2021-10-04, 01:20
  #5821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Vilka är villospåren?
Förruttnelsseprocessen i vävnaderna kan mycket väl ha visat att han kan inte ha varit död mer än tex. högst två veckor, eller? I såfall blir självmordsteorin svagare.
Har han tagit bussen i centrala Sthlm ses han i övervakningskameror någonstans, är övertygad om den saken. Men det sägs inget om det, varken jo eller nej, varför?
Inte alls säkert när han kom fram till "grottan", inte säkert om han hade sällskap med sig dit?

Svaret till din slutfråga blir bara att det här är omänskligt svårt 😟


Tekniken är så avancerad idag så om jag får gissa så tror jag tror att dödstidsdatum finns i obduktionsprotokoll

Och fler frågor finns runt det här fallet
som både de anhöriga och vissa av oss funderar på
Det måste vara omänskligt svårt för anhöriga att inte få svar 😥
Citera
2021-10-04, 02:00
  #5822
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Tekniken är så avancerad idag så om jag får gissa så tror jag tror att dödstidsdatum finns i obduktionsprotokoll

Och fler frågor finns runt det här fallet
som både de anhöriga och vissa av oss funderar på
Det måste vara omänskligt svårt för anhöriga att inte få svar 😥

Allt tyder på att ärendet är inte helt avslutat. Det kan vara anledningen till att föräldrarnas frågor inte besvaras mera än vad det gjorts i nuläget. ? min tanke bara. Kanhända D's bortgång öppnat eller lett till annat brottsligt som gör att det är tyst?
Samtidigt om det är klarlagt självmord borde det inte vara anledningar till att dölja helt vanliga allmänna uppgifter gällande hans död från föräldrarna. Att föräldrarna skulle sprida uppgifter och skvallra om sitt barn "skada den dödes rykte" tex. är en löjlig ursäkt - som någon här skrev om.
__________________
Senast redigerad av cactaceae 2021-10-04 kl. 02:06. Anledning: Felstavning
Citera
2021-10-04, 02:38
  #5823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Allt tyder på att ärendet är inte helt avslutat. Det kan vara anledningen till att föräldrarnas frågor inte besvaras mera än vad det gjorts i nuläget. ? min tanke bara. Kanhända D's bortgång öppnat eller lett till annat brottsligt som gör att det är tyst?
Samtidigt om det är klarlagt självmord borde det inte vara anledningar till att dölja helt vanliga allmänna uppgifter gällande hans död från föräldrarna. Att föräldrarna skulle sprida uppgifter och skvallra om sitt barn "skada den dödes rykte" tex. är en löjlig ursäkt - som någon här skrev om.


Jag kan tänka mig att anledningen till att det är så tyst i det här ärendet, är att Arda just sprängde sig. Dessa sprängämnen var förmodligen genom hans militära tjänst, otillåtet införskaffade sådana och det är nog något som man från Försvarsmaktens sida inte vill att man ska diskutera öppet. Sånt där är ju lite känsligt.
Citera
2021-10-04, 11:46
  #5824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Jag kan tänka mig att anledningen till att det är så tyst i det här ärendet, är att Arda just sprängde sig. Dessa sprängämnen var förmodligen genom hans militära tjänst, otillåtet införskaffade sådana och det är nog något som man från Försvarsmaktens sida inte vill att man ska diskutera öppet. Sånt där är ju lite känsligt.

Köper det du säger, till viss del. Tänker själv att bara hans anställning inom Försvaret gör detta till extra ickediskutabelt ämne, utan att han behövde vara "Hamilton" eller "Bond - James Bond" 🙂

Men, som vissa hävdar självmord som fakta, är trots allt spekulation, antagande, det mest troliga a.s.o.
Citera
2021-10-04, 12:16
  #5825
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Köper det du säger, till viss del. Tänker själv att bara hans anställning inom Försvaret gör detta till extra ickediskutabelt ämne, utan att han behövde vara "Hamilton" eller "Bond - James Bond" 🙂

Men, som vissa hävdar självmord som fakta, är trots allt spekulation, antagande, det mest troliga a.s.o.

Sluta projicera. Det är du och Anedin som sysslar med grundlös spekulation om mord m.m.

Inte ett endaste vettigt argument kan någon av er heller komma med. Ingen förklaring hur det ska ha gått till, potentiellt motiv eller GM. Eller hur/varför polisen helt missat detta.

Bara emotionellt svammel att självmord inte känns rätt. Om och om igen.

Självmord är polisens slutsats, vilket också är förmedlat till familjen. Det är fakta.
Citera
2021-10-04, 14:16
  #5826
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Sluta projicera. Det är du och Anedin som sysslar med grundlös spekulation om mord m.m.

Inte ett endaste vettigt argument kan någon av er heller komma med. Ingen förklaring hur det ska ha gått till, potentiellt motiv eller GM. Eller hur/varför polisen helt missat detta.

Bara emotionellt svammel att självmord inte känns rätt. Om och om igen.

Självmord är polisens slutsats, vilket också är förmedlat till familjen. Det är fakta.

När har polisen sagt att deras slutsats är självmord?
Vad jag kommer ihåg så sa dom att dom inte misstänkte brott. Hur får du det till 100% säkert självmord?
Säger inte att det inte är så, men eftersom du säger att det är fakta så kan du gärna visa källa på det.
Citera
2021-10-04, 15:02
  #5827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Sluta projicera. Det är du och Anedin som sysslar med grundlös spekulation om mord m.m.

Inte ett endaste vettigt argument kan någon av er heller komma med. Ingen förklaring hur det ska ha gått till, potentiellt motiv eller GM. Eller hur/varför polisen helt missat detta.

