2021-03-05, 20:24
Medlem
Whitks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Är det tack vare Lamotte som både bilden och namnet cirkulerar på sociala medier? Han verkar vilja ta åt sig äran. Kan någon bekräfta detta eller fanns bild och namn på gärningsmannen redan ute på nätet?

Bild fanns ute väldigt tidigt på twitter, det kan han inte ta åt sig äran för iaf. Namnet har jag inte en aning om när det blev känt
Citera
2021-03-05, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Gärningsmannen verkar i alla fall ha haft tillräcklig psykisk balans för att undvika att skada alla de afghaner som vanligtvis fanns i hans närhet …

Sådant e slump beroende på när han fick impulsen eller när han inte kunde motstå slumpen. Många medier ger skenet av att han levde isolerat.
Citera
2021-03-05, 20:26
Medlem
Nu skall han låtsats att han inte minns.Han spelar alla kort han kan för att vi skall tycka synd om honom.Hans mål är till varje pris att inte bli utvisad så teaterföreställningen har bara börjat.
Citera
2021-03-05, 20:31
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Möjligt att den redan postats, hittade inget när jag sökte och tråden är för lång att bläddra igenom.

Växjö TR B 431-21:
* Häktningsframställan
Sult@ni, T@mim född 1999
Medborgare i Afghanistan
Tolkbehov Dari

Försök till mord, sannolika skäl, 7 tillfällen
Till startinlägget.

/Mod
Citera
2021-03-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelkrumelur
Trams från en som uppenbarligen inte har någon koll.
Nej, långt ifrån alla som är misstänkta för grova brott får genomföra en undersökning enligt §7 eller RPU.

Här är en mindre "tramsig" text som kanske passar dig bättre?

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-19911137-om-rattspsykiatrisk-undersokning_sfs-1991-1137

Jag ville inte lägga in den för att inte komplicera diskussionen, där det i media börjat skrivas om att mannen "mår dåligt" och liknande. Viktigt i sammanhanget är också att den som döms till RPV måste kunna delta i den vård som bedrivs där. Om man inte kan tala och skriva språket som medpatienterna och personalen använder så är det ett hinder i sig för att skrivas in för vård där.
Citera
2021-03-05, 20:35
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Läste att han nekar till gärningen. Vet du möjligen varför häktningsförhandlingen hölls bakom lyckta dörrar? Har tyvärr inte haft tid att följa tråden, så det kanske har framkommit tidigare. Förr i tiden skedde det väl framförallt när målsägaren var ung.

En rimlig förklaring kan vara att SÄPO redogjorde för bevis som skulle kunna avslöja vilka utredningsmetoder de använder. Kanske material från samarbetspartners i Afghanistan och de ville inte visa hur snabbt det kunnat få fram viss information.
Citera
2021-03-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson
Samnytt:

TERRORMOTIVET: Sultani skrek ”Allahu Akbar” när han högg svenskarna

https://samnytt.se/terrormotivet-sultani-skrek-allahu-akbar-nar-han-hogg-svenskarna/

Samnytt är en invandrarkritisk sida, inte opartiska.
Citera
2021-03-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Ja tyvärr så sväljer, sniffar, dricker, röker, injicerar och stoppar in ALLT som ger drogpåverkan. Dock är det inte Sveriges ansvar att försöka bota dessa MÄN. Har man utvecklat schizofreni utifrån droganvändning så är det mycket, mycket svårt att få detta att vända. Han måste ha drogat i många år. Dock ursäktar detta inte hans vansinnesdåd. Att ha schizofreni innebär ingen större fara om man sköter sig med egenvård. Denna kille vill helt enkelt inte anpassa sig.

Jag känner två schizofrena. Det där med egenvård funkar bara om de har självinsikt i sjukdomen. Långt ifrån alla har det.
Citera
2021-03-05, 20:45
Medlem
VanGoogles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Värsta är att detta bara e början bland dessa 9000 avkommor, när dom får avslag så gör dom brott o blir dömda till flera år o sen kommer dom aldrig behöva lämna landet..... Synd bara svenska folket fattar dessa bluff as o har gjort sedan dag 1!!!
O sen ... svinet sägs vara 22 o kollat man dom bilderna e han ju det dubbla !!! Synd han stötte på en polis som denna gången kunde skjuta i benet, kunde ju varit dom som dödade han med Down syndrom istället så det räckte med en kista ut ut landet !!!
De behöver inte bli så våldsamma.

Enligt Migrationsverket räcker det att konvertera till kristendomen eller till bögendomen för att få stanna i Sverige.

Vi får se vilket alternativ GM väljer.
Citera
2021-03-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Här är en mindre "tramsig" text som kanske passar dig bättre?

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-19911137-om-rattspsykiatrisk-undersokning_sfs-1991-1137

Jag ville inte lägga in den för att inte komplicera diskussionen, där det i media börjat skrivas om att mannen "mår dåligt" och liknande. Viktigt i sammanhanget är också att den som döms till RPV måste kunna delta i den vård som bedrivs där. Om man inte kan tala och skriva språket som medpatienterna och personalen använder så är det ett hinder i sig för att skrivas in för vård där.

Fortfarande trams även om du hänvisar till lagtext. Har du läst och förstått lagtexten?
Finns inget om att brottet måste vara grovt för att RPV ska utdömas. Och det var det jag påpekade.

För övrigt har du fel ifråga om språket. Språkkunskaperna är inte en faktor för beslut om RPV.
Citera
2021-03-05, 20:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Samnytt är en invandrarkritisk sida, inte opartiska.

I det här fallet hänvisar de till Lamotte. Han säger att han pratat med ett av brottsoffren. Det kan vara så, men jag tycker också man bör vara öppen för att han ljuger. Inte brottsoffret alltså, utan Lamotte. Han lever på Swish.
Citera
2021-03-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatji
Den lilla hybridkineser slog näven i bordet och var uppkäftig vid häcktningsförhandling den kvinliga Åklagaren blev tvungen tillrättavisa pajasen .. dessutom oskyldig fastän han var tagen på bar gärning, ut med käppkinesen , nu får väl den jäveln gå före i vaccinkön åxå.

Han vart ju hemma vid dådet sade han. Eller han sa hörde typ nåt " jag vet inte vad jag ätit.."
Samtidigt som han inte minns något från tiden. Hmm..

Han lär knappast inte få gå före i någon kö, han kommer sitta isolerad i en cell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in