etc inte funkar så som de troende påstår.
Citat:
Astral projektion eller astralprojektion (även bland annat ut-ur-kroppenupplevelse eller, företrädesvis i troende kretsar, astral resa) är en kontroversiell tolkning av en upplevelse som går ut på att en så kallad astralkropp (eller en persons själ eller medvetande) skiljs från den fysiska kroppen. Detta sägs kunna inträffa eller uppnås i ett hypnagogt tillstånd eller genom drömmar, djup meditation eller droger. Astralkroppen kan sedan färdas till fjärran platser eller en parallell värld kallad för det astrala planet, en förmodat högre nivå av medvetande. Astral projektion är sammankopplat till både religiösa idéer om liv efter döden, nära-döden-upplevelser och New age-rörelsen.
Det finns inga vetenskapliga bevis på att man medvetet kan lämna kroppen och göra observationer.[1] Flera av de fall som rapporterats i media, exempelvis om patienter som kunnat berätta vad som hänt under operationer där de varit sövda, har visat sig vara falska eller svårverifierbara.[2] Därför räknas astral projektion som pseudovetenskap.[3][4]
Den moderna vetenskapen har studerat ämnet men har inte kunnat komma fram till några entydiga slutsatser. Det enda man har att tillgå är berättelser av personer som upplevt detta, och detta kvalificerar inte som bevis i vetenskaplig mening.
Källa:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Astral_projektion