2021-03-05, 15:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-P.Rejserbil
Alla kan lära sig läsa. Men att börja lära sig på ett främmande språk med ett främmande alfabet kanske kan knäcka den bäste. Jag tror inte att han fick rätt stöd. Många lärare i svenska för invandrare är negativa till sina elever.

Blir man knäckt över att lära sig ett nytt språk, så har man ganska klent psyke.
Citera
2021-03-05, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Att killen täcker TV apparaten tyder inte direkt på psykos, han tar droger och har paranoida vanföreställningar och kan lida av Schizofreni. Socialtjänsten har ett ansvar att se till att killen inte stressas utan pengar och bostad dock baseras socialtjänsten på valfrihet. Larmar inte socialtjänsten mot beroendevården och psykiatri så är det enbart lagen om psykiskt sjuk psykiatrin handhar. Socialtjänsten har lagrummen att tvångsomhänderta barn och missbrukare. Du uttalar dog en massa utan någon som helst kunskap.

1: Ja problematiken ökar med invandringen genom att folk inom samhällsfunktionerna går på knäna och det är LÅNGA köer.

2: Nej Sverige är inte dåliga inom psykiatrin, de är hårt belastade och är du missbrukare så kan de inte låsa in folk inom psykiatrin mer än korta perioder.

3: Ja problematiken beror på killens kultur. I hans hemland finns inte psykiatridiagnoser och dem med dessa diagnoser tror man beror på att de är drabbade av ökendemonen Yien (stavning?) därav blir han exkluderad av muslimer för de är rädda att smittas. Detta omnämns i deras heliga skrift. De söker inte vård för dessa problem och självmedicinerar med droger.

4: Vetlanda har omvandlats till ett rövhål för att DIN regering förstört många orter. Åk till vackra Söderhamn så får du se hur samhället raserats.

5: Vem som helst skall få köpa knivar men vem som helst skall inte kunna gå in i samhällen med Sabel och slakta folk.

7: vad gener och knark har för koppling är vrickat. Däremot hans sociala arv att i hans hemland är det vanligt att röka heroin och cannabis.

7: De har faktiskt blivit lite mer moderna på punkten. Läste att Crystal Meth är på stark frammarsch i Afghanistan både gällande produktion och användning.
Citera
2021-03-05, 16:05
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
En viss period av mitt liv så trodde jag faktiskt på fullt allvar på C. Jag kan inte svara på hur jag hamnade där, en blandning av sökande på mörka sidor på nätet, stress, inte trygg i min egen livssituation just då.

Naturligtvis kan det finnas enstaka, extemt enstaka rötägg som är av kategori C men som tur är så är det oerhört få.

Ja det en väldigt liten klick som skapar rubriker, typ Vetlanda, men desto fler som lever som alt. C i skymundan.

Jag vet att anekdoter inte är värt mycket men jag skriver det ändå; jag har en vän från Afghanistan, Hazar faktiskt, som har utbildat sig och arbetat sig upp i karriären sedan han kom till väst. Lärt sig tre språk. Inte lyft en krona i soc.bidrag.

Han berättar att Sverige är totalt misslyckat. I de andra EU-länderna han bott i har man ställt krav, kunskapsprov om samhället tex innan man får UT.

Han har varit väldigt upprörd över hur systemet fungerar, han berättar själv att en MAJORITET av hans landsmän bara hänger på cafeer och lyfter bidrag, inte ett dugg sugna på att plugga och bidra. För de behöver inte! De har inga krav på sig.
Jag betvivlar honom inte, varför skulle han prata ner sina egna?

Sedan ser man ju själv, vilka är det som hänger i centrum på dagarna och trakasserar förbipasserande kvinnor?
Senast redigerad av Ravatos 2021-03-05 kl. 16:08.
Citera
2021-03-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
7: De har faktiskt blivit lite mer moderna på punkten. Läste att Crystal Meth är på stark frammarsch i Afghanistan både gällande produktion och användning.

Ja tyvärr så sväljer, sniffar, dricker, röker, injicerar och stoppar in ALLT som ger drogpåverkan. Dock är det inte Sveriges ansvar att försöka bota dessa MÄN. Har man utvecklat schizofreni utifrån droganvändning så är det mycket, mycket svårt att få detta att vända. Han måste ha drogat i många år. Dock ursäktar detta inte hans vansinnesdåd. Att ha schizofreni innebär ingen större fara om man sköter sig med egenvård. Denna kille vill helt enkelt inte anpassa sig.
Citera
2021-03-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
Om VARFÖR terrorn drabbade Vetlanda!
4 mars 2021
Lennart Matikainen
Källa: https://www.youtube.com/watch?v=3M6Geoo_5h0

Terrorn drabbar varje ort i Sverige pga EN enda anledning - polikterna i sjuklövern. För att få till en ändring så krävs att dessa avlägsnas med eller utan våld. Ett val vart fjärde år är bara trams som aldrig kan vända detta.

