Citat:
Ursprungligen postat av
brolinlever
https://drive.google.com/file/d/1jQflUsJMipyzquJN1XKEXjIV27TW8aYb/view
Mycket intressant artikel om tryckandet av dollar och mer. Den är skrämmande för oss som inte sitter på fysiskt guld, men har vi åtminstone något fysiskt i bolag är det näst bäst. Som hatare av BTC så finns det tyvärr en del positivt om den också, mest för att det är något som har ändlig tillgång, nåväl läs och tappa lite sömn
Indeed, och det är nog ingen slump att Satoshi Nakamoto bakade in följande i the bitcoin genesis block:
Citat:
The Times 03/Jan/2009 Chancellor on brink of second bailout for banks.
Det var då shitshowen drog igång på allvar. Även jag anti-krypto, men förstår poängen.
Problemet är att det blir sönderreglerat. Jag kan köpa en bil du har över för en näve guldmynt, du får en påse ganja för ett par silvermynt utan att någon vet om det osv.
Jag sover väldigt gott om natten, om det beror på guldmynten eller ölkonsumtionen låter jag vara osagt. Men ja, jag är lite av en goldbug ändå.
Det är väl därför aktier rusar, en del av ett bolag är alltid värt något, såvida det inte är ett spekulativt shitco eller i ett land där saker går bananas.
Det var för övrigt ett lite reklamish inslag där Nevada King Gold presenterade på
Palisades idag.
Tom brukar ha god smak och har sällan folk som får reklama. Ännu en kvalitetsstämpel.
Majsrallyt fortsätter och jag överväger att sälja för att stacka fysiska green giant-burkar för profiten.
Du får förresten veckans chad-award redan nu för att ha räddat ett par förtappade själar ur biotech-träsket.
Bär det med stolthet.