2021-03-15, 15:54
  #4597
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Problemet med det är att de som varit på platsen menar på att det lilla hålet är för litet för att man ska kunna ta sig in där. Så han har nog legat i skrvean utanför.

Nej. Du har fel i vanlig ordning.

Två som varit på platsen:

(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12

(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12
__________________
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-15 kl. 16:04.
Citera
2021-03-15, 16:06
  #4598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Problemet med det är att de som varit på platsen menar på att det lilla hålet är för litet för att man ska kunna ta sig in där. Så han har nog legat i skrvean utanför.
Fast jag skrev att en slank person nätt och jämnt borde kunna åla sig in så det är inte en möjlighet som kan uteslutas. Jag har varit på platsen men inte provkrupit.
Citera
2021-03-15, 16:13
  #4599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nej. Du har fel i vanlig ordning.

Två som varit på platsen som hävdar motsatsen:

(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12

(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12
Nu tolkar du helt, du tar det ur sitt sammanhang. Hela diskussionen gick ut på om en man kan ligga i botten på skrevan. Precis det är vad både sockerbomb och nedramlok bekräftar att det går.

Citat:
man kan lägga sig in i grottdelen med huvudet eller fötterna, vilket som, även för en välbyggd man. Och att hela kroppen kan ligga på hålets botten

Frågan var om en kropp kunde ligga såhär:
https://www.bildtagg.se/bild/v664289viikvssnoe9j23tqd

Citat:
Om man lägger sig med fötterna vid den mer öppna delen av hålet, som varit nedtill i de bilder jag sett i tråden, så finns det ett litet utrymme längst in i hålet där man kan få skydd för sitt huvud även mot regn.
Citera
2021-03-15, 16:15
  #4600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaudiamus
Fast jag skrev att en slank person nätt och jämnt borde kunna åla sig in så det är inte en möjlighet som kan uteslutas. Jag har varit på platsen men inte provkrupit.
Jag kanske minns fel, eller så minns jag slutsatsen om DA hade kunnat få plats. Frågan är då, hade DA kunnat krypa in där så att endast foten stack ut?
Citera
2021-03-15, 16:16
  #4601
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Frågan var om en kropp kunde ligga såhär:
https://www.bildtagg.se/bild/v664289viikvssnoe9j23tqd

När var frågan om en kropp kunde ligga som du påpekat? Det är aldrig någonting som jag hävdat eller diskuterat. Vad jag vet inte någon annan heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Jag kanske minns fel, eller så minns jag slutsatsen om DA hade kunnat få plats. Frågan är då, hade DA kunnat krypa in där så att endast foten stack ut?

Ibland undrar jag om du skämtar? Eller är du verkligen helt efterbliven?

Jag har precis länkat två inlägg av folk som varit på plats som hävdar att det inte är några problem att få plats i grottan. Ändå så ifrågasätter du det?
__________________
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-15 kl. 16:19.
Citera
2021-03-15, 16:27
  #4602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
När var frågan om en kropp kunde ligga som du påpekat? Det är aldrig någonting som jag hävdat eller diskuterat. Vad jag vet inte någon annan heller.



Ibland undrar jag om du skämtar? Eller är du verkligen helt efterbliven?

Jag har precis länkat två inlägg av folk som varit på plats som hävdar att det inte är några problem att få plats i grottan. Ändå så ifrågasätter du det?
Om du hade läst tråden så hade du sett att det var det vi diskuterade i bland annat de två inläggen du hänvisade till. Du tar två förklaringar på något annat och gör det till något som passar dig. Poängen med det hela var att avgöra om bilderna på skon var äkta. Om DA faktiskt hade kunnat få plats med hela kroppen där inne. Jag påpekade att han kanske inte alls låg med hela kroppen inne i hålet utan faktiskt ute i skrevan, med skon i hålet, vilket skulle kunnna tala för att skobilden var äkta. Någon annan ifrågasatte om han kunde ha fått plats utanför hålet. Det är svaren på det som du citerar.
Citera
2021-03-15, 16:29
  #4603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Och jag tror att han blivit mördad och att de/den som gjort jobbet (försökt?) att få det hela att se ut som självmord/olycka... OM han skulle hittas...

Hmm... mycket troligt, tänker jag. Alla dessa kommentarer om att han inte ville bli hittad? Han var på väg till självmord, med avsikt att förevigt försvinna just för att inte "såra" sina nära. ???
Tja, vad jag ser alldeles uppenbart är, att så inte var fallet, så mycket spår!? - dolda spår! Han visste vart han var på väg. Han visste det fanns risker! Han visste vad som kunde hända! Han ville bli spårad och hittad! Min spekulation och vad jag, ännu så länge, tror på.
Att han googlat på omelett, snöleopard - ville han säga något med det? Vi lever ju (redan i antiken) sida vid sida med symboler, hittar någon nåt av intresse?

Tex.
"Snöleoparder*har en symbolisk betydelse för *turkiska* folk i Centralasien, där djuret är känt som irbis eller barer , så det an...."

Eller...den här, nästan läskig läsning efter det vi vet!
Kopierat från länken under.

"Snöleoparden gör sitt lager i grottor eller sprickor. Där tillbringar han större delen av dagen. Vila, spela, koppla av. Tja, vid gryning eller skymning, jagar leoparden. Vill du veta vem han jagar?*"

https://coppershop.ru/sv/sad-i-ogorod/cherty-prisposobleniya-k-srede-obitaniya-snezhnogo-barsa-zhivotnoe.html

"Snöleopardsorden var en sovjetisk utmärkelse som utdelades till bergsbestigare som bestigit samtli. .."

