2021-03-02, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
SenzaGen rusade idag men är inte i närheten av en vettig kurs. VD från biogaia, kurs på 16kr. Rykten säger att den ska upp till 150kr!

Rykten säger var det ja.
Aktieraketer på Facebook som din trovärdiga källa möjligen?
Hela din text ser ut som en ren kopiering från det.
”Vi möter motstånd, men jag lovar aktien är värd 150kr om en vecka”
Citera
2021-03-02, 08:32
Medlem
Bartix12s avatar
Hausstrådar har man ju aldrig sett förr, ska bli kul och se hur många som har snedgunga om sex månader och startar en tråd om det istället
Citera
2021-03-02, 08:54
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartix12
Hausstrådar har man ju aldrig sett förr, ska bli kul och se hur många som har snedgunga om sex månader och startar en tråd om det istället
Påminn mig om ett halvår så lovar jag att göra en sammanställning av de seriösa aktietipsen i tråden. ''

Haussetråden heter veckans aktietips, här försöker vi hålla oss seriösa.
Citera
2021-03-02, 08:57
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemphi
Kan ge ett tips om aktien Episurf B, VDn har tankat på 3 ggr på kort tid och flera insiderköp av folk i styrelsen under senaste kvartal så det borde vara något på gång, upp 10% igår. Ha det gött
Kan du inte läsa ? Det här är INTE en jävla pumptråd. Underbygg din rekommendation med en analys eller dra åt helvete.
Citera
2021-03-02, 10:23
Medlem
Avanza Bank Holding

Stark stödnivå på 160 SEK med ett positivt momentum Framöver pga bull marknaden vi befinner oss i. Alla ska handla aktier nu för tiden och i januari så slogs hsndelsrekord. Fondköpen har ökat med över 50% motsvarande period under förra året och allt fler väljer att dessutom söka bostadslån via Avanza.
Citera
2021-03-02, 10:32
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Inför den kommande råvaruboomen har jag börjat titta efter intressanta objekt. Just nu i sållningsfasen och långt ifrån vettiga analyser och än mer köp ännu men jag hoppas bitar kommer att falla på plats de närmsta veckorna. Jag vill ha en plan klar till diverse utdelningar som trillar in under våren.

Zink tror jag kan bli intressant metall framöver då den används mycket i infrastruktur, fordonsindustri osv. men även börjar bli aktuell i form av batterier. Några stora gruvor har dessutom stängts och nya verkar inte ersätta i tillräckligt hög utsträckning. Dessutom är återvinningen låg så det måste hela tiden till "ny" metall.
Intressanta småspelare finns det inte så många av utan produktionen domineras av några få jättar som glupskt tuggar i sig mindre bolag. Ett av många exempel är när australiensiska South32 bläddrade upp 2.1 miljarder CAD/6.2 CAD per aktie och svalde Arizona Mining med god vinst till dem som ett halvår tidigare handlade aktien för under dollarn.

Ett intressant case är ZincX (ZNX.V, dvs. kanadickbörsen). Helt okej storlek på deposits som man redan borrat en hel del på. JV med Teck/Korea Zinc, kinesiska Tongling NFMG som stor aktieägare och en CEO som osar självförtroende när han berättar om bolaget och deras olika samarbeten.

https://youtu.be/s78WFnAuLbI

Omsättningen är klen så det kan bli lite problematiskt om man ska in med lite större plånbok med det kanske är en risk värd att ta då en första titt pekar åt ganska rejäl felvärdering. Börjar det dra mot uppköp vilket verkar vara CEOs primära plan kan kursen givetvis fladdra iväg både 5x och 10x. Funderar vidare på caset utan att ha handlat ännu.

Updater oss gärna när du klar med dina analyser.

Du är bland annat inne på bra utdelnings bolag nu till våren. Detta är givetvis perfect för tråden.

Om du vill gräva ner dej i råvara på allvar så är även mineraler till batterier hög intressant. Här täcks större delen av Europas och USA:s behov av Kina. Det är oroväckande och både Europa och USA försöker nu lösa behovet av mineraler själva. Vilket innebär ett gyllene tillfälle att köpa aktier i bolag som är verksamma på detta område.

Många av dom här mineralerna finns överallt och är inte specifika till vissa områden. De handlar bara om att utvinna dom Kobolt, Valdin och Molybden finns alla i Skandinavium. De finns ett Europeiskt samarbete kring att utvinna respektive mineral på lämpligast plats. Spanien tillexmpel har mycket kobolt i Sverige är Vandin vanligt.

Har inget färdigt tips. Men jag berör detta i hållbarhets tråden:

(FB) Hållbarhet 2021
Senast redigerad av Flickpojken 2021-03-02 kl. 11:22.
Citera
2021-03-02, 11:33
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Updater oss gärna när du klar med dina analyser.

Du är bland annat inne på bra utdelnings bolag nu till våren. Detta är givetvis perfect för tråden.

