2021-05-10, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zneekah
Där befann jag mig, på yahoo finance bakgator, uppgiven och kall, rotandes i papperskorgar på jakt efter biofarma bolag med skuldberg som jag, i ett tillstånd av tröstlös desperation, hoppades en dag skulle explodera.

Blödande och skadeskjuten av sektorrotationen från helvetet satt jag på där på marken, lutad mot en container, vridande och vändandes på mitt senaste container-fynd, ett kanadensiskt solpanelsbolag med market cap på $CAD60M och utan intäkter. Jag luktade lite på den, en sur odör fyllde mina näsgånar, den var illa tilltufsad, söndertrampad och nerkletad med bear candles, men i mitt förtvivlade tillstånd försökte jag hoppfullt projicera den ett framtida börsvärde på miljarder när en dörr plötsligt öppnades.

En man med en joint i mungipan och en blaskig pripps i näven ropar "Hey! Du måste sluta rota bland det där skräpet! Folk har slängt bort det där av en anledning. De där bolagen har ingen cash flow och deras multiplar kommer slaktas i det kommande värdeorienterade börsklimatet! Köp industrimetaller och andra råvaror som både kommer uppvärderas av en sjunkande dollar och behövas i överflöd inför de kommande infrastruktur-satsningarna!"

Jag skruvade lite på mig, det här var nytt för mig. Jag ropade med hes röst tillbaka "Kan dom tenbagga då?" "Jag vill ha tenbags"
Mannen svarade "Det kan jag inte lova, men är du inte trött på att få glas och kanyler intryckta i nävarna i din tröstlösa jakt på moonshots?"

Jag såg på mina sargade smutsiga händer, fulla av sprickor och infekterade skärsår. Jag tittade ner på det kanandensiska solpanelsbolaget utan intäkter och billigt scriptad hemsida, det såg rätt sorgset ut.

Mannen ropade igen. "Fort, kom in nu! Ser du inte att det är en storm på väg?"
Jag tittade upp mot himlen och såg att Nasdaq lyste med ett illrött -2,43% i pre-market. Trevande stod jag kvar, jag var trött och utmattad, visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till.

Mannen såg min skeptiska min. "Du letar efter tenbaggers va?"
Han fortsatte innan jag hann svara.

"Jag var precis som du förut, men tro mig, du kommer inte hitta något där du letar just nu. Lyssna noga, istället för att hålla på som du gör nu, gå och gör grundlig due dilligence på uranmarknaden. Hitta några junisar med bra resurser och bra ledning, sprid ut dina pengar i små poster - och hodla skiten ur dom med en övertygelse som blott en livets ord-missionär skulle kunna besitta. Gör det och gör det rätt - och du kan få en twenty-bagger innan den här bullmarknaden är över!"

Jag tappade hakan. Uran? Twentybaggers? Kunde det verkligen stämma? Jag såg ner på solpanelsbolaget i mina händer, och plötsligt såg jag det för vad det verkligen var. Det var skit. Ren skit i mina händer.

En åskknall blixtrade till, smällen följde bara milisekunder efteråt. Jag ser TSLA -11% rulla förbi som trending på stocktwits. Det där var nära, det kunde ha träffat mig. Jag kastar det kanadensiska skitbolaget på marken och rusar in i värmen.

Mannen påpekar med ett flin "Det enda av värde med det där bolaget var valuta-stegringen mot dollarn, resten var bara skit, men var inte orolig, vi kikar på lite etanol-plays som kommer kunna få dig ren"

"Kom och sätt dig vid brasan och träffa de andra. Vi fick en annan kille här häromdagen som var precis som du, han heter erkan och var på väg att gå all-in i PLTR när vi hittade honom, och där är Hasse som sitter och undervisar honom i supercycle-konceptet och vilka parametrar man ska prioritera när man screenar ett mining-bolag."

Dagarna gick, lektionerna duggade tätt, mitt huvud expanderade, jag började lära mig om metaller och råvaror, etablerade värdebolag med starka bullcases. Sakta men säkert läkte såren på mina händer, portföljen växte sig stark och tålig mot stormar och de kalla QQQ-haglet var förbytt mot ett friskt och stärkande tendie-regn!

Äsch din smickrare ! Kopparns dyk i staterna visar dock hur snett ute jag är för det mesta men jag provar mig fram som du ! Vad tänker du för calls ?

