2021-03-08, 16:09
Medlem
punk

.
Senast redigerad av 1psykfall 2021-03-08 kl. 16:13. Anledning: citerade mig själv
Citera
2021-03-08, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
varsegod! bra att du slapp permanenta men

kom på att jag en gång av en slump kom in i ett tillstånd där jag kom in i snabbt tidsläge
du vet, när tiden går fortare medan man dagdrömmer, men den här gången såg jag på en analog reseväckarklocka på datorbordet medans det hände och sekundvisaren på klockan började röra sej med väldigt hög hstighet, ca 10 -femton gånger snabbare än normalt, jag gissar 40 sekunder på 3 sekunder. det hände undgefär en minut - sen , av rädsla för att fastna i det läget joltade jag mej ur det,
tillbaka i normalt tidsläge
efter det är jag blockerad och kan inte göra om det
har ofta undrat hur det skulle ha sett ut om jag sett människor röra sej förbi synfältet i det tillståndet
det skulle ha sett ut som om dom rörde sej jättefort, men skulle de blivit suddiga eller skarpa och skulle det ha blivit en ryckig rörelse som film med bara 4 bilder sekunden?

håll nyfikenheten upp, det du var med om är inte osignificant och det kanske kan vara kul att söka upp andra som varit med om liknande saker , det finns klubbar för allting..

något liknande har jag aldrig hört talas om :O jadu undrar hur det hade sett ut om någon gick förbi dig. Men eftersom jag inte varit med om det själv, så blir jag lite skeptiskt, men efter att ha varit med om detta med att lämna den fysiska kroppen eller vad det nu var så är jag mer öppen för sånt här och ska se om jag kan hitta något om det du beskrev.

Ska fortsätta och försöka komma ut ur min kropp igen. Men hoppas att det inte är som en annan skrev att jag var på väg att dö men inte var redo..
Citera
2021-03-08, 22:49
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1psykfall
något liknande sa en äldre kompis till mig, att det egentligen var meningen att jag skulle dö.

På paranormalt folkslag kan stänga denna tråd såsom vi stänger av häxan.
Citera
2021-03-09, 00:24
Medlem
TemaSwegs avatar
Hjärnan är fantastisk när inte sinnena är i vägen.

Folk som har ”dött” och upplevt diverse bevis på liv efter döden har egentligen inte dött. Vad som hänt är att deras hjärta slutat slå, hjärnan kör på en stund därefter dock (några minuter, detta är dock mer än nog när tidsdilatation blandas in). Detta förklarar i princip alla historier om detta fenomen. Vid hjärndöd finns däremot ingen återvändo, även om hjärtat slår förblir du en grönsak.
Senast redigerad av TemaSweg 2021-03-09 kl. 00:27.
Citera
2021-03-09, 05:46
Medlem
Citat:
Det är väl ändå ett onaturligt fenomen att lämna sin fysiska kropp?

Citat:
Ursprungligen postat av SolidSteel
Ja, onaturligt och omöjligt.

Citat:
Jag var också skeptisk till den dagen jag upplevde detta.

Citat:
Ursprungligen postat av SolidSteel
Om du låter bli att krossa piller i en timma för att sedan vräka i dig så ska du se att det aldrig händer igen.

Citat:
jag vill att det ska hända igen, men jag kommer inte att vräka i mig piller för den sakens skull. För det ska gå att lämna den fysiska kroppen utan att ta massa piller eller droger. Läs lite om astral projection.

Där är det snarare så att kroppen måste vara "ren" från kemikalier för att man ska kunna lämna sin fysiska kropp och besöka andra dimensioner.

SolidSteel har helt rätt!

Hur fan kan du ens tro att det du tycker dig uppleva med en totalt drogmättad hjärna som inte kan fungera som den ska just p g a droger och skit, ska kunna presentera verkligheten för dig…?

Det räcker ju för fan med en vanlig fylla för att folk ska börja se i syne och babbla om nåt helt annat än vad som där och då faktiskt sker runt dem, eller har du aldrig sett på t ex polisdokumentärer på TV där de haffar folk som på fyllan ylar och skränar om allt möjligt annat men hävdar att det inte var de som körde bilen fast polisen filmade allt och plockade idioten från förarsätet. Ja det räcker t o m att bara vara lite yrvaken så kan vår hjärna spela oss märkligs spratt, som inte alls är verkligheten. Så hur fan tror du det blir med hjärnan när du proppar dig med mediciner droger och skit? Den får spel förstås och som du själv skrev, hallucinerar, alltså spelar upp rena fantasierna för dig….