Om du vill gräva ner dej i råvara på allvar så är även mineraler till batterier hög intressant. Här täcks större delen av Europas och USA:s behov av Kina. Det är oroväckande och både Europa och USA försöker nu lösa behovet av mineraler själva. Vilket innebär ett gyllene tillfälle att köpa aktier i bolag som är verksamma på detta område.

Många av dom här mineralerna finns överallt och är inte specifika till vissa områden. De handlar bara om att utvinna dom Kobolt, Valdin och Molybden finns alla i Skandinavium. De finns ett Europeiskt samarbete kring att utvinna respektive mineral på lämpligast plats. Spanien tillexmpel har mycket kobolt i Sverige är Vandin vanligt.

Har inget färdigt tips. Men jag berör detta i hållbarhets tråden:

(FB) Hållbarhet 2021
Just Molybden och Neodynium har stuckit utav bara helvete den senaste tiden så efterfrågan finns.
Molybden till stållegeringar och Neodynium till elmotorer.
Den som lyckas luska fram rätt REE-gruva kan göra bra pengar.

Flashbacks hivemind löser detta.
Citera
2021-03-02, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjertsheriff
Förhör ett, med den åtalade mash08
Ett EKG på ålderdomshemmet rör sig mer än CTRM.
Vad är ditt försvar och synpunkt kring detta. joke

Vi får se om PRO vaknar imorgon istället 👨🏼‍🔬
Ja jävlar i min gata Men jag föredrar sideways trading över dykning, marknaden befinner sig fortfarande i en korrektion och reapriser kommer säkerligen fortsätta dyka upp under veckan. Känns som en stabil botten på 1,02
Citera
2021-03-02, 11:55
Medlem
Jag bidrar med swemet som har en alldeles egen tråd under aktier, lös där. Att jag lyfter den nu är relaterat till rapport på fredag, borde kanske ligga i veckans.... De tjänar pengar och har fått ett flertal nya kunder/order under året både i Sverige men även internationellt. Finns goda möjligheter till uppföljning på dessa nya kunder. Vidare är de lågt värderade. Läge att köpa in sig innan rapport.
Citera
2021-03-02, 12:34
Medlem
Burcon NutraScience Corp - Kanadensiskt bolag. Tillverkare av plantbaserade proteiner
Börsvärde: 502 milj CAD

Kursutveckling senaste året:
1 vecka: 2% +
1 mån: 17.85% +
6 mån: 103% +
1 år: 260% +

Klippt från Yahoo Finance:
"Burcon is a global technology leader in the development of plant-based proteins. With over 300 issued patents and more than 225 additional patent applications that have been developed over a span of more than twenty years, Burcon has grown an extensive portfolio of composition, application, and process patents covering novel plant-based proteins derived from pea, canola, soy, hemp, sunflower seed and more. In 2019, Merit Functional Foods Corporation was established in a joint venture by Burcon and three veteran food industry executives. Merit Foods has built a state-of-the-art protein production facility in Manitoba, Canada, where it will produce, under license, Burcon's novel pea and canola protein ingredients.

Har nu följt denna sedan mitten på förra året. Tror faktiskt tipset kom från någon tråd här på Flashback. Tyvärr köpte jag faktiskt aldrig men haft på min bevakningslista och grämt mig lite. Så är det!
Men gick nu in efter förra veckans dipp och tror detta kan bli en fin investering framöver!
Veckotips - nja ingen raket med 100% kanske.
Månadstips - Ja kan säkert stiga en del på en månad.
Längre tidsperspektiv än så - Det tror jag verkligen!

Varför detta då?
De har flera patent vilket gör att deras unikhet kommer behållas.
De har precis fått klart sin nya produktionsanläggning som kommer kunna öka produktionstaket och nivån, vilket kan resultera i att de kan gå efter fler stora kunder som levereantör.
Behöver väl knappt förklara hur i tiden det är med plant baserad föda? Se Beyond Meat t.ex.
Kommer även under 2021 att köra dual-listing och in på Nasdaq börsen.

Tror vi kan få se en exponentiell ökning av kursen i och med att man kan binda större kunder tack vare nya fabriken tillsammans med listning på Nasdaq!
Känns bra att jag äntligen gått in i detta bolag då de haft en stabil uppgång och har ett fundamentalt stark produkt som är i tiden.

Så ville bara tipsa om detta så fler får chansen att läsa på om bolaget.

https://finance.yahoo.com/quote/BU.T....tsrc=fin-srch

Tack å hej!

Kom gärna med egen analys om ni orkar och vill! Tack
Citera
2021-03-02, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Ja jävlar i min gata Men jag föredrar sideways trading över dykning, marknaden befinner sig fortfarande i en korrektion och reapriser kommer säkerligen fortsätta dyka upp under veckan. Känns som en stabil botten på 1,02

Jag får anpassa mig till sideways!
Sitter på den en stund får vi se vad som sker
Citera
2021-03-02, 14:40
Medlem
Kancera

Kursen ska upp till 50 SEK tycker jag och många tipsar om den i Aktieraketer gruppen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in