Bara emotionellt svammel att självmord inte känns rätt. Om och om igen.

Självmord är polisens slutsats, vilket också är förmedlat till familjen. Det är fakta.

Sluta projicera själv! Ditt sista stycke är egentligen, hmm... lögn av polisens sida, eller hur? " Inget brott misstänks" om detta har sagts till föräldrarna är det iallafall inte riktigt sant i.o.m. att om han sprängt sig är skaffandet och användandet av sprängmedel brott. Brottslingen kan inte lagföras eftersom han dog, det är en annan femma. Hade han bara skadat händerna tex. skulle vi vänta på rättegång nu, eller?

Tjah... du är visst mer kunnig på alla sätt och vis än jag i ämnet men att jag har mina tänkanden och tyckanden hjälper inte din visdom och kunnighet att ändra på - än så länge. Ledsen.
Citera
2021-10-04, 15:08
  #5828
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
När har polisen sagt att deras slutsats är självmord?
Vad jag kommer ihåg så sa dom att dom inte misstänkte brott. Hur får du det till 100% säkert självmord?
Säger inte att det inte är så, men eftersom du säger att det är fakta så kan du gärna visa källa på det.

Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Sluta projicera själv! Ditt sista stycke är egentligen, hmm... lögn av polisens sida, eller hur? " Inget brott misstänks" om detta har sagts till föräldrarna är det iallafall inte riktigt sant i.o.m. att om han sprängt sig är skaffandet och användandet av sprängmedel brott. Brottslingen kan inte lagföras eftersom han dog, det är en annan femma. Hade han bara skadat händerna tex. skulle vi vänta på rättegång nu, eller?

Tjah... du är visst mer kunnig på alla sätt och vis än jag i ämnet men att jag har mina tänkanden och tyckanden hjälper inte din visdom och kunnighet att ändra på - än så länge. Ledsen.

För hundrade gången: pappan har klart och tydligt skrivit på Facebook att han mottagit besked om självmord från polisen.
Citera
2021-10-04, 16:15
  #5829
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
För hundrade gången: pappan har klart och tydligt skrivit på Facebook att han mottagit besked om självmord från polisen.

Är det så? Har inte facebook. Dödsdatum plus mera uppgifter om dödsfallet borde då föräldrarna få ta del av, konstigt är det om hela allting bedöms vara hemliga uppgifter, väcker bara misstankar och det kan aldrig vara så bra.
Vet liknande fall där folk fått ta del av handlingar som varit nästan totalt överstrykna/ censurerade. Varför inte här för att hjälpa anhöriga (och heh he...mig!) att gå vidare i livet?
Citera
2021-10-04, 16:25
  #5830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
För hundrade gången: pappan har klart och tydligt skrivit på Facebook att han mottagit besked om självmord från polisen.


Jag har följt detta en hel del

På fb och föräldrsrnas uttalanden
Men inte settt pappans uttalande om sjölvmord
Kan du länka dwt uttalandwt fr pappan?

Och när polisen har uttalat sig om att brott inte kan styrkas så finns ju bara självmord kvar så lönge inga andra besked ges
(ett antagande)
Som fler sagt tidigare på tråden så har anhöriga ej heller fått se en utredning som kan bevisa sjölvmord

Jag gissar att fallet är inte nerlagt och därför sekrettess
Citera
2021-10-04, 16:27
  #5831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Allt tyder på att ärendet är inte helt avslutat. Det kan vara anledningen till att föräldrarnas frågor inte besvaras mera än vad det gjorts i nuläget. ? min tanke bara. Kanhända D's bortgång öppnat eller lett till annat brottsligt som gör att det är tyst?
Samtidigt om det är klarlagt självmord borde det inte vara anledningar till att dölja helt vanliga allmänna uppgifter gällande hans död från föräldrarna. Att föräldrarna skulle sprida uppgifter och skvallra om sitt barn "skada den dödes rykte" tex. är en löjlig ursäkt - som någon här skrev om.


Jag instömmer med dina tankar runt det här fallet
Citera
2021-10-04, 16:43
  #5832
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Är det så? Har inte facebook. Dödsdatum plus mera uppgifter om dödsfallet borde då föräldrarna få ta del av, konstigt är det om hela allting bedöms vara hemliga uppgifter, väcker bara misstankar och det kan aldrig vara så bra.
Vet liknande fall där folk fått ta del av handlingar som varit nästan totalt överstrykna/ censurerade. Varför inte här för att hjälpa anhöriga (och heh he...mig!) att gå vidare i livet?

Ja. Har länkat det flera gånger tidigare här.

Nej, det borde de inte alls. Självmord blir som nämnt väldigt ofta sekretessbelagda om informationen kan skada den "drabbade" eller närstående. Så enkelt är det faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har följt detta en hel del

På fb och föräldrsrnas uttalanden
Men inte settt pappans uttalande om sjölvmord
Kan du länka dwt uttalandwt fr pappan?

Och när polisen har uttalat sig om att brott inte kan styrkas så finns ju bara självmord kvar så lönge inga andra besked ges
(ett antagande)
Som fler sagt tidigare på tråden så har anhöriga ej heller fått se en utredning som kan bevisa sjölvmord

Jag gissar att fallet är inte nerlagt och därför sekrettess

Du bemödar dig varken att läsa igenom andras svar till dig eller dina egna inlägg innan du svarar, så det förvånar mig verkligen inte att du missat det. Du ger inte direkt sken av att vara varken särskilt klok eller noggrann, tyvärr.
__________________
Senast redigerad av Vaxad 2021-10-04 kl. 16:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in