2021-03-15, 17:07
  #4609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Men hans fötter var väl närmst "öppningen"? Det går ju bara om man går ner med huvudet först.

Någon som råkade äga ett par likadana Salming skor, som DA, kanske lade ena sSalming skon i en 'grotta', som han råkade hitta någonstans, och tog en bild. Tog även s n son på äventyret 🤣. Flesta här i FB verkar tro, (man får absolut inte fågasätta), att DA:s sko var kvar i 'grottan' efter det att poliser har varit där. Alltså bilderna är fejk.
Citera
2021-03-15, 17:09
  #4610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Men vad är det du inte begriper? Skrevan är inte ett hål rakt ner i berget. Det är alltså ett hål, som man först kan hasa sig ner för, och därefter krypa in i ett "rum" i berget.

D är alltså hittad i rummet/grottan med huvudet längst in och fötterna utåt.

Ingen av oss vet hur han låg eller var han låg, när poliser kom dit. Spekulera om ni vill...
Citera
2021-03-15, 17:11
  #4611
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Ingen av oss vet hur han låg eller var han låg, när poliser kom dit. Spekulera om ni vill...

Det är ju dock sannolikt att det var så. B.la. folk som varit på plats, senast idag. Bild på sko osv.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Någon som råkade äga ett par likadana Salming skor, som DA, kanske lade ena sSalming skon i en 'grotta', som han råkade hitta någonstans, och tog en bild. Tog även s n son på äventyret 🤣. Flesta här i FB verkar tro, (man får absolut inte fågasätta), att DA:s sko var kvar i 'grottan' efter det att poliser har varit där. Alltså bilderna är fejk.

Bilden på skorna är ju från polacken. Dvs. innan polisen var på plats.
Citera
2021-03-15, 17:13
  #4612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Någon som råkade äga ett par likadana Salming skor, som DA, kanske lade ena sSalming skon i en 'grotta', som han råkade hitta någonstans, och tog en bild. Tog även s n son på äventyret 🤣. Flesta här i FB verkar tro, (man får absolut inte fågasätta), att DA:s sko var kvar i 'grottan' efter det att poliser har varit där. Alltså bilderna är fejk.
Själv så tror jag att bilden på skon är äkta. Jag tror OL blev manipulerad till att tro att han pratade med en anhörig (vilket han som la upp bilden på FB bekräftade). Mailadressen är ganska uppenbar så det är inte osannolikt att nån lyckats med det.
Citera
2021-03-15, 17:17
  #4613
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Någon som råkade äga ett par likadana Salming skor, som DA, kanske lade ena sSalming skon i en 'grotta', som han råkade hitta någonstans, och tog en bild. Tog även s n son på äventyret 🤣. Flesta här i FB verkar tro, (man får absolut inte fågasätta), att DA:s sko var kvar i 'grottan' efter det att poliser har varit där. Alltså bilderna är fejk.
Eh nej? Den bilden är tagen innan polisen var på plats (förutsatt att bilden är äkta), och tagen av mannen som hittade DA.
Citera
2021-03-15, 17:26
  #4614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Någon som råkade äga ett par likadana Salming skor, som DA, kanske lade ena sSalming skon i en 'grotta', som han råkade hitta någonstans, och tog en bild. Tog även s n son på äventyret 🤣. Flesta här i FB verkar tro, (man får absolut inte fågasätta), att DA:s sko var kvar i 'grottan' efter det att poliser har varit där. Alltså bilderna är fejk.

Det är väl inte han med sonen som tagit "skobilden" ? Det har han väl aldrig påstått, eller har jag missat?
Du menar att han som hittade kroppen, Orij L. har inte tagit skobilden? Den första på platsen, Orij L. Han var ju ute bl.a. för fotografering.
Hur helskotta menar du? Vem har förfalskat bilden? Du vet något som du inte berättar?
Sorry, nu är jag snurrig!
Citera
2021-03-15, 17:32
  #4615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Intressant, tre personer som varit på platsen och bevisat det med bilder påstår motsatsen, dvs att där inge syns några spår av sprängning. Ändå väljer du att tro på denna story istället.
Japp
Citera
2021-03-15, 17:34
  #4616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det är väl inte han med sonen som tagit "skobilden" ? Det har han väl aldrig påstått, eller har jag missat?
Du menar att han som hittade kroppen, Orij L. har inte tagit skobilden? Den första på platsen, Orij L. Han var ju ute bl.a. för fotografering.
Hur helskotta menar du? Vem har förfalskat bilden? Du vet något som du inte berättar?
Sorry, nu är jag snurrig!
Du är inte snurrig, MegaTant blandar ihop sakerna.
Citera
2021-03-15, 17:40
  #4617
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Vart i hela världen får folk sprängningar ifrån??

