Citat:
Ursprungligen postat av
Truefighter
Jag har lite Exxon kvar i portföljen samt får exponering mot occidental Petroleum via Berkshire Hathaway. Orrön ja! Där har jag tagit hem en fin vinst men tror på den även på längre sikt. Arise finns med samt nu senast Minesto med deras havsenergi. Sen Eon där som en mogen pjäs. Sunworks sa du! Jag får spana. Har nu lite av SolTech energy samt Midsummer. Ja vaken får man vara i dessa tider samt lite snabbfotad ibland.
Samma här med Exxon, har även ytterligare innehav som t ex diskuterats i tråden, men dragit ned. Sunworks är ingen köprek nu dock, upp ca 40% på en vecka. Det är en av mina favoriter att tradea när det är grön energi - pump, den får en jävla fart då, men nu skulle jag inte köpa!
(Vid Bidens paket så kom det köpreks på solbolag, så då är det bara att köra).
Edit: Ang Sunworks så har jag kvar en spelsumma som är "gratis" nu.
Edit igen: SolTech skriver du, hmm, testa läs in dig på några amerikanska solbolag, lägg upp på bevakningslista, Sunworks har jag alltid några aktier för att följa, och håll koll på nyheter och forum, när det blir intresse så drar de som in i helvete. Det var ett race när oljan stack (typ "shiiit nu måste vi fort som fan ha alternativa lösningar för oljan är så dyr"), och nu ett igen alltså vid Bidens stimulanspaket. Det är en helt annan kraft i dessa aktier när de drar än ett litet bolag på svenska börsen. Ingen bryr sig om att läsa några balansräkningar eller att man inte tankar bilen med solpaneler. Det blir en tsunami av folk. Kolla Sunworks nu, 80% på en månad, sjukt, men jag missade tyvärr början av racet. Bidens paket är igenom så tänkte jag ligger kvar med en peng + nice med liiite diversifiering.