Jag tror den enda vettiga ståldiversifieringen är euro MT, brasilien MT, dollar MT, CLF och kanske en liten sydamerikan.
Goddamn! Börstips OCH underhållning?? Kan knappt bli bättre, hade jag inte bantat hade jag knäppt en 2.8 till läsningen!

Angående optionerna är jag osäker. Jag kan inte hitta optiobskedjorna för eu MT på yahoo. Vet inte heller vad DEGIRO har för utbud, om det ens finns haha. Men något liknande 17 Sep $45 C(yolo jag vet men men...) och kanske några längre till Januari 2022.
Citera
2021-05-10, 23:41
Medlem
Zneekahs avatar
https://www.mining.com/bhp-braces-for-strike-at-chilean-copper-mines/

Citat:
Unionized workers at BHP’s (ASX, LON, NYSE: BHP) Escondida and Spence copper mines in Chile are set to vote on a strike after contract negotiations hit a dead end, the group said in a statement.

The 205 workers run the company’s Integrated Operations Centre (IOC), based in the country’s capital Santiago, from where they manage pits, as well as cathode and concentrator plants in Chile’s north.

Escondida är alltså världens största och trycker ut över 1000 kt om året. Som jämförelse är det mer än tre gånger så mycket som samtliga LUMIs gruvor förväntas producera under 2021. En eller två veckor utan drift kan få stor påverkan.

BHP är huvudägare och operatör och RIO äger en tredjedel.

Är de dessutom mer koncentrat som inte kommer till smältning, och det som väl blir nersmält fastnar sen i nån hamn i Santiago där hamnarbetarna jobbar?

Bara rubriker i nuläget alltihop, lagförslag, strejker och produktionsstopp, men väldigt spännande.

Kortsiktigt får vi väl mest studera och se vad som händer priset. Klart är att kina verkande drivande på efterfrågan nu, i Indien anas en smygvakning trots vild pandemi och USA verkar lite mätta.

Förra veckan fanns det 208473 ton till salu i Kinas marknader. En svag varulager-ökning på cirka 8000 ton mot föregående vecka. Ser mycket fram emot nästa veckas rapport, tror en saftig jävla tugga tas av det där lagret just nu.

http://www.shfe.com.cn/en/MarketData/dataview.html?paramid=weeklystock

Inflationsrapporten på Onsdag är också väldigt intressant för oss. Tills dess kanske det blir blodigt.

Citat:
Ursprungligen postat av erk0r
Goddamn! Börstips OCH underhållning?? Kan knappt bli bättre, hade jag inte bantat hade jag knäppt en 2.8 till läsningen!

Angående optionerna är jag osäker. Jag kan inte hitta optiobskedjorna för eu MT på yahoo. Vet inte heller vad DEGIRO har för utbud, om det ens finns haha. Men något liknande 17 Sep $45 C(yolo jag vet men men...) och kanske några längre till Januari 2022.

Haha, starkt erkan ! Rik och snygg på stranden i sommar !

Oufff,,,, det är rätt yolo alltså. Men jag förstår hur du tänker. Tror det är EURO-calls som gäller dock på degiro, hittade inget amerikanskt. MT finns dock under optioner / euronext amsterdam eller något sånt.

Det finns ju MYCKET som kan gå snett, behöver inte vara en krasch men surt börsklimat eller en oväntad händelse, politiskt eller så som får MT att stå still ett tag trots att bolaget är super-solid. Klart rullar allt på som det borde och vi tror så borde vi ju kunna hamna i de regionerna tills dess MEN....lite läskigt ! en euro 30-call slutar ju inte ge pengar där om vi går mot 40euro / 45dollar.

Sen jag bytte wurre till SSAB442L - 44:- december ´22 har jag 0 panik över hur det går dag till dag vilket är så jävla skönt och ändå far jag fin värdeökning när SSAB har +dag.
Senast redigerad av Zneekah 2021-05-10 kl. 23:51.
Citera
2021-05-11, 00:18
Medlem
Citat:
https://www.mining.com/bhp-braces-for-strike-at-chilean-copper-mines/

Escondida är alltså världens största och trycker ut över 1000 kt om året. Som jämförelse är det mer än tre gånger så mycket som samtliga LUMIs gruvor förväntas producera under 2021. En eller två veckor utan drift kan få stor påverkan.

