2021-03-15, 18:04
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är dock helt naturlugt vid självmord. Inget som media normalt frossar i.
Ja precis, och det är det som i alla fall jag tycker pekar på att det faktiskt rör sig om självmord och ingen olycka. Annars hade media försökt mjölka ut ännu mer ut denna historien...
Citera
2021-03-15, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
När var frågan om en kropp kunde ligga som du påpekat? Det är aldrig någonting som jag hävdat eller diskuterat. Vad jag vet inte någon annan heller.

Ibland undrar jag om du skämtar? Eller är du verkligen helt efterbliven?

Jag har precis länkat två inlägg av folk som varit på plats som hävdar att det inte är några problem att få plats i grottan. Ändå så ifrågasätter du det?

Men dom på platsen menar dom verkligen grottan? Inte skrevan? Så han har sprängt sig inne i grottan, då är det märkligt hur han polacken beskrev fyndet samt märkligt att kroppsdelar lyckats flyga ut från grottan och lagt sig i en annan skreva långt bort. Tror faktiskt att han låg som någon ritade, med fötterna mot grottöppningen och kroppen utåt mellan stenarna i skrevan.

Dessutom så hade polacken beskurit bilden med blå skorna, alltså klippt bort skrevan där han låg, vi fick ju bara se skorna mot grotthålet.
Senast redigerad av Suntoucher76 2021-03-15 kl. 18:26.
Citera
2021-03-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om någon skulle dö av en olycka i en nationalpark så tror jag att det skulle uppmärksammas lite mer.
Här blev det locket på direkt.

O vart i hela friden finns samhällsintresset i att en kille förolyckats under en löptur i en nationalpark?

Det är ju nästan absurt tragiskt komiskt öde för en elitsoldat.

Av respekt för den avlide och hans familj så skriver man inte mer.

herre
Citera
2021-03-15, 18:47
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Men dom på platsen menar dom verkligen grottan? Inte skrevan? Så han har sprängt sig inne i grottan, då är det märkligt hur han polacken beskrev fyndet samt märkligt att kroppsdelar lyckats flyga ut från grottan och lagt sig i en annan skreva långt bort. Tror faktiskt att han låg som någon ritade, med fötterna mot grottöppningen och kroppen utåt mellan stenarna i skrevan.

Dessutom så hade polacken beskurit bilden med blå skorna, alltså klippt bort skrevan där han låg, vi fick ju bara se skorna mot grotthålet.

Deniz var försvunnen i nästan 4 månader och mycket hinner hända med en kropp på den tiden, speciellt i den miljö där kroppen påträffades. Lägg sedan till att djur och småkryp förmodligen gjort sitt till så kan det säkert se riktigt grisigt ut. Vem vet vad föräldrarna fått för uppgifter av polisen? Ingen i tråden vet det i alla fall. Det kan lika gärna vara så att polisen förklarat för föräldrarna i vilket skick kroppen påträffades och att föräldrarna sedan dragit sina egna slutsatser av detta, tillsammans med uppgifter hämtade från bland annat den här tråden.

De som hävdar att anhöriga till Deniz omöjligen kan häcka i forumet, tror jag får tänka om. Han har varit försvunnen lång tid och det är i alla fall för mig ganska ofattbart om anhöriga till Deniz skulle missat flashbacks egen utredning kring försvinnandet (fram till att han hittades). Flashback är inget undergroundforum längre, de flesta känner till det och det vore ju väldigt konstigt om ingen i deras bekantskapskrets hade tipsat dem om att det kan finnas en möjlighet att hitta viktig information i en tråd om deras sons försvinnande. Till och med min far vet att han ska scanna igenom flashback när han behöver info kring specifika händelser.

När kroppen av Deniz (cirka 4 månader senare) dök upp, har jag svårt att se varför man plötsligt skulle tappa intresset av att följa utvecklingen i tråden/trådarna.

