• 3
  • 4
2021-03-16, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Berättelser är inte detsamma som att allt som berättas är sant, eller att det som berättas verkligen berodde på annat än att hjärnan hallucinerar etc.

jag får hålla med dig. är väldigt nyfiken på hur hjärnaktiviteten ser ut när man upplever detta fenomen. Därifrån kan man väl sedan utesluta om det rör sig om hallucinationer eller inte.
Citera
2021-03-16, 22:23
Medlem
När droger är inblandade så har det ingenting med något paranormalt att göra.
Inte en chans!
Citera
2021-04-07, 23:46
Medlem
Intressant! Jag är väldigt insatt i allt som har med spiritualitet och göra. Jag mediterat väldigt mycket och har lärt mig att man kan genom meditation lyckas uppnå ”astral projektion”.

Jag har varit med om det två gånger, men bara för en kort stund. Jag brukar ha sömnparalys väldigt ofta och genom det har jag lärt mig att ”styra” mina drömmar. Sker inte sällan men när det gör det är det otroligt häftigt! Brukar oftast sluta i något sexuellt av nån anledning.

Dock så har båda händelserna skett efter en ganska tung festarhelg då jag rökt weed på söndagen. Man är såhär jävligt trött i kroppen men hjärnan är fortfarande speedad. Första gången det skedde började det med sömnparalys då jag insåg att kroppen sov men huvudet var vaken. Sen när jag var medveten om det så svävade jag upp i taket, går som inte att beskriva känslan riktigt. Jag kom tyvärr inte ut upp genom taket. Andra gången var i söndags faktiskt. Festat i helgen med lite substanser, slappnade av med weed och vips så var jag där igen. Denna gång var det dock igenom väggarna till grannarnas lägenheter, fram och tillbaka ett tag.

Det kanske inte är ”på riktigt” när man är påverkad men jag anser ändå att weed tex kan vara ett hjälpmedel att nå den andra sidan om man tex sätter sin intention till det. Finns många gånger jag rökt på och mediterat. Skulle vara coolt att lära sig på riktigt, det kommer nog nån gång.

Peace!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in