2021-03-08, 13:32
Moderator
Maviels avatar
Jag hade en liknande upplevelse i samband med min andra förlossning. Smärtan var så outhärdlig att jag lämnade kroppen och tittade på uppifrån ett hörn. Min man och barnmorskan upplevde det som att jag var helt borta men jag såg allt och kunde redogöra i detalj över det efteråt. En mycket märklig upplevelse som det tog mig lång tid att komma över. Jag kom ju in med ambulans och förlossningen gick mycket fort och det fanns inte tid för någon bedövning. Allt var över på en halvtimme typ.

Inte upplevt det innan och inte efter heller.
Citera
2021-03-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elmacolife
Jag tror dig för jag har också varit med om att vara utanför kroppen.
Människan kan mycket mer än vad vi tror och detta är inte onaturligt. Den dimensionen vi hamnar i när vi har en utan för kroppen upplevelse finns alltid där i våran värld. Vi har dock in tillgång till den fören vi hamnar i rätt tillstånd.
Jag vet känslan i kroppen när det sker, obeskrivligt men för mig pirrar det i kroppen och mest i magen.

ja, jag vet att det finns en grupp människor som upplevt detta. Det svåra är att prata med folk inte gjort det för dom tror antingen att man hittar på eller är galen enligt erfarenhet.

Har du varit utanför kroppen flera gånger eller har det bara hänt vid ett tillfälle?
Citera
2021-03-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1psykfall
ja, jag vet att det finns en grupp människor som upplevt detta. Det svåra är att prata med folk inte gjort det för dom tror antingen att man hittar på eller är galen enligt erfarenhet.

Har du varit utanför kroppen flera gånger eller har det bara hänt vid ett tillfälle?

Jag förstår vad du menar med att det inte går att prata med Svenssons om detta. Det finns många som har varit med om detta och jag har pratat med några av dem. Vi beskriver det exakt lika dant. Jag ska ge dig ett boktips! Boken heter
Själarnas resa : fallstudier om livet mellan liven
av Michael Newton.
Jag är ingen som brukar läsa i vanliga fall men denna boken kunde jag inte sluta läsa. I boken kommer du förstå mer om detta fenomenet att lämna kroppen.

Jag fick min första utanförkroppen upplevelse när jag var 14 år. Du beskriver det precis som i min upplevelse, man lämnar kroppen, har inte kontroll över hur man rör sig. Inte så konstigt att det inte går att kontrollera eftersom vi fortfarande vill röra oss så som vi gör när vi använder kroppen.
Du kan förflytta dig med hjälp av tanken, eftersom du inte är i en fysisk kropp kan du röra dig fritt vart du vill.

Jag har varit utanför kroppen flera gånger men det som är vanligast för mig är att jag hamnar i en sömnparalys. I sömnparalys så känns det på samma sätt i kroppen, pirret. Jag tror att sömnparalysen är det första stadiet för att sedan kunna lämna kroppen. Att den funkar som någon form av passage eller nyckel till en annan dimension.
Jag tycker att det många gånger känns otäckt men också helt fantastiskt underbart.
Citera
2021-03-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag hade en liknande upplevelse i samband med min andra förlossning. Smärtan var så outhärdlig att jag lämnade kroppen och tittade på uppifrån ett hörn. Min man och barnmorskan upplevde det som att jag var helt borta men jag såg allt och kunde redogöra i detalj över det efteråt. En mycket märklig upplevelse som det tog mig lång tid att komma över. Jag kom ju in med ambulans och förlossningen gick mycket fort och det fanns inte tid för någon bedövning. Allt var över på en halvtimme typ.

Inte upplevt det innan och inte efter heller.

Kunde du styra kroppen när du var utanför den? eller var du bara som en åskådare?
Citera
2021-03-08, 15:51
Avstängd
TwoThousands avatar
Astral projection sker bara i sömnen så det var er uteslutet.

Nära att dö låter mer sannolikt, ni var inte redo för det.

Alla mina meningsmotståndare är redo för döden.
Citera
2021-03-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elmacolife
Jag förstår vad du menar med att det inte går att prata med Svenssons om detta. Det finns många som har varit med om detta och jag har pratat med några av dem. Vi beskriver det exakt lika dant. Jag ska ge dig ett boktips! Boken heter
Själarnas resa : fallstudier om livet mellan liven
av Michael Newton.
Jag är ingen som brukar läsa i vanliga fall men denna boken kunde jag inte sluta läsa. I boken kommer du förstå mer om detta fenomenet att lämna kroppen.

Jag fick min första utanförkroppen upplevelse när jag var 14 år. Du beskriver det precis som i min upplevelse, man lämnar kroppen, har inte kontroll över hur man rör sig. Inte så konstigt att det inte går att kontrollera eftersom vi fortfarande vill röra oss så som vi gör när vi använder kroppen.
Du kan förflytta dig med hjälp av tanken, eftersom du inte är i en fysisk kropp kan du röra dig fritt vart du vill.

Jag har varit utanför kroppen flera gånger men det som är vanligast för mig är att jag hamnar i en sömnparalys. I sömnparalys så känns det på samma sätt i kroppen, pirret. Jag tror att sömnparalysen är det första stadiet för att sedan kunna lämna kroppen. Att den funkar som någon form av passage eller nyckel till en annan dimension.
Jag tycker att det många gånger känns otäckt men också helt fantastiskt underbart.

Ska definitivt kolla upp den där boken. Antar att jag behöver beställa den om den inte finns att läsa online.

Tycker det är sjukt spännande att folk har liknande upplevelser! vi alla kan ju inte bara inbilla oss eller?

har också hört att sömnparalys kan vara förstadiet eller vad man ska kalla det. Men försöker du framkalla dessa paralyser själv eller kommer dom av sig själv? Ska nog börja utforska det här igen. Har haft några klardrömmar men bara en sån här utanförkroppen upplevelse.
Citera
2021-03-08, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Astral projection sker bara i sömnen så det var er uteslutet.

Nära att dö låter mer sannolikt, ni var inte redo för det.

Alla mina meningsmotståndare är redo för döden.

hur menar du med att astral projektion bara sker i sömnen? låter det inte som jag var med om astral projektion?

har du haft en en astral projektion?
Citera
2021-03-08, 15:57
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
hur menar du med att astral projektion bara sker i sömnen? låter det inte som jag var med om astral projektion?

har du haft en en astral projektion?

Jag har sett många astral projektioner tidigare.

Du har inte varit med om en astral projektion.

Det var meningen att du skulle dö, men du var inte redo för det.
Citera
2021-03-08, 16:00
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
har inte hört talas om den där körteln så ska definitivt läsa på mer.

under en period försökte jag att komma ut ur min fysiska kropp igen men har inte lyckats. Har försökt tvinga fram en sömnparalys för jag har hört att den kan va det första steget in i en projektion men har ännu inte lyckats komma ut ur min fysiska kropp igen.

precis efter detta hade hänt så blev jag ju övertygad om att det går att lämna kroppen på något sätt, har inte riktigt trott på människor som har berättat detta tidigare. Så jag blev ju mer öppen för just det där. Men intresset har svalnat men jag undrar fortfarande vad det var som hände.

Hälsan är det bra med, levern i behåll, tack för att du frågar! det enda sättet det påverkat mig fysiskt är att mina pupiller är olika stora efter jag vaknade upp.

varsegod! bra att du slapp permanenta men

kom på att jag en gång av en slump kom in i ett tillstånd där jag kom in i snabbt tidsläge
du vet, när tiden går fortare medan man dagdrömmer, men den här gången såg jag på en analog reseväckarklocka på datorbordet medans det hände och sekundvisaren på klockan började röra sej med väldigt hög hstighet, ca 10 -femton gånger snabbare än normalt, jag gissar 40 sekunder på 3 sekunder. det hände undgefär en minut - sen , av rädsla för att fastna i det läget joltade jag mej ur det,
tillbaka i normalt tidsläge
efter det är jag blockerad och kan inte göra om det
har ofta undrat hur det skulle ha sett ut om jag sett människor röra sej förbi synfältet i det tillståndet
det skulle ha sett ut som om dom rörde sej jättefort, men skulle de blivit suddiga eller skarpa och skulle det ha blivit en ryckig rörelse som film med bara 4 bilder sekunden?

håll nyfikenheten upp, det du var med om är inte osignificant och det kanske kan vara kul att söka upp andra som varit med om liknande saker , det finns klubbar för allting..
Citera
2021-03-08, 16:03
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Kunde du styra kroppen när du var utanför den? eller var du bara som en åskådare?

Åskådare. Jag låg helt stilla på sängen och var i princip okontaktbar. Det varade inte så länge - jag fick panik och trodde jag var död så jag återvände. Jag vet att det låter helt sjukt. Men kan redogöra i detalj för vad som sades och gjordes i den stunden.
Citera
2021-03-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Jag har sett många astral projektioner tidigare.

Du har inte varit med om en astral projektion.

Det var meningen att du skulle dö, men du var inte redo för det.

något liknande sa en äldre kompis till mig, att det egentligen var meningen att jag skulle dö.
Citera
2021-03-08, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Åskådare. Jag låg helt stilla på sängen och var i princip okontaktbar. Det varade inte så länge - jag fick panik och trodde jag var död så jag återvände. Jag vet att det låter helt sjukt. Men kan redogöra i detalj för vad som sades och gjordes i den stunden.

Ja, kan säga att det inte är många som tror mig när jag berättat om det. Därför sökte jag mig till flashback för här visste jag att någon skulle varit med om liknande. Men det kanske är som en annan användare skrev, att det var meningen att jag skulle dö men att jag inte var redo. Det är en skrämmande tanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in