Nu har ni brunnit.

Det är en hurtig kille som snubblat o ramlat ned mellan ett par stenar.

Någon från Bombgruppen va där för att bistå med material och lite expertis eftersom det är svårtillgänglig terräng. Den kan det ha vart nån gammal skum konservburk från sekelskiftet som någon vart osäker på som låg där i närheten. Dessutom är det resursbrist på poliser pga av gränsbevakningen.

Det är naturligtvis väldigt sällsynt med sådana här olyckor.. MEN DOM HÄNDER !

hur normalt är det att man kastar sig ned med huvudet före i ett hål mellan stenblock för att ta livet av sig, eller för den delen den absurda tanken att spränga sig (ha-ha).

Nä kamma er nu va. Olyckor händer. Det finns dom där som kliver på stålkrattan och får skaftet i näsan och slår sig själv medvetslös. Folk blir träffade av blixten. Folk vinner på lotto. Det är ovanligt men det händer

Om någon skulle dö av en olycka i en nationalpark så tror jag att det skulle uppmärksammas lite mer.
Här blev det locket på direkt.
Citera
2021-03-15, 17:41
  #4618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Hmm... mycket troligt, tänker jag. Alla dessa kommentarer om att han inte ville bli hittad? Han var på väg till självmord, med avsikt att förevigt försvinna just för att inte "såra" sina nära. ???
Tja, vad jag ser alldeles uppenbart är, att så inte var fallet, så mycket spår!? - dolda spår! Han visste vart han var på väg. Han visste det fanns risker! Han visste vad som kunde hända! Han ville bli spårad och hittad! Min spekulation och vad jag, ännu så länge, tror på.
Att han googlat på omelett, snöleopard - ville han säga något med det? Vi lever ju (redan i antiken) sida vid sida med symboler, hittar någon nåt av intresse?

Tex.
"Snöleoparder*har en symbolisk betydelse för *turkiska* folk i Centralasien, där djuret är känt som irbis eller barer , så det an...."

Eller...den här, nästan läskig läsning efter det vi vet!
Kopierat från länken under

"Snöleoparden gör sitt lager i grottor eller sprickor. Där tillbringar han större delen av dagen. Vila, spela, koppla av. Tja, vid gryning eller skymning, jagar leoparden. Vill du veta vem han jagar?*"

https://coppershop.ru/sv/sad-i-ogorod/cherty-prisposobleniya-k-srede-obitaniya-snezhnogo-barsa-zhivotnoe.html

"Snöleopardsorden var en sovjetisk utmärkelse som utdelades till bergsbestigare som bestigit samtli. .."

"Apples operativsystem OS X 10.6 går under namnet "Snow*Leopard".

Omelett är lite svårtydd? Var det hans favoritmat?
Eller varför inte militära hemliga operationer "Snöleopard" alt. "Fluffig Omelett" 🤔 (tillåtet att gapskratta här )
Till sist, helst inga doktorsavhandlingar om snöleoparder eller omeletter, tänkte bara att om någon direkt kommer på något, enkelt och kort.

https://i.imgur.com/dPp1ir4.png
Citera
2021-03-15, 17:52
  #4619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cajsa56
https://i.imgur.com/dPp1ir4.png

💔😪🥀
Citera
2021-03-15, 17:56
  #4620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om någon skulle dö av en olycka i en nationalpark så tror jag att det skulle uppmärksammas lite mer.
Här blev det locket på direkt.
Det är dock helt naturlugt vid självmord. Inget som media normalt frossar i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in