För mig börjar det kännas uppenbart att vår afghan i vetlanda är djupt psykisk störd, inavel, krig, dåliga gener what ever, det är en SKAM att politikerna har släppt in denne gynnare på svensk mark. Terrorspåret känns löjligt. Detta är en kille som aldrig skulle fötts, men så blev det inte, och han borde aldrig fått traska på Vetlandas gator. I Sverige fanns bara ett enda ställe han skulle varit på för att vi andra inte ska få lida och det är på en sluten anstalt.

Edit - i samma stund kan man läsa att Borås går all-in för att få "hem" IS-kvinnor. Detta land är så jävla sjukt bortom räddning.
Senast redigerad av MrStreamer 2021-03-05 kl. 16:13.
Citera
2021-03-05, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Nej. Etiopier hör hemma på Savannen.

Negrer hör hemma i Afrika. De har ingen plats i Sverige

Och IKEA-mördaren var inte kristen. Det pulveriserades när man såg hans islamism-inlägg och moskébesök. Han sa att han var kristen för att slippa utvisning. Vilket motbevisades. Han är muslim.
Hur gick det för oss i IKEA-fallet, är herrn med oss fortfarande eller?
Citera
2021-03-05, 16:22
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Han är från Kabul, precis som brorsan. Så det var ingen nöd på honom. Han flydde inte från några krig. Däremot har han förmodligen ingen lust att åka till landsbygden och kriga, för en meningslös sak, men det begär ingen av honom heller.

Så han kom till Sverige istället. Av ekonomiska skäl. För att skapa ett bättre liv (ekonomiskt).

i stort sett korrekt. han vill ha pengar och sex. det råder ett visst överflöd av män i landet eftersom ca 8 procent av kvinnorna lever i månggiftesförhållanden. traditionellt har detta lett till frustrerade män som krigar och dödar varandra, i olika konstellationer och för olika föregivna syften. det är sällan fred i landet på grund av denna efterblivna kultur.

är det då rimligt att denne afghanske dåre flyttar över halva jordklotet till ett protestantiskt land uppe vid norra polcirkeln och utnyttjar dess välfärdssystem i jakt på pengar och sex? nej, han har inget här att göra. ovanstående förhållande i dårens hemland är inte sveriges problem. att föreslå det är fullkomligt absurt.
Citera
2021-03-05, 16:24
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreditBaronen
Ja fyfan det är inget vackert folkslag, bögar och pedofiler verkar många av dem också vara, usch vilket jävla skräpfolk 😂

Ja, tror att vi kanske fått liiite sned bild också, tack vare Sveriges migrationspolitik samlas allt avskräde här.

Jtminstone en väldigt bra Afghan existerar.
Citera
2021-03-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondHume
Nu suktar vi efter häktningsframställan.

Möjligt att den redan postats, hittade inget när jag sökte och tråden är för lång att bläddra igenom.

Växjö TR B 431-21:
* Häktningsframställan
Sult@ni, T@mim född 1999
Medborgare i Afghanistan
Tolkbehov Dari

Försök till mord, sannolika skäl, 7 tillfällen
Citera
2021-03-05, 16:42
Medlem
Verkar inte vara något mera snack kring terrorfrågan längre?

Inte hört ngt som sagt han skrek ngt som terrorister brukar göra i sånt läge..

Intrycket från media så länge en trasig förvirrad man behov av psykvård.
Citera
2021-03-05, 16:53
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
4. Förklaringen ligger troligen i taskig barndom kopplad till psyskiska problem + droger. I sammanhanget spelar kultur och etnicitet noll roll gällande detta.
Gärningsmannen verkar i alla fall ha haft tillräcklig psykisk balans för att undvika att skada alla de afghaner som vanligtvis fanns i hans närhet …
Citera
2021-03-05, 16:54
Medlem
"Det är en bisarr överrepresentation av försök- och fullbordade knivmord från denna just denna grupp. Offren allt från poliser, HVB-personal, elever, till egna landsmän."

"Fler ensamkommande afghaner har dödats av ensamkommande afghaner i Sverige än utvisade afghaner har dödats av talibaner. Sverige verkar vara farligare än Afghanistan för denna grupp."

https://twitter.com/hanifbali/status/1367497080500011016
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in