2021-03-05, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
En musselman som inte förstår den fraasen? Lika troligt som att en vit svensk 25-åring inte skulle känna till gud.

Han va knappast troende muslim, detta va en snedtändning har absolut inget med terrordåd att göra...
Bara sjuka Sverigedemokrater som fått för sig det
Citera
2021-03-05, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Jag litar inte på vanlig media heller, varför lägger du den värderingen hos mig?

Bara för att jag tycker Lamotte är en pajas och att han ljuger/vinklar ofta (Precis som du) betyder det att jag litar på statsmedia?

Så jävla tröttsam argumenationsteknik att man antingen är för eller emot...
Berätta gärna mer om när jag ljuger/vinklar Genosse.
Citera
2021-03-05, 19:33
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Berätta gärna mer om när jag ljuger/vinklar Genosse.

När du vinklar det som att bara för att jag inte litar på Lamotte så litar jag blindt på statsmedia.

Orkar inte med pajasar som du, lycka till med ditt trollande! <3

"Du är en god medborgare här i Norra Östtyskland. Självklart kan vi bara lita på regimtrogna media!"
Citera
2021-03-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Varför just Annie Lööf? Inte så att hon uppmanat honom. svårt att peka på en person som är anledning till detta dåd.

Du har hela sjuklövern att peka på det är mer relevant.
Gymnasiehysterin hade inte blivit av, utan landets största lögnare. Jag anser dock att hela sjuklövern är skyldiga till det allmänna kaoset men om terroristen fick stanna pga gymnasiehysterin (är det avgjort?), så är det AL som är högst ansvarig för detta dåd.
Citera
2021-03-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyvens
Samtliga är män mellan 35 -75 år.
Det sades inget om nationalitet på dessa, men de var alla boende i Vetlanda.

Han kanske är feminist och hatar medelålders vita män?
Okej, ALLA män är vad jag förstår etniska Svenskar.
Afghanen är islamist muslim och hatade Svenska män.
Citera
2021-03-05, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Du måste väl själv se att Samhällsnytts bevisning suger? En bild på GM och sedan bilder som påstås komma från hans FB. Jag kollade på hans FB igår och det som Samhällsnytt påstår fanns inte där. Idag går det inte att kolla hans FB längre. Egor Putilov är inte längre på topp som fake news producent.
Nu vet jag inte om de har rätt, men misstänker det, eftersom varje felaktighet hänga ut. Däremot hade jag mer litat på den mest heilande öppna nazistens uttalande, än på något som just du säger. Troligen hade ni båda ljugit, men skall man tvingas välja, så går jag på sannolikheten och historien. Du är så öppet god, att du faller bort.
Citera
2021-03-05, 19:44
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Tack för tipset! Men om han skrikit så som det beskrivs så måste det hela ändå klassas som en terrorhandling eller vad tror du?

Nej så säker kan man inte vara enbart utifrån det, men det kanske kan tala mer för att det funnits någon slags religiöst eller politiskt motiv än om han inte skrek något alls.

Huruvida något är ett terrorbrott eller inte beror på motivet så det lär väl visa sig vad man kommer fram till rörande den delen allt eftersom undersökningen fortskrider.

Visar det sig exempelvis att GM:s psykiska åkommor inte var så allvarliga och man dessutom hittar diverse extremistmaterial när man går igenom hans tillhörigheter så lutar det väl mer åt terrorism medan det blir mer tveksamt om det visar sig att GM sedan tidigare hade allvarliga psykiska problem med vanföreställningar och liknande.

Vad det än landar i så skulle polis och åklagare mer eller mindre begå tjänstefel om de inte åtminstone utredde saken.
Citera
2021-03-05, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Tycker det är bra att de inte sköt ihjäl fanskapet. Då blir han i sin värld ingen martyr.

Fast vi fick betala hans sjukvård och fängelse osv så vi fick ta bördan.
Citera
2021-03-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Tror ändå att det är bra att inte generalisera. Då är vi ju inte mycket bättre än vänsterns hjärntrust.

Fakta från verkligheten räcker långt, trots att vänsterns muppar avskyr det.
Jag håller helt med. Det finns ingen som helst anledning att överdriva den hemska verkligheten.
Citera
2021-03-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
"Dom" = Allmänna media eller politiker som kallar sig mer humanitära än andra politiker.

Ja, det är ett lagkrav vid grova brott som kan leda till fängelse i två år att en rättspsykiatrisk utredning görs. Bara för att utesluta att sjukdom eller med sjukdom jämställt tillstånd förelegat när brottet begicks eller föreligger nu. Den som är psykiskt svårt sjuk får inte dömas till fängelse (= kriminalvård) utan ska dömas till rättspsykiatrisk vård med eller utan särskild utskrivningsprövning (SUP).

Jag anser att det är viktigt att detta inte missbrukas så att vi får en överbelastad psykiatrisk vård med brottslingar som "mår dåligt".

Trams från en som uppenbarligen inte har någon koll.
Nej, långt ifrån alla som är misstänkta för grova brott får genomföra en undersökning enligt §7 eller RPU.
Citera
2021-03-05, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nej så säker kan man inte vara enbart utifrån det, men det kanske kan tala mer för att det funnits någon slags religiöst eller politiskt motiv än om han inte skrek något alls.

Huruvida något är ett terrorbrott eller inte beror på motivet så det lär väl visa sig vad man kommer fram till rörande den delen allt eftersom undersökningen fortskrider.

Visar det sig exempelvis att GM:s psykiska åkommor inte var så allvarliga och man dessutom hittar diverse extremistmaterial när man går igenom hans tillhörigheter så lutar det väl mer åt terrorism medan det blir mer tveksamt om det visar sig att GM sedan tidigare hade allvarliga psykiska problem med vanföreställningar och liknande.

Vad det än landar i så skulle polis och åklagare mer eller mindre begå tjänstefel om de inte åtminstone utredde saken.
Du har helt rätt, men skillnaden(?) mellan dig och mig är att du tror på den utredning som görs, medan min misstanke är att den kommer att styras av värdegrunden. Ganska hemskt, egentligen, hur mitt förtroende för sådant har fallit till botten på bara några år.
Citera
2021-03-05, 19:52
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Antagligen är det så enkelt att han inte ropade något sådant.

Nu nekar han ju överhuvudtaget till gärningen. Det pekar ju inte heller åt terrorhåll.

Läste att han nekar till gärningen. Vet du möjligen varför häktningsförhandlingen hölls bakom lyckta dörrar? Har tyvärr inte haft tid att följa tråden, så det kanske har framkommit tidigare. Förr i tiden skedde det väl framförallt när målsägaren var ung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in