BHP är huvudägare och operatör och RIO äger en tredjedel.

Är de dessutom mer koncentrat som inte kommer till smältning, och det som väl blir nersmält fastnar sen i nån hamn i Santiago där hamnarbetarna jobbar?

Bara rubriker i nuläget alltihop, lagförslag, strejker och produktionsstopp, men väldigt spännande.

Kortsiktigt får vi väl mest studera och se vad som händer priset. Klart är att kina verkande drivande på efterfrågan nu, i Indien anas en smygvakning trots vild pandemi och USA verkar lite mätta.

Förra veckan fanns det 208473 ton till salu i Kinas marknader. En svag varulager-ökning på cirka 8000 ton mot föregående vecka. Ser mycket fram emot nästa veckas rapport, tror en saftig jävla tugga tas av det där lagret just nu.

http://www.shfe.com.cn/en/MarketData/dataview.html?paramid=weeklystock

Inflationsrapporten på Onsdag är också väldigt intressant för oss. Tills dess kanske det blir blodigt.

Haha, starkt erkan ! Rik och snygg på stranden i sommar !

Oufff,,,, det är rätt yolo alltså. Men jag förstår hur du tänker. Tror det är EURO-calls som gäller dock på degiro, hittade inget amerikanskt. MT finns dock under optioner / euronext amsterdam eller något sånt.

Det finns ju MYCKET som kan gå snett, behöver inte vara en krasch men surt börsklimat eller en oväntad händelse, politiskt eller så som får MT att stå still ett tag trots att bolaget är super-solid. Klart rullar allt på som det borde och vi tror så borde vi ju kunna hamna i de regionerna tills dess MEN....lite läskigt ! en euro 30-call slutar ju inte ge pengar där om vi går mot 40euro / 45dollar.

Sen jag bytte wurre till SSAB442L - 44:- december ´22 har jag 0 panik över hur det går dag till dag vilket är så jävla skönt och ändå far jag fin värdeökning när SSAB har +dag.
Stämmer in på alla punkter. Men Q2 rapport kommer ju vara så inåt Norden stark, sen vet man ju aldrig hur börsen agerar och därmed är det inte så enkelt som man ibland kan tro :/
Citera
2021-05-11, 06:23
Medlem
bajssprutans avatar
Haha! Det var fan det roligaste jag har läst i år! Guld- och uranstjärna i novellskrivning.
Börsen stängde visst på rött i många fall, men än en gång glad att man inte sitter med Nasdaqpapper.
Tyckte väl uppgången gick lite för fort, våra stålisar brukar inte braka fram på det sättet, det är mer en malande uppgång.

Det är i alla fall en tydlig sektorrotation på g igen. Blir nog en bumpy ride fram tills helgen.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-05-11 kl. 06:26.
Citera
2021-05-11, 11:33
Medlem
Citat:
Där befann jag mig, på yahoo finance bakgator, uppgiven och kall, rotandes i papperskorgar på jakt efter biofarma bolag med skuldberg som jag, i ett tillstånd av tröstlös desperation, hoppades en dag skulle explodera.

Blödande och skadeskjuten av sektorrotationen från helvetet satt jag på där på marken, lutad mot en container, vridande och vändandes på mitt senaste container-fynd, ett kanadensiskt solpanelsbolag med market cap på $CAD60M och utan intäkter. Jag luktade lite på den, en sur odör fyllde mina näsgånar, den var illa tilltufsad, söndertrampad och nerkletad med bear candles, men i mitt förtvivlade tillstånd försökte jag hoppfullt projicera den ett framtida börsvärde på miljarder när en dörr plötsligt öppnades.

En man med en joint i mungipan och en blaskig pripps i näven ropar "Hey! Du måste sluta rota bland det där skräpet! Folk har slängt bort det där av en anledning. De där bolagen har ingen cash flow och deras multiplar kommer slaktas i det kommande värdeorienterade börsklimatet! Köp industrimetaller och andra råvaror som både kommer uppvärderas av en sjunkande dollar och behövas i överflöd inför de kommande infrastruktur-satsningarna!"

Jag skruvade lite på mig, det här var nytt för mig. Jag ropade med hes röst tillbaka "Kan dom tenbagga då?" "Jag vill ha tenbags"
Mannen svarade "Det kan jag inte lova, men är du inte trött på att få glas och kanyler intryckta i nävarna i din tröstlösa jakt på moonshots?"

Jag såg på mina sargade smutsiga händer, fulla av sprickor och infekterade skärsår. Jag tittade ner på det kanandensiska solpanelsbolaget utan intäkter och billigt scriptad hemsida, det såg rätt sorgset ut.

Mannen ropade igen. "Fort, kom in nu! Ser du inte att det är en storm på väg?"
Jag tittade upp mot himlen och såg att Nasdaq lyste med ett illrött -2,43% i pre-market. Trevande stod jag kvar, jag var trött och utmattad, visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till.

Mannen såg min skeptiska min. "Du letar efter tenbaggers va?"
Han fortsatte innan jag hann svara.

"Jag var precis som du förut, men tro mig, du kommer inte hitta något där du letar just nu. Lyssna noga, istället för att hålla på som du gör nu, gå och gör grundlig due dilligence på uranmarknaden. Hitta några junisar med bra resurser och bra ledning, sprid ut dina pengar i små poster - och hodla skiten ur dom med en övertygelse som blott en livets ord-missionär skulle kunna besitta. Gör det och gör det rätt - och du kan få en twenty-bagger innan den här bullmarknaden är över!"

Jag tappade hakan. Uran? Twentybaggers? Kunde det verkligen stämma? Jag såg ner på solpanelsbolaget i mina händer, och plötsligt såg jag det för vad det verkligen var. Det var skit. Ren skit i mina händer.

En åskknall blixtrade till, smällen följde bara milisekunder efteråt. Jag ser TSLA -11% rulla förbi som trending på stocktwits. Det där var nära, det kunde ha träffat mig. Jag kastar det kanadensiska skitbolaget på marken och rusar in i värmen.

Mannen påpekar med ett flin "Det enda av värde med det där bolaget var valuta-stegringen mot dollarn, resten var bara skit, men var inte orolig, vi kikar på lite etanol-plays som kommer kunna få dig ren"

"Kom och sätt dig vid brasan och träffa de andra. Vi fick en annan kille här häromdagen som var precis som du, han heter erkan och var på väg att gå all-in i PLTR när vi hittade honom, och där är Hasse som sitter och undervisar honom i supercycle-konceptet och vilka parametrar man ska prioritera när man screenar ett mining-bolag."

Dagarna gick, lektionerna duggade tätt, mitt huvud expanderade, jag började lära mig om metaller och råvaror, etablerade värdebolag med starka bullcases. Sakta men säkert läkte såren på mina händer, portföljen växte sig stark och tålig mot stormar och de kalla QQQ-haglet var förbytt mot ett friskt och stärkande tendie-regn!

Äsch din smickrare ! Kopparns dyk i staterna visar dock hur snett ute jag är för det mesta men jag provar mig fram som du ! Vad tänker du för calls ?

Jag tror den enda vettiga ståldiversifieringen är euro MT, brasilien MT, dollar MT, CLF och kanske en liten sydamerikan.

Ni får gärna ta bort min kommentar eftersom den inte bidrar till någon diskussion. Men jag måste bara säga att den där går rakt in i mina top 5-Flashback-kommentarer. Fan vad bra skrivet
Citera
2021-05-11, 12:10
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erk0r
Stämmer in på alla punkter. Men Q2 rapport kommer ju vara så inåt Norden stark, sen vet man ju aldrig hur börsen agerar och därmed är det inte så enkelt som man ibland kan tro :/

Du ska välja efter vilken risk/reward som passar dig såklart ! Möjlighet till otrolig avkastning med många element som kan gå snett och få dig att förlora hela summan eller möjlighet till bra avkastning med vissa element som kan få dig att förlora hela summan.

Upp till dig - men jag känner igen mig ordentligt i att bli riskblind i jakten på att få en riktig jävla jackpot och har bränt mig lite här och där ! Något jag får jobba med och påminna mig själv om hela tiden

Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Haha! Det var fan det roligaste jag har läst i år! Guld- och uranstjärna i novellskrivning.
Börsen stängde visst på rött i många fall, men än en gång glad att man inte sitter med Nasdaqpapper.
Tyckte väl uppgången gick lite för fort, våra stålisar brukar inte braka fram på det sättet, det är mer en malande uppgång.

Det är i alla fall en tydlig sektorrotation på g igen. Blir nog en bumpy ride fram tills helgen.

Merci !! bubblar upp lite litterära ambitioner ibland

Ja tack och lov är våra portföljer ganska skonade även om allt dras neråt nu. Lider faktiskt lite med de som blir manglade nu. Kom in i värmen ! SSAB undantaget där är det fan kallt nu, men ja som tidigare har blivit nämnt, zoomar man ut så är det en galen kurva bolaget levererat så det är nog fullt rimligt att det går baklänges ett tag.

När köptrycket kommer tillbaka så får vi nog se ytterligare lite nya positioner tagna hos våra bolag.

Koppar update:

CME (US)
Varulager 7 Maj 64980 ton (senast rapporterat) förändring -349 ton
Handelsvolym Futures 10 Maj ~180,000 förändring +~40 000

LME (GB)
Varulager 123200ton förändring -3525 ton

Historiskt sett är det ganska låga nivåer på marknadsplatserna nu, men kanske inte extremlåga, LMEs lager var hälften så stort vid den första februari-peaken men ligger ändå fortfarande klart under "vanliga" nivåer och verkar vara i en sjunkande trend.

https://www.mining.com/web/an-acid-squeeze-is-the-latest-obstacle-facing-giant-copper-mines/

Citat:
Add sulfuric acid to the list of challenges facing copper miners as the world clamors for more of the wiring metal.

The compound, used to extract copper from ore, is getting harder to come by. A slowdown in oil refining during the pandemic has resulted in less availability of sulfur, a key input for the acid. At the same time, more acid made in Asia is being used locally as industries there rebound. At least one copper mine in top-producer Chile has already been impacted and spot prices have surged.

Ja nu är det alltså brist på svavelsyra, tydligen en viktig komponent i smältningen av kopparn.
Vad sitter vi på för svavelsyra-bolag ?

https://www.mining.com/web/china-copper-smelters-to-cut-concentrate-purchases-in-green-push/

Citat:
China’s major copper smelters have vowed to reduce purchases of concentrate this year as the country seeks to curb its carbon emissions, according to a state-run research firm.

The 15 largest smelters have agreed to trim purchases by 1.26 million tons, equivalent to around 300,000 tons of the metal, a statement posted on Saturday by Beijing Antaike Information Development Co. showed. That’s down 8.8% from a year earlier. The companies are “responding actively” to help the government reach its carbon neutral goals, according to the statement.

Vi såg det i stål - nu ser vi det i koppar. Kina drar ner på sin smält-industri för att minska koldioxid-utsläpp.

Vad ska vi dra för slutsatser här - omöjligt att veta med kina, men smältverken har (som i fallet med stålet) blivit prispressade av deras stora konkurrensdrivande industri, smältlönerna BORDE börja gå upp markant när kinesiska smältverk trappar ner- och den enda jag kommer på som det gynnar är BOL som smälter själva. Någon annan? Andra tankar?

Eventuella följder och lite blandade tankar: kopparkoncentrat som behöver ny smältdestination under ett redan pressat frakt-klimat skulle kunna leda till mindre färdig metall som kommer till marknaderna den närmsta tiden.

Marknadslagren i kina kan vi se men inte deras reserver. Bunkringen förra året var kanske inför den här avstängningen av smältverken. Det verkar dock finnas ett starkt köptryck fortfarande.

Kanske försöker de bara fucka upp tillgångskedjan nu, har de uppmuntrat sydamerikanska kommunistpartier till lagförslag och strejker. Försöker de squeeza priset för att länder med större efterfrågan än de själva ska få pröjsa bittert ?

Citat:
Ursprungligen postat av Erk1perki
Ni får gärna ta bort min kommentar eftersom den inte bidrar till någon diskussion. Men jag måste bara säga att den där går rakt in i mina top 5-Flashback-kommentarer. Fan vad bra skrivet

Vilken jävla ära !! Tack
Citera
2021-05-11, 12:23
Medlem
Citat:
Du ska välja efter vilken risk/reward som passar dig såklart ! Möjlighet till otrolig avkastning med många element som kan gå snett och få dig att förlora hela summan eller möjlighet till bra avkastning med vissa element som kan få dig att förlora hela summan.

Upp till dig - men jag känner igen mig ordentligt i att bli riskblind i jakten på att få en riktig jävla jackpot och har bränt mig lite här och där ! Något jag får jobba med och påminna mig själv om hela tiden
Du gjorde nog helt rätt i att rulla ut SSAB-wurrarna förövrigt. Sitter kvar på mina juli 50kr. Det går ju sådär haha. Men än är vi inte i mål, så finns hopp. Men måste ju nästan göra exit i juni nånstans. Efter det är det ju som att ge bort pengar om vi inte hamnar ITM...
Citera
2021-05-11, 13:01
Medlem
bajssprutans avatar
Lite tankar åt det flummigare hållet:
Precis som gårdagens högtryck vi hade i södra Sverige som gjorde att det kändes som sommar gick det lite fort på marknaden igår vilket slutade i oväder och ösregn.
Ska träden fortsätta växa behövs lite regn ibland.

Om aktierna mot förmodan går tits up kan Z livnära sig på författarskapet.

Svavelsyra används även vid uranutvinning, så kallad ISR. Känns som mer och mer pekar på perfekt storm.
Citera
2021-05-11, 14:21
Medlem
JustZlatans avatar
Så råvarupriserna kommer gå upp, men vad har det med inflationen att göra?
Citera
2021-05-11, 14:38
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Så råvarupriserna kommer gå upp, men vad har det med inflationen att göra?
Fel, råvarupriserna har redan gått upp som fan.
Om det kostar BMW 20k mer i material till din nya taxi, vad tror du händer med priset på taxin då ?

Och eftersom din nya taxi är dyrare måste du höja priserna för att få det att gå runt. Inflation.
Och soppapriset på det.
Citera
2021-05-11, 16:06
Medlem
bajssprutans avatar
Eftersom inflationsoron är igång med dunder och brak och det går lite halvtrist idag tänkte jag tjuvstarta lite med en teaser av den kommande silveraktietråden här.

Fortuna Silver ($FSM)
Har dippat nyligen då marknaden mottog köpet av Roxgold med kalla handen.
Har en gruva i Mexico och en i Peru. En under uppbyggnad i Argentina.
Senaste rapporten visade en EPS på 0.14

Och det bästa av allt ? Ingen mindre än Rick Rule äger och gillar aktien!

Siktar på att gå in här med 1% av portföljen och har en köporder på 6.30 just nu.

Nasdaq verkar plockas upp av samma sopletare som min gode vän en gång tillhörde. Hör de inte åskan ?
Lärde sig ingen något förra dippen ? Kom in i värmen Zlatan, köp råvaror så är dina taxidagar snart över.
Sätt dig vid brasan, rök en holk och ta en 2.8 så ska vi förklara.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-05-11 kl. 16:40.
Citera
2021-05-11, 18:53
Medlem
Så vad har vi lärt oss idag mer än att Zneekah är en Sveriges risksskalder och jag tycker nog att gänget Bellman, Cornelis och Tranströmer ligger i lä.

Inspirerad av det du skrev så började jag på en nyversion av "Ja visst gör det ont när knoppar brister" med Karin Boye, men jag kom inte så långt.

"Visst gör det ont när stoppar brister" Men hänsyn till vad som hände på börsen idag, många stoppar som gick för nötter som får köpa tillbaka dyrare.

Även om det var en dyr dag så var den dyrare för tech-gänget och dom verkar inte fatta vad som händer, sektorrotation ala grande.

Lite roligt ändå att en jag följer på Twitter, en 24-åring som bara investerat i EVO och Embracer som gjort sig så mycket pengar att han gick i pension för en månad sen. All in i dom två bolagen är ju som gjort att gå åt helvetet. Men är inte en bra trader om man bara investerat i tech som haft en 13-år lång bullmarknad.

Lika länge som tech haft bullmarknad har råvaror haft bearmarknad, nu är det våran tur. Även en dag som denna så gick alla basmetaler upp, det säger en hel del om hur bra vi ligger till.

Minns när LUMI och FCX byggde jättegruvan i Tenke/Kongo så byggde dom egen tillverkning av svavelsyra, antar att det hade med att göra att det låg jävligt off och att det var ett megaprojekt. Men helt klart något vi får ha koll på.

Hoppas att det dröjer lite innan det är silverdax, har få aktier jag vill sälja.

Förövrigt anser jag att SSAB bör förstöras!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in