2021-03-02, 20:22
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Nej men detta talar emot ett snabbt förlopp: kallt väder som gör att kemiska och biologiska processer går långsammare eller uteblir, färre flugor, färre rovdjur då en del går i ide, grotta där fåglar kan ha mindre vilja att komma åt, kanske kan rävar ha svårare att komma dit beroende på hur det ser ut, mindre vind som sprider odören, kläder som initialt avskräcker. Ej nedgrävd.

Med senaste bilderna på DA tror jag man kunde sett om det är han vid det här laget helt enkelt.

Hade vi pratat maj till augusti, hade det nästan bara varit hud och ben kvar..
Hur vet du att dom inte sett det redan? Det kan du ju helt omöjligt veta.
Citera
2021-03-02, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Hur vet du att dom inte sett det redan? Det kan du ju helt omöjligt veta.

Tur jag inte sa att de inte sett det då va?
Citera
2021-03-02, 20:28
Medlem
Eftersom han var en elitkille så sprang han nog över allt och tyvärr .sprang han fel och rakt ner i gropen och bröt benet..
Citera
2021-03-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Jag är ingen expert men jag gissar att en räv som hittat honom återvänder varje gång denne är hungrig. Rävar är asätare och intelligenta.

Efter ett par månader har räven varit där många gånger.

Fast räven nämns ändå sällan i sammanhang av att människor dör i skogen. Man pratar mer om flugor och fåglar..
Citera
2021-03-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det sistnämnda! För att vara mer specifik så är det en uppgift som kommer från Flashback, tråden om DA:s försvinnande.

Nej, det är i den här tråden i n n a n media skrev om att polisens bombtekniker varit på plats.

Post #44 https://www.flashback.org/sp74876100
Citera
2021-03-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Fast räven nämns ändå sällan i sammanhang av att människor dör i skogen. Man pratar mer om flugor och fåglar..

Specifika detaljer kring skador av vilt nämns aldrig i kommunicerandet med allmänheten...
Citera
2021-03-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *nickName
Det indikerar att han (om det nu är DA) att han haft telefonen med, då Forerunner 645 inte har LTE (https://www.dcrainmaker.com/2019/05/garmin-live-event-sharing-review-everything.html) som krävs för Livetrack.

Om man spekulerar utifrån att DA har haft telefon med sig så har han råkat ut för abrupt olycka eller sjukdomsfall från vilken han inte varit i stånd att tillkalla hjälp (eller att mobilbatteriet tagit slut och därmed inte kunnat söka hjälp) eller att han tagit sig själv av daga.

Hade livetrack varit på hela vägen hade det varit en smal sak att hitta honom, så deduktion ger att batteriet tog slut innan olyckan.
Om jag förstått det rätt, ska Ardas kända telefon(er) ha varit lämnade hemma. Någon säger att man ändå kunde följa klockan mot Tyresö, men jag vet inte hur bekräftad den uppgiften är.
Citera
2021-03-02, 20:44
Medlem
dannerockers avatar
Enligt uppgifter till Aftonbladet har även polisens bombtekniker varit på plats.

Varför är bombtekniker med på platsen?
Kan man ha sprängt killen ?
Citera
2021-03-02, 20:46
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannerocker
Enligt uppgifter till Aftonbladet har även polisens bombtekniker varit på plats.

Snarare har han sprängt sig själv i så fall. Varför skulle någon sprängt han? Känns inte som ett vidare värst diskret sätt att nacka någon på.
Citera
2021-03-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Specifika detaljer kring skador av vilt nämns aldrig i kommunicerandet med allmänheten...

Visst men jag har läst på om detta, facklitteratur alltså..
Citera
2021-03-02, 20:48
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Om jag förstått det rätt, ska Ardas kända telefon(er) ha varit lämnade hemma. Någon säger att man ändå kunde följa klockan mot Tyresö, men jag vet inte hur bekräftad den uppgiften är.

Klockan i sig är inte spårbar. Om det är klockan som kallas för elektronisk utrustning, så går det att tömma den i efterhand. Förutsättningen att få fram gps-spår förutsätter naturligtvis att han startat loggning, den sparar inte gps-spår utan att man gör ett aktivt val.
Citera
2021-03-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannerocker

Inget vet något i dagsläget med säkerhet. Dock har jag aldrig hört att polisen tillkallat bombtekniker när de funnit kvarlevor i naturen...

Så något lär ha framkallat detta tillkallande av bombtekniker.

Kanske en militär som varit trött på livet och sprängt sig själv med en handgranat samtidigt som han haft fler handgranater på sig?

Ingen vet.. Dock lär något ha fått polisen att tillkalla bombtekniker..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in