2021-03-02, 21:40
  #469
Medlem
Kan bombgruppen varit där pga av terrängen/grottan och de har mer utrustning/kunskap för att ta sig in i trånga utrymmen och andra utrymmen?

Kanske en robot som kört in för att undersöka trånga utrymmen?
Citera
2021-03-02, 21:40
  #470
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Nej, det är i den här tråden i n n a n media skrev om att polisens bombtekniker varit på plats.

Post #44 https://www.flashback.org/sp74876100

Okej, tack.

Känns ju faktiskt som en ganska trovärdig postare.
Citera
2021-03-02, 21:41
  #471
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Den skogjäveln höll på att kosta mig livet så jag vet vad jag talar om.
Den 1:e januari vid midnatt ett år byggde jag en granrishydda och övernattade där.
Tack och lov var det en mild vinter, ingen snö, så mörkt som i en kolsäck.

Kvarlevor hittade i naturområde i Stockholm 2021-03-02
https://www.facebook.com/Tyresta/posts/440983555948096/
https://www.utsidan.se/forum/threads/tva-vilsna-fast-i-kaerr-i-tyresta.58805/
http://www.fredagmedfoto.se/2019/08/21/vilse-i-tyresta/

Men herregud! Va fan skulle du där på nyårsdagen att göra? Det liknar självskadebeteende om du verkligen talar sanning vilket jag tvivlar på.

Prata inte upp Tyresö by till något farligt som det inte är. Det är en helt vanlig jävla skog.

Men! Olyckor händer på Sveavägen i stan, på Fulufjället och även i en vanlig skog som i Tyresö by.
Citera
2021-03-02, 21:41
  #472
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
🤣 Tänker du att en enskild yrkesmilitär skulle göra det?? Du skulle kunna bli manusförfattare, vilken fantasi 👌
Ironi kan vara svårt att förstå ibland.
Citera
2021-03-02, 21:42
  #473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannerocker
Jag ser inget konstigt i det där jag är ochså militär och deltagit i krig och det är väll inget konstigt att man tar med sig saker man innehar för att träna/leka med


För att vara extra tydlig: en yrkesmilitär skulle aldrig riska sin anställning för att "leka med granater"
Citera
2021-03-02, 21:43
  #474
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Du skämtar nu? Hagaparken är bara en bråkdel av Tyrestaskogen och där är mycket mer folk hela tiden.

Tyresta är unikt så nära en storstad skulle jag vilja säga. Det handlar om en nationalpark, med stor del urskog och man kan vara där utan att höra en bil, eller något annat buller, förutom något flygplan som susar förbi då och då. Motsvarigheten är nästan svår att hitta i hela södra Sverige faktiskt.

Jag var där med en jägmästarutbildad person för några år sedan som inte varit där tigiare och han blev imponerad av vilka naturvärden som finns där. Absolut värt att bevara.

Men nog är det betydligt svårare att söka igenom Tyresta än Hagaparken...

Ok jag tog i litegrann för att få folk att förstå att det är ingen livsfarlig Ingemar Bergman skog vi pratar om.

Jag är I det närmaste uppvuxen där och det värsta som hänt mig är att jag fick skavsår och det var knappast trädens fel.
Citera
2021-03-02, 21:43
  #475
Medlem
dannerockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Då är du ingen militär.

Jo jag deltog i ukraina, dock är det skillnad på hur man gör i ukraina och som militär i Sverige dock kan jag hålla med dig om
__________________
Senast redigerad av dannerocker 2021-03-02 kl. 21:46.
Citera
2021-03-02, 21:45
  #476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
För att vara extra tydlig: en yrkesmilitär skulle aldrig riska sin anställning för att "leka med granater"
F ö är yrkesmilitärer extremt säkerhetsmedvetna.
Citera
2021-03-02, 21:47
  #477
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
En yrkesmilitär skulle:
1.ha säkerhetstänk-om man skulle ge sig ut på 5 mil. Skulle ta med sig minimum telefon. Garanterat med sig plånbok. Han skulle med största sannolikhet berätta för någon exakt vart han skulle springa.
Vi elitsoldater har visserligen ett annat säkerhetstänk än gemene man, men det innebär inte att vi är några freak som ringer hem till mamma innan vi skall till ICA för att köpa kondomer och pizzakit.

Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
2. Han äter för att springa 5 mil-kolhydratsladda. (En omelett skulle inte räcka.)
En rejäl omelett kan räcka gott och väl innan ett ultra. Käkar tagliatelle gör vardagsmotionärer innan Stockholm Marathon.

Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
3. Har tillgång till handgranater
Japp. Riktigt coolt!

Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
4. Det är inget normalt beteende att jogga 5 mil ensam och inte tala om det för någon (ENORM påfrestning på kroppen. DA hade sprungit ett par km i normala fall enligt info i tidningar)
För en ultralöpare är det fullt normalt att knäcka av ett par mil under träning. Det är till och med nödvändigt, och det är inget man nödvändigtvis ringer till fan och hans moster innan man gör. För den som knäcker tresiffrigt antal kilometer per vecka är det inte nödvändigtvis så att man förvarnar innan man sticker ut och kör veckans långpass.

Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
6. Bilderna visar en ganska ångestladdad person- titta på hans ögon.
Helt korrekt.
Citera
2021-03-02, 21:48
  #478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C-P.Rejserbil
Sannolikheten för ett mord i en otillgänglig del av en nationalpark är så liten att den finns inte. Farbror blå borde ägna sig åt viktigare saker.

Kvarlevorna hittades inte i Nationalparken utan strax söder om den, i området som heter Tyresta Naturreservat. Fyndplatsen ligger mellan Åvavägen och Nationalparken, det området där det brann några år sedan.
Det går massor med pormenadvägar genom Nationalparken och Naturreservatet. Det går en stig norrut från Åvavägen mot Nationalparken strax efter Norrby torp. Ca en kilometer vid den stigen hittade man kvarlevrona.

https://www.hitta.se/kartan/friluft/pl/Tyresta+By,+Vendels%C3%B6!~59.16812,18.29820,14z/tileLayer!l=2/tr!i=1tebnbYa/search!i=2001122298!q=Tyresta%20nationalpark!t=sin gle!st=plc!a=59.17767:18.27770?prefMapFramework=le aflet
Citera
2021-03-02, 21:50
  #479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Vi elitsoldater har visserligen ett annat säkerhetstänk än gemene man, men det innebär inte att vi är några freak som ringer hem till mamma innan vi skall till ICA för att köpa kondomer och pizzakit.


En rejäl omelett kan räcka gott och väl innan ett ultra. Käkar tagliatelle gör vardagsmotionärer innan Stockholm Marathon.


Japp. Riktigt coolt!


För en ultralöpare är det fullt normalt att knäcka av ett par mil under träning. Det är till och med nödvändigt, och det är inget man nödvändigtvis ringer till fan och hans moster innan man gör. För den som knäcker tresiffrigt antal kilometer per vecka är det inte nödvändigtvis så att man förvarnar innan man sticker ut och kör veckans långpass.


Helt korrekt.


Obs! Han var inge ultralöpare.... Max 4-5 km, ibland någon mil...
Citera
2021-03-02, 21:50
  #480
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej , det är inte Deniz. Men vem är den avlidna och dog hen i närtid eller för länge sedan?

Hur vet du detta, eller är det bara ännu en trådsanning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in