2021-02-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Månadspump? Kul!

Castor Maritime Inc (CTRM).
https://www.marketwatch.com/press-re...trm-2021-02-25

Skuldfria och har klarat sig fint under pandemin, kvartalsrapport förväntas 8 mars och förväntningarna är en skjuts uppåt från nuvarande dollarn. Ett stabilt företag!

Folk kallar den pennystock och riskfylld, jag anser dock att det är klart mer positivt än negativt, and I just like the stock

Hade nyligen ett race från 0,18 till 1,70 (800%) sen årsskiftet, så volatil aktie. Nu ligger den strax under dollarn, price target är på $7.

High risk high reward.

Har du eller är du redan inköpt?
Läst en del sen du la ut denna, och är otroligt kluven till vad jag ska göra.
Eventuellt ryggar jag ditt tips med en mindre summa beroende på premarket imorgon.
Vi får helt enkelt se om ditt tips går till regnbågens slut eller om den vill skyffla jord och gräva sig nedåt
Uppdaterar väl med en kommentar imorgon hur det blev.
Citera
2021-02-28, 21:40
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Inför den kommande råvaruboomen har jag börjat titta efter intressanta objekt. Just nu i sållningsfasen och långt ifrån vettiga analyser och än mer köp ännu men jag hoppas bitar kommer att falla på plats de närmsta veckorna. Jag vill ha en plan klar till diverse utdelningar som trillar in under våren.

Zink tror jag kan bli intressant metall framöver då den används mycket i infrastruktur, fordonsindustri osv. men även börjar bli aktuell i form av batterier. Några stora gruvor har dessutom stängts och nya verkar inte ersätta i tillräckligt hög utsträckning. Dessutom är återvinningen låg så det måste hela tiden till "ny" metall.
Intressanta småspelare finns det inte så många av utan produktionen domineras av några få jättar som glupskt tuggar i sig mindre bolag. Ett av många exempel är när australiensiska South32 bläddrade upp 2.1 miljarder CAD/6.2 CAD per aktie och svalde Arizona Mining med god vinst till dem som ett halvår tidigare handlade aktien för under dollarn.

Ett intressant case är ZincX (ZNX.V, dvs. kanadickbörsen). Helt okej storlek på deposits som man redan borrat en hel del på. JV med Teck/Korea Zinc, kinesiska Tongling NFMG som stor aktieägare och en CEO som osar självförtroende när han berättar om bolaget och deras olika samarbeten.

https://youtu.be/s78WFnAuLbI

Omsättningen är klen så det kan bli lite problematiskt om man ska in med lite större plånbok med det kanske är en risk värd att ta då en första titt pekar åt ganska rejäl felvärdering. Börjar det dra mot uppköp vilket verkar vara CEOs primära plan kan kursen givetvis fladdra iväg både 5x och 10x. Funderar vidare på caset utan att ha handlat ännu.
Citera
2021-02-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjertsheriff
Har du eller är du redan inköpt?
Läst en del sen du la ut denna, och är otroligt kluven till vad jag ska göra.
Eventuellt ryggar jag ditt tips med en mindre summa beroende på premarket imorgon.
Vi får helt enkelt se om ditt tips går till regnbågens slut eller om den vill skyffla jord och gräva sig nedåt
Uppdaterar väl med en kommentar imorgon hur det blev.
Jag köpte in mig första gången vid 0,94 och red upp till 1,70, sålde sedan av då det var en uppenbar nedgång efter det, så för tillfället är jag inte inköpt. Jag väntar på att gå in på ungefär samma nivå (eller lägre) och rider upp den igen

Du får göra vad du vill, håll mig inte ansvarig oavsett utgång bara
Citera
2021-02-28, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Jag köpte in mig första gången vid 0,94 och red upp till 1,70, sålde sedan av då det var en uppenbar nedgång efter det, så för tillfället är jag inte inköpt. Jag väntar på att gå in på ungefär samma nivå (eller lägre) och rider upp den igen

Du får göra vad du vill, håll mig inte ansvarig oavsett utgång bara

Du skall ställas in för rätt!
Skämtåsido. Jag är fullt medveten om mitt egenansvar, vi får se vad som sker imorgon och att rek är alltid rek.
Skulle jag ens gå i tanken att hålla dig ansvarig för mitt egna köp om det går dåligt så borde ett samtal med psykolog vara lämpligast
Citera
2021-03-01, 12:37
Medlem
Flickpojkens avatar
Här kommer en uppdatering på ägande biten i Thundefull:

Nytt insider köp idag:

THUNDERFUL GROUP
Styrelseledamot ökar sitt aktieinnehav i Thunderful Group (Finwire)
2021-03-01 09:58

Här ni kan följa alla insider köpen i Thunderful:

https://marknadssok.fi.se/Publicerin...=search&Page=1
Citera
2021-03-01, 13:29
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Inför den kommande råvaruboomen har jag börjat titta efter intressanta objekt. Just nu i sållningsfasen och långt ifrån vettiga analyser och än mer köp ännu men jag hoppas bitar kommer att falla på plats de närmsta veckorna. Jag vill ha en plan klar till diverse utdelningar som trillar in under våren.

Zink tror jag kan bli intressant metall framöver då den används mycket i infrastruktur, fordonsindustri osv. men även börjar bli aktuell i form av batterier. Några stora gruvor har dessutom stängts och nya verkar inte ersätta i tillräckligt hög utsträckning. Dessutom är återvinningen låg så det måste hela tiden till "ny" metall.
Intressanta småspelare finns det inte så många av utan produktionen domineras av några få jättar som glupskt tuggar i sig mindre bolag. Ett av många exempel är när australiensiska South32 bläddrade upp 2.1 miljarder CAD/6.2 CAD per aktie och svalde Arizona Mining med god vinst till dem som ett halvår tidigare handlade aktien för under dollarn.

Ett intressant case är ZincX (ZNX.V, dvs. kanadickbörsen). Helt okej storlek på deposits som man redan borrat en hel del på. JV med Teck/Korea Zinc, kinesiska Tongling NFMG som stor aktieägare och en CEO som osar självförtroende när han berättar om bolaget och deras olika samarbeten.

https://youtu.be/s78WFnAuLbI

Omsättningen är klen så det kan bli lite problematiskt om man ska in med lite större plånbok med det kanske är en risk värd att ta då en första titt pekar åt ganska rejäl felvärdering. Börjar det dra mot uppköp vilket verkar vara CEOs primära plan kan kursen givetvis fladdra iväg både 5x och 10x. Funderar vidare på caset utan att ha handlat ännu.

Detta är helt en klart något som är värt att diskutera under den närmsta tiden!
Citera
2021-03-01, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjertsheriff
Du skall ställas in för rätt!
Skämtåsido. Jag är fullt medveten om mitt egenansvar, vi får se vad som sker imorgon och att rek är alltid rek.
Skulle jag ens gå i tanken att hålla dig ansvarig för mitt egna köp om det går dåligt så borde ett samtal med psykolog vara lämpligast
Haha, jag inväntar åtal

Palantir Technologies (PLTR)

Kraschade förra veckan. Gick från $38 till $23,90 (PM $25). Rätt hypad aktie imo, och med tanke på den nuvarande korrektionen blev det troligen många lösa magar när folk såg rött. Sent förra veckan köpte Ark Invest (den som inte älskar Cathie Wood kommer för evigt vara fattig) mer andelar i PLTR, deras nuvarande summa är strax under 5 miljoner andelar. Det lär finnas en uppsida här med tanke på den djupa dalen den befinner sig i.

https://www.palantir.com/

Do your own DD
Citera
2021-03-01, 16:06
Medlem
bajssprutans avatar
Någon som lyssnade på stockis och köpte på sig lite AMTX ?
Jag gjorde som bekant det redan i Januari för $3.02
Stockis slår till igen, haha.

Och precis som med GEVO, fan att jag bara köpte 100st.
Citera
2021-03-01, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan

Var med initialt, gjorde ca 100 %. Senaste reken från stockis så tänkte jag köpa in mig igen. Glömde givetvis bort det. FUUUUK
Citera
2021-03-01, 16:14
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erk0r
Var med initialt, gjorde ca 100 %. Senaste reken från stockis så tänkte jag köpa in mig igen. Glömde givetvis bort det. FUUUUK
Jag gjorde något jag kanske får ångra nu, sålde på 14.7 och hoppas plocka upp billigare igen när hajpen lagt sig lite.
50% upp på en dag känns lite mycket när det inte gäller Gamestop.

Har hållt från 3.02 och pajar mina vackra siffror, men lite pengar kan man nog ta av bordet idag med oförändrat innehav.
Citera
2021-03-01, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan

Är det försent att köpa sig in i AMTX?
Citera
2021-03-01, 16:51
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Fan, gått och tänkt på att gå in i AMTX länge nu, självklart drar den uppåt idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in