Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
En viss period av mitt liv så trodde jag faktiskt på fullt allvar på C. Jag kan inte svara på hur jag hamnade där, en blandning av sökande på mörka sidor på nätet, stress, inte trygg i min egen livssituation just då.
Naturligtvis kan det finnas enstaka, extemt enstaka rötägg som är av kategori C men som tur är så är det oerhört få.
Ja det en väldigt liten klick som skapar rubriker, typ Vetlanda, men desto fler som lever som alt. C i skymundan.
Jag vet att anekdoter inte är värt mycket men jag skriver det ändå; jag har en vän från Afghanistan, Hazar faktiskt, som har utbildat sig och arbetat sig upp i karriären sedan han kom till väst. Lärt sig tre språk. Inte lyft en krona i soc.bidrag.
Han berättar att Sverige är totalt misslyckat. I de andra EU-länderna han bott i har man ställt krav, kunskapsprov om samhället tex innan man får UT.
Han har varit väldigt upprörd över hur systemet fungerar, han berättar själv att en MAJORITET av hans landsmän bara hänger på cafeer och lyfter bidrag, inte ett dugg sugna på att plugga och bidra. För de behöver inte! De har inga krav på sig.
Jag betvivlar honom inte, varför skulle han prata ner sina egna?
Sedan ser man ju själv, vilka är det som hänger i centrum på dagarna och trakasserar förbipasserande kvinnor?