Burcon NutraScience Corp - Kanadensiskt bolag. Tillverkare av plantbaserade proteiner
Börsvärde: 502 milj CAD
Kursutveckling senaste året:
1 vecka: 2% +
1 mån: 17.85% +
6 mån: 103% +
1 år: 260% +
Klippt från Yahoo Finance:
"Burcon is a global technology leader in the development of plant-based proteins. With over 300 issued patents and more than 225 additional patent applications that have been developed over a span of more than twenty years, Burcon has grown an extensive portfolio of composition, application, and process patents covering novel plant-based proteins derived from pea, canola, soy, hemp, sunflower seed and more. In 2019, Merit Functional Foods Corporation was established in a joint venture by Burcon and three veteran food industry executives. Merit Foods has built a state-of-the-art protein production facility in Manitoba, Canada, where it will produce, under license, Burcon's novel pea and canola protein ingredients.
Har nu följt denna sedan mitten på förra året. Tror faktiskt tipset kom från någon tråd här på Flashback. Tyvärr köpte jag faktiskt aldrig men haft på min bevakningslista och grämt mig lite. Så är det!
Men gick nu in efter förra veckans dipp och tror detta kan bli en fin investering framöver!
Veckotips - nja ingen raket med 100% kanske.
Månadstips - Ja kan säkert stiga en del på en månad.
Längre tidsperspektiv än så - Det tror jag verkligen!
Varför detta då?
De har flera patent vilket gör att deras unikhet kommer behållas.
De har precis fått klart sin nya produktionsanläggning som kommer kunna öka produktionstaket och nivån, vilket kan resultera i att de kan gå efter fler stora kunder som levereantör.
Behöver väl knappt förklara hur i tiden det är med plant baserad föda? Se Beyond Meat t.ex.
Kommer även under 2021 att köra dual-listing och in på Nasdaq börsen.
Tror vi kan få se en exponentiell ökning av kursen i och med att man kan binda större kunder tack vare nya fabriken tillsammans med listning på Nasdaq!
Känns bra att jag äntligen gått in i detta bolag då de haft en stabil uppgång och har ett fundamentalt stark produkt som är i tiden.
Så ville bara tipsa om detta så fler får chansen att läsa på om bolaget.
https://finance.yahoo.com/quote/BU.T....tsrc=fin-srch
Tack å hej!
Kom gärna med egen analys om ni orkar och vill! Tack