"Apples operativsystem OS X 10.6 går under namnet "Snow*Leopard".

Omelett är lite svårtydd? Var det hans favoritmat?
Eller varför inte militära hemliga operationer "Snöleopard" alt. "Fluffig Omelett" 🤔 (tillåtet att gapskratta här )
Till sist, helst inga doktorsavhandlingar om snöleoparder eller omeletter, tänkte bara att om någon direkt kommer på något, enkelt och kort.
Citera
2021-03-15, 16:31
  #4604
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Om du hade läst tråden så hade du sett att det var det vi diskuterade i bland annat de två inläggen du hänvisade till. Du tar två förklaringar på något annat och gör det till något som passar dig. Poängen med det hela var att avgöra om bilderna på skon var äkta. Om DA faktiskt hade kunnat få plats med hela kroppen där inne. Jag påpekade att han kanske inte alls låg med hela kroppen inne i hålet utan faktiskt ute i skrevan, med skon i hålet, vilket skulle kunnna tala för att skobilden var äkta.

Vad snackar du om?

Du skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Problemet med det är att de som varit på platsen menar på att det lilla hålet är för litet för att man ska kunna ta sig in där. Så han har nog legat i skrvean utanför.

Jag svarar:

(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12
(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12

Folk på plats anser uppenbarligen inte att grottan är för liten för att få plats i. Varför fortsätter du diskussionen?

Den tar ivf slut här från min sida.
Citera
2021-03-15, 16:34
  #4605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Varför så få som tar upp Försvarsmaktens roll i detta fall?
Jag vet att polisen utreder DA men dom kan lika gärna utreda och låta hemligstämpla resultatet om det visar sig vara känsligt ur myndigheters synvinkel
Vilket ansvar har en myndighet som FM att kontrollera vilka material som får föras ut ur regementen?
Hur ser kristerapin ut för en traumatiserad soldat?
Vilket slags stöd från FM eller annan myndighet kan en familj som Ardas räkna med när en eventuell utredning är klar?
Kan det vara fråga om skadeståndskrav?

Intressanta frågor.
Om FM ska få nåt ansvar så bör det väl handla om en Yrkesskada, och där utgår jag från att FM hanteras som vilken arbetsplats som helst.

På vilket sätt kan FM ha påverkat det som hände.

Han har använt stulet material?
Ja det är högst sannolikt. Då måste familjen driva att han stulit, men att det var så lättåtkomligt att det är FMs fel. Tvek om familjen driver en stöld.

Är det inte självmord utan en sprängolycka under ”lek” så gäller väl i princip samma tankegång.

Är han så traumatiserad att det påverkat till självmord? Är FM ansvariga då.
Ja isåfall lär ju bilden av DA lär ju förändras isåfall
Citera
2021-03-15, 16:35
  #4606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Den tar ivf slut här från min sida.
Bra. För du har ingen aning om vad du snackar om. Du kan inte skilja på grottan och skrevan. Du har förmomdligen knappt titat på bilderna där. Du väljer bara ut delar som passar det du själv tror. Alla som har en annan åsikt svara du med personangrepp. Så det är kanske lika bra att du inte säger mer.
Citera
2021-03-15, 16:39
  #4607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Vart i hela världen får folk sprängningar ifrån??

Nu har ni brunnit.

Det är en hurtig kille som snubblat o ramlat ned mellan ett par stenar.

Någon från Bombgruppen va där för att bistå med material och lite expertis eftersom det är svårtillgänglig terräng. Den kan det ha vart nån gammal skum konservburk från sekelskiftet som någon vart osäker på som låg där i närheten. Dessutom är det resursbrist på poliser pga av gränsbevakningen.

Det är naturligtvis väldigt sällsynt med sådana här olyckor.. MEN DOM HÄNDER !

hur normalt är det att man kastar sig ned med huvudet före i ett hål mellan stenblock för att ta livet av sig, eller för den delen den absurda tanken att spränga sig (ha-ha).

Nä kamma er nu va. Olyckor händer. Det finns dom där som kliver på stålkrattan och får skaftet i näsan och slår sig själv medvetslös. Folk blir träffade av blixten. Folk vinner på lotto. Det är ovanligt men det händer

Håller med dig.
Citera
2021-03-15, 17:06
  #4608
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Bra. För du har ingen aning om vad du snackar om. Du kan inte skilja på grottan och skrevan. Du har förmomdligen knappt titat på bilderna där. Du väljer bara ut delar som passar det du själv tror. Alla som har en annan åsikt svara du med personangrepp. Så det är kanske lika bra att du inte säger mer.

Tvärtom. Varken jag, nedramlok eller Sockerbomb, som jag citerade, har åsyftat den lilla skrevan där antingen gris eller rester av D blev hittade, som också blev fotat och uppladdat här. Ingen har någonsin trott att D har legat där, utan att isf delar har sprängts ut och hamnat lite varstans.

Jag har hela tiden hävdat att D hasat sig ner i skrevan/hålet i berget, och därefter krupit in i "rummet"/grottan. Ingenting annat.

Läs om vad jag skrivit från början i saken, så kommer du förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in