Mmm, en fet bioskärm, 4delad med candlesticks på 1 min live uppdaterad från världens commodity exchanges, fun light, hybridhasch och
inga brudar !!!
Lustiga är att det inte är helt olikt hur mina senaste dagar sett ut, med undantag från bioduken.
Netflix shmetflix !
London har känts hungrigast, jänkarna har tagit rygg och pushat vidare, Indien har släpat strax bakom, men ligger just nu 0.02% framför the yanks ser jag, det har jag nog inte sett på ett tag. Bullish ! Demand från nya fronter !
Kina är inte live uppdaterad på investing.com och verkar bete sig märkligt. Starka saftiga nedåthack i slutet av dagen. Finns kanske logiska förklaringar.
Kul med tryck i de nordamerikanska lundin trots att det mesta rödar svagt - hoppas min långa LUMI-wurre är på glatt humör imorgon.
Rapport after the bell imorgon om jag förstod rätt.
Det bästa med
bolidens rapport idag var nästan på s.23 under "Copper" - om jag tolkar det rätt så är det där kinesiska skafferiet inte så proppat med honung ? Och då stämmer det säkert att Nalle Puh är ute och trixar och tigger och försöker få till extrapriser igen. Not gonna happen nalle balle !
Tänker också på att koppargruvornas rapporter har inte varit.. vad ska man säga..sinnessjuka direkt, starka absolut men inte som stålisarna. Dvs fortsatt svag "guldgrävar-anda" antagligen. Och när intresset väl vaknar tar det cirka 8 år från fynd till brytstart. Samtidigt som världens behov bara ökar.
ATH intradag på $10,190 / ton på london metal exchange från 2011. När ryker det ? place your bets ! Jag ger det en vecka - tisdag 4 Maj. $5/lb får vi se i Augusti.
Obs obs obs reservation om någon ny som läser det här svälj nu inte mitt pumpande med hull och hår jag önsketänker högt.