Sen är det nog du själv som ska läsa på mer om astral projektion, och då på seriösa vetenskapssidor och inte flumsidor där troende (redan max bias….) svamlar.
T ex så lade USA ner en hel del resurser på att forska i detta för många år sedan, men lade ner hela klabbet för de fick aldrig fram några bevis på att det skulle funka, vilket ju är helt logiskt.

Alla seriösa vetenskapligt undersökningar eller kontrollerade tester visar entydigt att astral projektion, remote viewing etc inte funkar så som de troende påstår.

Citat:
Astral projektion eller astralprojektion (även bland annat ut-ur-kroppenupplevelse eller, företrädesvis i troende kretsar, astral resa) är en kontroversiell tolkning av en upplevelse som går ut på att en så kallad astralkropp (eller en persons själ eller medvetande) skiljs från den fysiska kroppen. Detta sägs kunna inträffa eller uppnås i ett hypnagogt tillstånd eller genom drömmar, djup meditation eller droger. Astralkroppen kan sedan färdas till fjärran platser eller en parallell värld kallad för det astrala planet, en förmodat högre nivå av medvetande. Astral projektion är sammankopplat till både religiösa idéer om liv efter döden, nära-döden-upplevelser och New age-rörelsen.

Det finns inga vetenskapliga bevis på att man medvetet kan lämna kroppen och göra observationer.[1] Flera av de fall som rapporterats i media, exempelvis om patienter som kunnat berätta vad som hänt under operationer där de varit sövda, har visat sig vara falska eller svårverifierbara.[2] Därför räknas astral projektion som pseudovetenskap.[3][4]

Den moderna vetenskapen har studerat ämnet men har inte kunnat komma fram till några entydiga slutsatser. Det enda man har att tillgå är berättelser av personer som upplevt detta, och detta kvalificerar inte som bevis i vetenskaplig mening.

Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Astral_projektion
Citera
2021-03-16, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
SolidSteel har helt rätt!

Hur fan kan du ens tro att det du tycker dig uppleva med en totalt drogmättad hjärna som inte kan fungera som den ska just p g a droger och skit, ska kunna presentera verkligheten för dig…?

Det räcker ju för fan med en vanlig fylla för att folk ska börja se i syne och babbla om nåt helt annat än vad som där och då faktiskt sker runt dem, eller har du aldrig sett på t ex polisdokumentärer på TV där de haffar folk som på fyllan ylar och skränar om allt möjligt annat men hävdar att det inte var de som körde bilen fast polisen filmade allt och plockade idioten från förarsätet. Ja det räcker t o m att bara vara lite yrvaken så kan vår hjärna spela oss märkligs spratt, som inte alls är verkligheten. Så hur fan tror du det blir med hjärnan när du proppar dig med mediciner droger och skit? Den får spel förstås och som du själv skrev, hallucinerar, alltså spelar upp rena fantasierna för dig….

Sen är det nog du själv som ska läsa på mer om astral projektion, och då på seriösa vetenskapssidor och inte flumsidor där troende (redan max bias….) svamlar.
T ex så lade USA ner en hel del resurser på att forska i detta för många år sedan, men lade ner hela klabbet för de fick aldrig fram några bevis på att det skulle funka, vilket ju är helt logiskt.

Alla seriösa vetenskapligt undersökningar eller kontrollerade tester visar entydigt att astral projektion, remote viewing etc inte funkar så som de troende påstår.

Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Astral_projektion

Hur jag kan tro det? För jag vet vad skillnaden på en tripp en psykos. Har haft många trippar och många vanföreställningar. Men det jag upplevde när jag lämnade kroppen var inget jag någonsin tidigare upplevt. Det var inte psykotiskt, det var inte en tripp, det var inte en hallucination.

Det var som om att energin jag hade i kroppen ville UT den pulserade och sedan var jag utanför min kropp. Det var inte heller en klardröm för det har jag också upplevt.

Visst borde jag läsa på mer om astral projektion då jag inte är särskilt insatt, vet folk som berättat om det inte mycket mer än så.

Att bli psykotisk på fyllan eller få delirium (vilket jag också haft) var inte heller samma sak. Och jag bör ha tolkningsföreträde när det kommer till om det var en tripp eller psykos. Att tillägga: Det var inte narkotiska preparat jag pillade i mig.

Mitt medvetande lämnade kroppen och när jag flög iväg var det för läskigt och sa NEJ då kom jag tillbaka till min kropp.
Citera
2021-03-16, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Astral projection sker bara i sömnen så det var er uteslutet.

