Hmm... mycket troligt, tänker jag. Alla dessa kommentarer om att han
inte ville bli hittad? Han var på väg till självmord, med avsikt att förevigt försvinna just för att inte "såra" sina nära. ???
Tja, vad jag ser alldeles uppenbart är, att så inte var fallet, så mycket spår!? - dolda spår! Han visste vart han var på väg. Han visste det fanns risker! Han visste vad som kunde hända! Han ville bli spårad och hittad! Min spekulation och vad jag, ännu så länge, tror på.
Att han googlat på omelett, snöleopard - ville han säga något med det? Vi lever ju (redan i antiken) sida vid sida med symboler, hittar någon nåt av intresse?
Tex.
"Snöleoparder*har en symbolisk betydelse för *turkiska* folk i Centralasien, där djuret är känt som irbis eller barer , så det an...."
Eller...den här, nästan läskig läsning efter det vi vet!
Kopierat från länken under
"Snöleoparden
gör sitt lager i grottor eller sprickor. Där tillbringar han större delen av dagen. Vila, spela, koppla av. Tja, vid gryning eller skymning, jagar leoparden.
Vill du veta vem han jagar?*"
https://coppershop.ru/sv/sad-i-ogorod/cherty-prisposobleniya-k-srede-obitaniya-snezhnogo-barsa-zhivotnoe.html
"Snöleopardsorden var en sovjetisk utmärkelse som utdelades till bergsbestigare som bestigit samtli. .."
"Apples operativsystem OS X 10.6 går under namnet "Snow*Leopard".
Omelett är lite svårtydd? Var det hans favoritmat?
Eller varför inte militära hemliga operationer "Snöleopard" alt. "Fluffig Omelett" 🤔 (tillåtet att gapskratta här )
Till sist, helst inga doktorsavhandlingar om snöleoparder eller omeletter, tänkte bara att om någon direkt kommer på något, enkelt och kort.