2021-03-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/3937897672971461
Joakims intervju med ett av offren som blev knivhuggen av den muslimske afghanen:

"Han vet inte hur han någonsin kommer att kunna våga gå på gator och torg igen, samtidigt som han är tacksam över att han lever. Han uttrycker också missnöje mot våra politiker som, enligt honom, bär ansvar för att ha skapat det här otrygga samhället”

Afghanen skrek Allahu Akbar när han knivhögg - frasen muslimska terrorister brukar använda när de utför sina terrordåd

Det krävs, som vanligt, att fri media börjar gräva i det hela för att relevant information ska komma fram. Regimmedia gaslightar och mörkar i vanlig ordning allt som kan tänkas skada regimagendan, samtidigt som kräken i regeringen står och ljuger så att de tror sig själv... "det har inget med invandring att göra"

Och här på FB, och säkert också på flera andra plattformar, är regimtrollen och åsiktskommissarierna givetvis hyperaktiva; svenska folket får under inga omständigheter börja vakna upp ur årtionden av indoktrinering, då riskerar den humanitära stormakten att rasa... Bättre att svensken slakats på öppen gata än att värdegrunden spricker

Det här är så otroligt sorgligt på så många olika plan! Jag saknar ord
Citera
2021-03-05, 19:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Han va knappast troende muslim, detta va en snedtändning har absolut inget med terrordåd att göra...
Bara sjuka Sverigedemokrater som fått för sig det

Kände du honom? Om han nu yttrat frasen Allahu akbar, så tor jag du har fel.
Citera
2021-03-05, 19:56
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Du har helt rätt, men skillnaden(?) mellan dig och mig är att du tror på den utredning som görs, medan min misstanke är att den kommer att styras av värdegrunden. Ganska hemskt, egentligen, hur mitt förtroende för sådant har fallit till botten på bara några år.

Jag skulle säga "nja" på det. Visst är det så att "värdegrundstänk" och annat trams nästlar in sig hos diverse myndighet, men det är lite tidigt att redan nu förkasta det arbete polis och åklagare gör och kommer att göra i det här fallet.

Vissa inom media kommer förstås att lobba för det som passar deras agenda, men det är inte säkert att de som sköter förundersökning och kommande åtal låter sig påverkas. Det händer trots allt att folk, även här i Sverige döms för just terroristbrott.

Hur som helst så får vi som sagt se vad utredarna kommer fram till och efter det kan man väl börja diskutera om deras bedömning, vad den nu än blir, håller eller inte.
Citera
2021-03-05, 20:01
Medlem
Tragiskt som tur dog ingen
Citera
2021-03-05, 20:04
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kände du honom? Om han nu yttrat frasen Allahu akbar, så tor jag du har fel.

Vanligtvis när man yttrar "Allahu Ackbar!" högt medans man hugger mot andra med kniv så kanske det inte direkt betyder att man är troende muslim, men nog fan betyder det att man när ett stort stöd och sympati för dom i sin själ. Biffen är nog bara lite jollig, precis som dom andra som kör samma sorts kommentering.
Citera
2021-03-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Aftonbladet skriver att Vetlanda har tjänat på invandringen. De har både fått pengar av staten och blivit berikade med lite knivhugg.

Nu kan alla somna om!
Självklart det är ju dom som misslyckats det vet ju alla & Allah.
Citera
2021-03-05, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Fast vi fick betala hans sjukvård och fängelse osv så vi fick ta bördan.
Den lilla hybridkineser slog näven i bordet och var uppkäftig vid häcktningsförhandling den kvinliga Åklagaren blev tvungen tillrättavisa pajasen .. dessutom oskyldig fastän han var tagen på bar gärning, ut med käppkinesen , nu får väl den jäveln gå före i vaccinkön åxå.
Senast redigerad av Tomatji 2021-03-05 kl. 20:17.
Citera
2021-03-05, 20:13
Medlem
InvisiblePersons avatar
Samnytt:

TERRORMOTIVET: Sultani skrek ”Allahu Akbar” när han högg svenskarna

https://samnytt.se/terrormotivet-sultani-skrek-allahu-akbar-nar-han-hogg-svenskarna/
Citera
2021-03-05, 20:15
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Är det tack vare Lamotte som både bilden och namnet cirkulerar på sociala medier? Han verkar vilja ta åt sig äran. Kan någon bekräfta detta eller fanns bild och namn på gärningsmannen redan ute på nätet?
Citera
2021-03-05, 20:15
Medlem
Jag hoppas rätten tar vikt vid att han kom från en fin familj...
Citera
2021-03-05, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Spelar det nån roll för honom, och oss som vill se honom straffad, om han hamnar på kåken eller hispan? Egentligen?

Ja, det spelar roll om påföljden blir sjukvård eller kriminalvård. Om det blir sjukvård (rättspsykiatrisk vård med eller utan SUP) så beslutar Försäkringskassan om hans rätt till sjukersättning. Antagligen med en tidsbegränsning på tre år. Som om han vore inskriven i FK likt andra bosatta och skattebetalare i Sverige. Hans inkomst per månad kommer då att stiga och han har ingen "arbetsplikt" i vården ifråga. Han får eget rum som andra patienter och tre mål mat om dagen plus fika. Han måste delta i vården som bedrivs på kliniken.

Om han konstateras frisk eller i vart fall inte så sjuk att fängelseförbud ska gälla, så har han endast inkomst i relation till att han arbetar på anstalten. Så blir han "sjukförklarad" så är det lite av en trissvinst. Placeras han i Kriminalvården så kan arbetet bestå av studier också.

I bägge vårdformerna är det narkotika- och alkoholförbud.

Han måste som alla andra betala en dygnsavgift som andra patienter inom sjukvården. Han måste betala läkemedel och tandläkare i bägge vårdformerna. Dygnsavgiften är inkomstreglerad inom sjukvården. Inom Kriminalvården är det helt avgiftsfritt med boende och mat.
Citera
2021-03-05, 20:20
Medlem
Snyggingggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Jag hoppas rätten tar vikt vid att han kom från en fin familj...
Självklart. Måste även ha i åtanke att han är en trolig framtida hjärnforskare. Han behöver bara 20 år för att lära sig alfabetet först, sen ska ni se på jävlar😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in