Nära att dö låter mer sannolikt, ni var inte redo för det.

Alla mina meningsmotståndare är redo för döden.

Nej inte bara när du sover, men väldigt ovanligt och svårt att hamna rätt. Jag har lyckats några gånger i totalt avslappnat tillstånd när jag ligger vaken på rygg i sängen efter meditation. Men väldigt svårt att ligga i läget precis innan man ska somna utan att göra det men inte omöjligt.

Kommer ihåg varje gång det hänt så precis innan har jag tänkt att vilket fantastiskt avslappnande tillstånd jag hamnat i och strax där efter börjar det vibrera.

Ser många skriver om ett pirr i kroppen, jag har upplevt det som min kropp börjar vibrera på något sätt och när jag känner det vet jag att det är nära. Vibrerar ganska kraftigt i hela kroppen.

Finns något forum där det finns massvis med info, inte varit där på ett tag ska se om jag hittar den. Riktigt bra sida där jag lärde mig massor.

Och lägg ingen tid på Doktorn.. Han är en förlorad själ.

Men händer liknande då och då när folk vänder på andra sidan när det inte är deras tid ännu.
Senast redigerad av Capteno 2021-03-16 kl. 11:34.
Citera
2021-03-16, 15:37
Medlem
Citat:
Hur jag kan tro det? För jag vet vad skillnaden på en tripp en psykos. Har haft många trippar och många vanföreställningar. Men det jag upplevde när jag lämnade kroppen var inget jag någonsin tidigare upplevt. Det var inte psykotiskt, det var inte en tripp, det var inte en hallucination.

Det var som om att energin jag hade i kroppen ville UT den pulserade och sedan var jag utanför min kropp. Det var inte heller en klardröm för det har jag också upplevt.

Visst borde jag läsa på mer om astral projektion då jag inte är särskilt insatt, vet folk som berättat om det inte mycket mer än så.

Att bli psykotisk på fyllan eller få delirium (vilket jag också haft) var inte heller samma sak. Och jag bör ha tolkningsföreträde när det kommer till om det var en tripp eller psykos. Att tillägga: Det var inte narkotiska preparat jag pillade i mig.

Mitt medvetande lämnade kroppen och när jag flög iväg var det för läskigt och sa NEJ då kom jag tillbaka till min kropp.

Dina anekdoter ger dig inget Nobelpris, om man säger så….
Citera
2021-03-16, 15:49
Medlem
Citat:
Dina anekdoter ger dig inget Nobelpris, om man säger så….

nej men om jag kan bevisa att medvetandet kan lämna kroppen så. nu är inte det min ambition utan jag är bara nyfiken.
Citera
2021-03-16, 15:58
Medlem
Citat:
nej men om jag kan bevisa att medvetandet kan lämna kroppen så. nu är inte det min ambition utan jag är bara nyfiken.

Ja du är absolut inte den förste som säger exakt det…. Intresset för att bevisa sina fantasifulla påståenden är extremt lågt för alla som på nåt sätt tror på paranormala saker, typ obefintlig.
Massor med fantasifulla anekdoter och påståenden är de däremot mycket intresserade av, typ svart bälte…
Citera
2021-03-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ja du är absolut inte den förste som säger exakt det…. Intresset för att bevisa sina fantasifulla påståenden är extremt lågt för alla som på nåt sätt tror på paranormala saker, typ obefintlig.
Massor med fantasifulla anekdoter och påståenden är de däremot mycket intresserade av, typ svart bälte…

det verkar ju finnas seriös forskning till exempel OBE, åtminstone forskare som intresserar sig för ämnet.

Skulle du heller se att det faller sig naturligt att man hänvisar till forskning när man berättar om sina upplevelser?

En snabb googling gav mig en del information som styrker att min berättelse faktiskt inte är unik.

vi kan börja med en källa som verkar falla dig i smaken:
https://en.wikipedia.org/wiki/Out-of-body_experience
Citera
2021-03-16, 18:08
Medlem
Citat:
det verkar ju finnas seriös forskning till exempel OBE, åtminstone forskare som intresserar sig för ämnet.

Skulle du heller se att det faller sig naturligt att man hänvisar till forskning när man berättar om sina upplevelser?

En snabb googling gav mig en del information som styrker att min berättelse faktiskt inte är unik.

vi kan börja med en källa som verkar falla dig i smaken:
https://en.wikipedia.org/wiki/Out-of-body_experience

Berättelser är inte detsamma som att allt som berättas är sant, eller att det som berättas verkligen berodde på annat än att hjärnan hallucinerar etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in