Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-07, 22:04
  #1
Medlem
Beställde nyligen CBD olja från modernatur.se (0% THC) för att testa mot min ångest + depression och jag använde det i några dagar, men problemet är att det visar ju positivt på pissprover... Jag har personligen testat detta då jag har drogtester hemma, och jag kan garantera att jag inte har rökt cannabis eller dylikt innan jag tagit testet! Sen läste jag på någon hemsida att pissprover söker även efter cannabinoider, så trots att det inte är någon THC visar det positivt?

Hur fan ska man gå tillväga om man står där med polisen i backspegeln och de vill ta in en på drogtest? Är det bara att säga till polisen att man tar CBD olja utan THC, eller måste man sitta där på polisstationen och neka piss i X antal timmar för att därefter invänta på blodprov? Polisen tror ju att man döljer något om man vägrar pissa!

Hur gör ni? Eller hur tycker ni jag ska göra, jag vill ju använda CBD dagligen men vill inte förlora körkortet på kuppen då jag kör mycket bil! CBD Olja är ju lagligt trotsallt så jag bryter ju inte mot någon lag!?

MVH
2021-03-07, 22:49
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdsfasdffd
Beställde nyligen CBD olja från modernatur.se (0% THC) för att testa mot min ångest + depression och jag använde det i några dagar, men problemet är att det visar ju positivt på pissprover... Jag har personligen testat detta då jag har drogtester hemma, och jag kan garantera att jag inte har rökt cannabis eller dylikt innan jag tagit testet! Sen läste jag på någon hemsida att pissprover söker även efter cannabinoider, så trots att det inte är någon THC visar det positivt?

Hur fan ska man gå tillväga om man står där med polisen i backspegeln och de vill ta in en på drogtest? Är det bara att säga till polisen att man tar CBD olja utan THC, eller måste man sitta där på polisstationen och neka piss i X antal timmar för att därefter invänta på blodprov? Polisen tror ju att man döljer något om man vägrar pissa!

Hur gör ni? Eller hur tycker ni jag ska göra, jag vill ju använda CBD dagligen men vill inte förlora körkortet på kuppen då jag kör mycket bil! CBD Olja är ju lagligt trotsallt så jag bryter ju inte mot någon lag!?

MVH

Har för mig att det kan innehålla THC, men det brukar inte vara mycket.
får max vara 0.2% THC.
2021-03-07, 22:59
  #3
Medlem
Jag beställde från Nordic Med nyligen. I paketet låg det en folder med svar och frågor. De råder en starkt att vägra urinprov men gå med på blodprov. Du har rätt att göra så och slipper körförbud. Inget åtal kommer att väckas när åklagaren fattar vad det gäller.
2021-03-07, 23:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittis
Jag beställde från Nordic Med nyligen. I paketet låg det en folder med svar och frågor. De råder en starkt att vägra urinprov men gå med på blodprov. Du har rätt att göra så och slipper körförbud. Inget åtal kommer att väckas när åklagaren fattar vad det gäller.

Vad är skillnaden? Kan man lagligt vägra urinprov?
2021-03-07, 23:45
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalix888
Vad är skillnaden? Kan man lagligt vägra urinprov?

De har sex punkter angående rättigheter:

1. Ja till blodprov, nej till urinprov

2. Begär fullständig analys av alla cannabinoider

3. Hur du använt hampan är din ensak

4. Gå ej med på förhör utan juridisk rådgivning

5. Gå ej med på strafföreläggande eller erkänn brott

6. Ring oss omedelbart för rådgivning och hjälp av deras advokater


Man fick en lapp med ovanstående för förvaring i plånboken. Hemsidan nordicmedcan.se
2021-03-08, 00:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittis
De har sex punkter angående rättigheter:

1. Ja till blodprov, nej till urinprov

2. Begär fullständig analys av alla cannabinoider

3. Hur du använt hampan är din ensak

4. Gå ej med på förhör utan juridisk rådgivning

5. Gå ej med på strafföreläggande eller erkänn brott

6. Ring oss omedelbart för rådgivning och hjälp av deras advokater


Man fick en lapp med ovanstående för förvaring i plånboken. Hemsidan nordicmedcan.se



Tackar för svar! Antar att om jag fortsätter med CBD vägrar jag helt enkelt urinprov, men även säga att jag går med på blodprov, men undrar hur de reagerar om man säger rätt ut att jag använder THC fri CBD olja och tänker därmed inte ge dem urinprov då CBD kan visa positivt på sticka haha ;pp

Polisen lär väl tro att man döljer något, man vet ju exakt hur polisen fungerar i det här tragiska landet
__________________
Senast redigerad av fdsfasdffd 2021-03-08 kl. 00:28.
2021-03-08, 10:47
  #7
Moderator
Morfar-52s avatar
Fortsätt i (FB) Lagligt att röka CBD, kan polisen tvinga dig att pissa för THC? /låst

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback