2022-08-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Någon mer som äger diamond här, förut var vi några. Deras rapport slog det inte direkt gnistor om, men det är väl 2023 som de högre priserna främst ger utslag antar jag. Blev lite besviken ändå, hade nog hoppats på lite bättre

VD orden hintar alla fall om att nästa år ska bli bättre, vi får hoppas på det helt enkelt.
Sitter med en del DO och tycker som dig. Verkar som det blir 2023 som de högre priserna på kontrakten kommer slå igenom. Så jag antar man får sitta med DO ett tag till. Frågan är om man ska öka eller sikta på att köpa något annat. Sålde av Tidewater häromdagen och det var ju i rätt tid. Kanske öka i Golar LNG, väntar i rapporten i morgon.
Citera
2022-08-10, 22:16
Medlem
Naturgasturkens avatar
Citat:
Någon mer som äger diamond här, förut var vi några. Deras rapport slog det inte direkt gnistor om, men det är väl 2023 som de högre priserna främst ger utslag antar jag. Blev lite besviken ändå, hade nog hoppats på lite bättre

VD orden hintar alla fall om att nästa år ska bli bättre, vi får hoppas på det helt enkelt.
Jag är på semester men återkommer med sammanfattningar av de olika rapporterna och telefonpresentationerna (med tillhörande Q&A) från Valaris, Noble och Diamond i slutet av veckan.

Noble imponerade mest i alla fall. Diamonds rapport var väl okay, däremot har utsikterna det intressanta för dem. Diamond har de sämsta kontrakten (de hade de bästa kontrakten tidigare, men långa kontrakt genom 2020-2021 innebär också låga rates nu i uppgång) men många rullar av 2023.

Tidewater rapporterade bra men faller då de annonserat nyemission med upp till ca 10% utspädning för att delbetala för köpet av Swire Pacific Offshore (vilket var ett riktigt bra köp).

Golar imorgon blir spännande. Tricket med LNG för producenterna är att hedga rätt och sälja så mycket det bara går.
Citera
2022-08-10, 23:19
Medlem
VD för Harbour Energy svarar på frågor från en parlamentsledamot.
Bland det sjukaste jag sett och kommentarerna är nästan lika sjuka.

https://mobile.twitter.com/CarolineLucas/status/1549777270960693248?t=hKQmu1KYrnpY0uuv5VvQVw&s=33
Citera
2022-08-10, 23:48
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
VD för Harbour Energy svarar på frågor från en parlamentsledamot.
Bland det sjukaste jag sett och kommentarerna är nästan lika sjuka.

https://mobile.twitter.com/CarolineLucas/status/1549777270960693248?t=hKQmu1KYrnpY0uuv5VvQVw&s=33
Befolkningarna som tillsatt flummarna förtjänar verkligen energikrisen. Återstår att se när de byter ut dem, för de går inte att tala tillrätta.

Marknaden som handlar upp olönsam tech och grön energi är på flummarnas nivå. Flummare behöver skiljas från sina pengar och det är vad som så småningom kommer hända.
Citera
2022-08-11, 00:17
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Vad tror allsmäktige Nilsson, är råvarucykeln över för denna gången nu när dessa papyrus tycks följa indexens slalom. Känns ju just nu som att Tidewater eller Bull NasdaqX2 är lite same, same.
Han ser mest ut som en fågelholk, men gissar att det kan bli en del drag på kort sikt även i råvaror när kreti och pleti tror att tech och grön energi löser allt.

Yield-kurvan har inverterat med marginal så att det kommer en recession inom 18 månader är rätt säkert.

Tror mest på bulltrap som hösten 2000.
Citera
2022-08-11, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Äsch att/om jag skrämde bort dig, Sunworks upp 21% idag. Helt otroligt det som pågår nu. Memes och börsyra!

Edit: Naturgasen upp 5%, sir like it alot!
Ingen fara! Nya tillfällen dyker alltid upp och jag ligger nog rätt bra positionerad just nu hur som helst med det jag äger. Tack!
Citera
2022-08-11, 22:27
Medlem
liksom-fbs avatar
https://finance.yahoo.com/news/1-freeport-lng-plant-texas-200002077.html
Frihamnen (ja Freeport alltså) Pratar om att få igång sin hamn delvis i början av Okt. Futures i USA hoppade upp. Dock ser jag inte motsatt rörelse i Holland.

Vet inte hur mycket man tänker sig köpa i EU därifrån men givet att priset i Holland gick från 82 EUR/MWh till 208 EUR/MWh efter branden så är det nog en del.
Citera
2022-08-12, 13:57
Medlem
brolinlevers avatar
Vad är det som gör att offshore går så jäkla starkt idag? Trevligt, men jag vill gärna veta anledningen
Citera
2022-08-15, 12:58
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursäkta om jag är trög, men jag fattar inte riktigt. Fortum äger Uniper som blir värdelöst om Ryssen stänger kranen. Du bettar på att det kommer ordna upp sig med gasleveranser från Ryssland?

Fortum har gått upp ca 15% sedan vårt meningsutbyte
nu tog jag inte en tillräckligt stor post för att det skulle bli en riktig hedge mot gas,olja och kol-producenter, men iaf. Ibland fungerar även de mest retarderade köpen.

Jag kanske ska nöja mig med en vinst i det här fallet eller?? Känner mig lite girig också
Citera
2022-08-15, 15:51
Medlem
Slakt idag. Usch allt tokrött bara LNG som står emot.
Citera
2022-08-15, 16:59
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Fortum har gått upp ca 15% sedan vårt meningsutbyte
nu tog jag inte en tillräckligt stor post för att det skulle bli en riktig hedge mot gas,olja och kol-producenter, men iaf. Ibland fungerar även de mest retarderade köpen.

Jag kanske ska nöja mig med en vinst i det här fallet eller?? Känner mig lite girig också

Fan vad nice, ja, låter bra att plocka vinst, såg att Rhein är så låg nu så att Uniper knappt kan frakta kol. Barges kan lasta typ 30% av kapacitet, och inom dagar kan vattnet vara så lågt att det inte går att skeppa. Torde vara negativt för segmentet. Om nu Unipers äventyr smittar av sig på Fortum även fortsatt så att säga.

Edit: Köp Apple istället (arg ironi), typ 7% från ATH, med tillväxt vad var det, 2% senaste rapporten. PE på ca 28. Skitbra hedge med tillväxtmög när inflationen är 8,5% i US. Denna jävla marknad alltså. Haha, gaah!!!!
Senast redigerad av MrLevaLivet 2022-08-15 kl. 17:05.
Citera
2022-08-15, 18:43
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Fan vad nice, ja, låter bra att plocka vinst, såg att Rhein är så låg nu så att Uniper knappt kan frakta kol. Barges kan lasta typ 30% av kapacitet, och inom dagar kan vattnet vara så lågt att det inte går att skeppa. Torde vara negativt för segmentet. Om nu Unipers äventyr smittar av sig på Fortum även fortsatt så att säga.

Edit: Köp Apple istället (arg ironi), typ 7% från ATH, med tillväxt vad var det, 2% senaste rapporten. PE på ca 28. Skitbra hedge med tillväxtmög när inflationen är 8,5% i US. Denna jävla marknad alltså. Haha, gaah!!!!

Edit: korrigerar det till ca 5% från ATH. Alltså det kan väl inte finnas folk som köper aktien på dessa nivåer, vad i helvete, måste vara buy backs, läser t ex att Apple sålt obligationer för att köra buy backs, kan ge mig fan på att det t o m är "QT" FED som köpt dessa obligationer. Mer gaaah.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in