Jag tror inte Deniz är sprängd och jag kommer givetvis vara den första att be om ursäkt om det visar sig att jag har fel.
Senast redigerad av LatexJocke 2021-03-15 kl. 18:49.
Citera
2021-03-15, 18:58
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatexJocke
Deniz var försvunnen i nästan 4 månader och mycket hinner hända med en kropp på den tiden, speciellt i den miljö där kroppen påträffades. Lägg sedan till att djur och småkryp förmodligen gjort sitt till så kan det säkert se riktigt grisigt ut. Vem vet vad föräldrarna fått för uppgifter av polisen? Ingen i tråden vet det i alla fall. Det kan lika gärna vara så att polisen förklarat för föräldrarna i vilket skick kroppen påträffades och att föräldrarna sedan dragit sina egna slutsatser av detta, tillsammans med uppgifter hämtade från bland annat den här tråden.

De som hävdar att anhöriga till Deniz omöjligen kan häcka i forumet, tror jag får tänka om. Han har varit försvunnen lång tid och det är i alla fall för mig ganska ofattbart om anhöriga till Deniz skulle missat flashbacks egen utredning kring försvinnandet (fram till att han hittades). Flashback är inget undergroundforum längre, de flesta känner till det och det vore ju väldigt konstigt om ingen i deras bekantskapskrets hade tipsat dem om att det kan finnas en möjlighet att hitta viktig information i en tråd om deras sons försvinnande. Till och med min far vet att han ska scanna igenom flashback när han behöver info kring specifika händelser.

När kroppen av Deniz (cirka 4 månader senare) dök upp, har jag svårt att se varför man plötsligt skulle tappa intresset av att följa utvecklingen i tråden/trådarna.

Jag tror inte Deniz är sprängd och jag kommer givetvis vara den första att be om ursäkt om det visar sig att jag har fel.

Du förstår att det du skriver inte byggs av ett enda faktum eller en enda indicie? Men ändå vill du bestämt dela din åsikt... igen...

Bättre du ber om ursäkt redan nu. Du har fel.
Citera
2021-03-15, 18:58
Medlem
Vart hittar man alla bilder folk pratar om? med skor i grottan osv? hittar ingenting.
Citera
2021-03-15, 19:05
Medlem
Alla snackarom att han har sprängts om det nu är så tror jag att han har haft sprängämnen eller granater gömda där, som han antagligen skulle hämta den dagen, på vägen ur hasandes ur grottan har en granat råkats brännas av av sig själv på något sätt. För jag förstår inte varför man ska ta livet av sig i en liten bergsskreva på sånt där sätt för? just där låter mer som jag förklarade ovanför det är vad jag tror.
Citera
2021-03-15, 19:07
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Du förstår att det du skriver inte byggs av ett enda faktum eller en enda indicie? Men ändå vill du bestämt dela din åsikt... igen...

Bättre du ber om ursäkt redan nu. Du har fel.
Jag bygger min åsikt på allt jag läst mig fram i den här tråden. Dig har jag slutat lyssna på för länge sedan och tror inte jag är ensam om det.

Det går ju inte att diskutera med någon som har ensamrätt på sanningen när den inte finns.
Citera
2021-03-15, 19:08
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jag har bygger min åsikt på allt jag läst mig fram i den här tråden. Dig har jag slutat lyssna på för länge sedan och tror inte jag är ensam om det.

Det går ju inte att diskutera med någon som har ensamrätt på sanningen när den inte finns.

Sanningen finns visst och är väldigt tydlig. Det enda som kvarstår är hur och varför det har hänt. Hur och varför är antagligen redan bekräftat av polisen, med tanke på deras tydliga ställningstagande.
Citera
2021-03-15, 19:12
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Vart hittar man alla bilder folk pratar om? med skor i grottan osv? hittar ingenting.
(FB) 31-årige Deniz Arda hittad död i skogen Tyresta-Åva Stockholm 2021-03-02
Citera
2021-03-15, 19:18
Medlem
Citat:

Hur dog han då? Fallolycka?
Citera
2021-03-15, 19:19
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaudiamus
Fast jag skrev att en slank person nätt och jämnt borde kunna åla sig in så det är inte en möjlighet som kan uteslutas. Jag har varit på platsen men inte provkrupit.
Du som varit där, hur långt utanför skrevan låg det lilla trädet? Var träflisor färska ? Fanns trädroten i närheten? Kan det vara så att någon försökte flytta på sten med hjälp av det lilla trädet? Låg den mindre stenen stabilt eller kunde man flytta på den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in